וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיסא החם

14.3.2011 / 11:00

מושבי מכוניות מחוממים גרמו לכוויות בדרגות חומרה שונות בקרב נהגים ונוסעים נכים. ארגון הבטיחות האמריקני מחפש פתרונות

האם המושבים המחוממים ברכב מהווים מקור סכנה לנוסעי רכב בעלי מוגבלויות? ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA מנתח מידע לפיו ייקבע אם יש מקום לפתוח חקירה רשמית לבדיקת כלי-רכב בהם מותקנים מנגנונים השולטים על ויסות הטמפרטורה בגוף המושב, כך מפרסם ה-'USA טודיי'. על פי הערכות ראשוניות עולה מדברם, כי מדובר ב"סכנה מוחשית לפגיעה בחלקי הגוף", וככל הנראה יחלו בארגון לאסוף ממצאים נוספים כדי לפתור את הבעיה.

העתון האמריקני בחן את הנושא במהלך החודשים האחרונים וצבר מאות תלונות של נהגים משותקים או כאלה בעלי פגיעות גפיים, שחוו אירועים מזיקים כתוצאה מטמפרטורה גבוהה ממערכת המושבים. צמד יועצי חוץ שנשכרו על ידי איגודי נכים, שון קיין וד"ר דיוויד גרינלי, שניהם מומחים מתחום הבטיחות והרפואה, ביקשו מה-NHTSA לברר בחקירותיהם מדוע נעדר חיישן שמנטר את גובה הטמפרטורה בכל זמן ומונע נזקים לעור הרגיש בכל כלי-הרכב בהם מוצעת האופציה. "טיפלתי רק לאחרונה באדם שספג כוויות מדרגה שלישית אחרי שישב 20 דקות ברכבו, כשטמפרטורת המושב טיפסה במהירות ל-120 מעלות פרנהייט", כ-49 מעלות צלזיוס, כך גרינלי, שאף מדגיש בדבריו כי "גם 10 דקות בחום כזה זה חמור מאוד".

לא רק בכירים מענף הרפואה מעורבים בנושא הבוער. מתברר שגם פרקליטים אמריקנים פנו בדחיפות לגורמים מפקחים במשרד התחבורה המקומי כדי שנציגיהם יחלו לפשוט על התיקים שנערמו על השולחן. "אני אישית הייתי מעורב בלפחות 25 תיקים של נהגים שספגו כוויות, ואני יודע על עוד 150 שנמצאים כרגע בשלבי היערכות", כך אומר ג'ונסון קליפטון ממשרד עו"ד של לארסון ושלר מפורטלנד.

ה-NHTSA טוען שכרגע אין בידיו מידע מוצק לפתוח בחקירה נגד יצרניות הרכב, שכן חלקן פתרו את הבעייה באמצעות טיימר שכבה מעצמו בטמפרטורה מסוכנת. אולם, גרינלי וקיין לא מסתפקים בפורמליות הפשוטה, ואלה כבר הגישו מסמכים לברית יצרניות הרכב (Alliance of Automobile Manufacturers) כדי שמקבלי ההחלטות ידאגו לנתק את המושבים המחוממים בקרב לקוחות שסובלים משיתוק חלקי ואינם מצויידים בטיימרים לעיל, לפחות עד שמישהו ימציא מענה טכנולוגי ראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully