וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון בטיחות מרבי למאזדה CX5

שבועיים לפני שנוחת רכב הפנאי מאזדה CX5 בישראל, זוכה בציון הגבוה ביותר במסגרת מבחני הריסוק המחמירים של מכון ה-IIHS האמריקני

מכון ה-IIHS בארה"ב, ראשי תיבות ל-Insurance Institute for Highway Safety, העניק למאזדה CX5 החדש את ה-"Top Safety Pick" הנחשק, העיטור הגבוה ביותר במבחני הריסוק האחרונים שנערכו בחברה. ה-CX5 הרשים בכל המדדים והשיג ניקוד מרבי גם במקרה התהפכות – מדד שאינו נבחן בקרב איגוד הבטיחות האירופאי Euro-Ncap.

כדי להגיע למעמד זה, נדרש רכב להצטיין במתכונת ריסוק מחמירה, כאשר זו מורכבת למעשה מארבעה מבחנים עיקריים: התנגשות חזיתית במהירות של 64 קמ"ש, ריסוק היטל כנגד עצם במהירות של 50 קמ"ש, פגיעה מאחור במהירות של 32 קמ"ש והגנה על היושבים בתרחיש של התהפכות מסוכנת, המסווגת לפי חומרת הפגיעות.

ה-CX5 צלח את כל המבחנים ללא קושי, ואף הדגיש תכונה חשובה בשמירה על הפדחות במקרה התהפכות. כדי לבחון את עמידות התקרה, בוחני ה-IIHS משתמשים הן בגלגול והן בדחיסת פלדה על הגג כדי לבדוק את הנטל שניתן להפעיל על החלק העליון של המכונית. העמידות נבחנת לפי עומק ההתקמטות כלפי מטה (עד חמישה אינטש), כאשר ציון 4 נחשב ל"טוב", ומעבר לכך ל-"Top Safety Pick". ה-CX5 החדש, צבר ניקוד של 5.47.

לצד מאזדה 3 החדשה, שגם היא קיבלה את ה-"Top Safety Pick" לאחרונה, מצויד ה-CX5 במנועי הסקי-אקטיב החדשים, שכבר זוכים לביקורות חיוביות מסביב לעולם. מדובר בסדרת מנועים קומפקטית הנחשבת חסכונית במיוחד. בשלב זה, לא יודע המפרט המלא של ה-CX5 שיושק בישראל בתחילת חודש אפריל.

מאזדה CX5 בולם אוטומטית במקרה חירום

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully