וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: קיה סיד החדשה

הקומפקטית הכי מערבית של קיה מושקת בדור שני וחדש, עם מידות גדולות יותר ואיכויות שתאפשרנה לה להמשיך להתברג במקום טוב באירופה

אם אתם רוצים לדעת כיצד המריאה קיה לעמדה אסטרטגית משמעותית באירופה, התשובה מונחת לפניכם: קיה סיד. הסיד המקורית מ-2006, הצליחה לרסק כמעט בכוחות עצמה את המוניטין הנחות שאפיין את המותג בשנותיו הראשונות, ויחד עם יונדאי i30 התאומה לה, הרכיבה נוסחה שחוללה מהפכה תדמיתית בעיני הציבור המערבי. האם זה יימשך גם בדור השני? אין סיבה שלא.

השלד והמידות של קיה סיד החדשה אינם שונים באופן מהותי מהסיד היוצאת, אולם בכל זאת בקיה מצהירים על תפיחה מסוימת ברוחב, הארכה של כמה ס"מ בודדים באורך, והנמכה קצרה בקורת הגג לטובת שיפור מקדם חיכוך האוויר, ושילוב חלק יותר של הפרופיל. בסיס הגלגלים, נותר זהה על 2.65 מ'.

העיצוב החיצוני מושפע אמנם ישירות מקיה ריו החדשה, אולם המעצבים בחרו בסגנון שלא יגרום לבלבול מיותר, ודבקו בשטאנץ הקומפקטי הנאה של הסיד. הפרונט מקבל את "חרטום הנמר" של פיטר שרייר, כשבדפנות בתי התאורה בשיבוץ נורות LED, בדומה לקיה ספורטאז'. עוד בהופעתה הקרבית לוגו קדמי גדול יותר, מפלט אחורי רחב, חישוקים ספורטיביים ועכוז מושך.

כל דגמי קיה החדשים מוסבים בהדרגה אל הנדסת אנוש משופרת, הנתמכת בעיצוב פנים נקי ובהיר וקל לשימוש. הסיד המשפחתית, מתוקף מעמדה העממי, צריכה להציע יותר מכולן בתחום זה, ועל פי התמונה נראה שאין דמיון רב לקבינה הקודמת (פשוטה ושימושית ככל שהייתה); "קוקפיט כמו של מטוס", כך מתארים אותה בכיריה. אי אפשר לומר אם זה מדויק, אבל בהתאם לקווי הפיסול של תאי הנוסעים והעלייה באיכות הגימור, אין סיבה לפסול את האמירות הללו.

בכל הקשור ליחידות ההנעה, אין מידע רשמי. קיה לא מפרסמת אילו מנועים היא תשדך לסיד החדשה, אולם נהמר שרובן תילקחנה מיונדאי i30 וחברותיה הקרובות כפי שנעשה בשנים עברו. הספקים של 140 כ"ס, ועד גרסאות טורבו (סיד פרו) בקרבת 200 כ"ס עומדים על הפרק, בחיבור לתיבות ששה הילוכים אוטומטית. סיד סטיישן הגדולה תגיע בהמשך הדרך.

מיבואנית קיה לישראל, טלקאר, נמסר לוואלה! רכב כי שיווקה של הסיד החדשה בישראל יחל בסוף שנת 2012.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully