וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליונדאי הזו שלוש דלתות

ירון אדרי

6.1.2011 / 8:48

יונדאי חושפת תמונה מקדימה למכונית הקופה החדשה העונה לשם ולוסטר. תזכה למרכב שלוש דלתות ותיבה כפולת מצמדים

זו הייתה שנה מצויינת לקונצרן יונדאי-קיה. שתי היצרניות הציגו ביחד ולחוד צמיחה גדולה בכל השווקים בעולם וביססו עצמן כקונצרן הרביעי בגודלו בעולם. מעל כולם בולטת ההצלחה של שני המותגים בשוק האמריקני שם מכרה יונדאי ב-2010 538,228 מכוניות חדשות וקיה 356,268 מכוניות, עלייה של 24 ו-19 אחוזים בהתאמה. בראייה כלל עולמית מכרה יונדאי 3.6 מיליון מכוניות וקיה 2.1 מיליון, עלייה של 16 ו-40 אחוזים בהתאמה.

הקונצרן הקוריאני כפי שהצהיר לא אחת, אינו הולך להאט את הקצב. כבר בתערוכת דטרויוט שתפתח בשבוע הבא תציג יונדאי את מכונית הקופה החדשה שלה ולוסטר, שתמונת טיזר שלה נחשפת כעת, לקראת השקתה בשלב מאוחר יותר השנה. הוולוסטר הוצגה לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס 2007 כקונספט, ונראה כי לפחות צלליתה נותרה נאמנה למקור. הקונספט הציגה אורך של 4.1 מ', רוחב של 1.79 מ' וגובה של 1.45 מ'. עם בסיס גלגלים של 2.60 מ' היא גם אמורה לספק מרווח רגליים טוב לשני היושבים מאחור, וכעת נותר להמתין ולראות מה הן המידות הסופיות.

הייחוד של הולוסטר יהיה כפי שזה נראה מהתמונה, בדלתות הכניסה לתא הנוסעים. בעוד שבצידה השמאלי תהיה דלת לנהג בלבד, בצידה הימני יהיו שתי דלתות ובסך הכל שלוש דלתות ועוד אחת לתא המטען מאחור. סידור דומה יש גם במיני קלאבמן, אולם במקרה של יונדאי הוא הרבה יותר פשוט.

יחידת הכוח של מכונית הקונספט הציע מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ל' ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. כעת מדברות השמועות על ירידה לנפח של 1.6 ל' ותיבת ההילוכים תהפוך לרובוטית כפולת מצמדים. תצרוכת הדלק על פי השערות עומדת על 17.2 ק"מ לליטר.

בשנת 2011 צופה הקונצרן עלייה של עשרה אחוזים במכירות לשני המותגים יחדיו. לא הוולוסטר היא זו שתגרום לכך אלא מכוניות סטנדרטיות יותר כמו הסונטה והאופטימה שתגענה בקרוב גם לאירופה ואלינו אחרי השקה מוצלחת בארה"ב. אבל יותר מכל, הוולוסטר כמו כם ה-KV7 קונספט של קיה עם דלתות השחף שתיחשף בתערוכה, מלמדות על סוג של תעוזה אצל הקוריאנים, שמוכנים היום גם להציע ללא כל חשש "ביצים מרובעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully