וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל אדם: מיני יוקרתית

אופל חושפת את המכונית העירונית היוקרתית אדם ומכוונת ישירות למיני, סיטרואן DS3 ופיאט 500. תוצע עם מנועי 1.2 ל' ו-1.4 ל' לקראת הבכורה בתערוכת פריס ותהיה אצלנו בשנה הבאה

אחרי שורה ארוכה של קדימונים ורמיזות הגיע הזמן שתכירו את מכונית המיני החדשה של אופל: אדם. בתום חודשים של פיתוח תחת השם הזמני 'ג'וניור', אופל תשיק את הפרמיום החשובה שלה לקראת תערוכת פריס, ותכנס בפעם הראשונה לסגמנט מבוקש בזרם המרכזי באירופה ממנו נעדרה עד כה.

העיצוב החיצוני של אדם נאה ובולט, קומפקטי וחדיש, וזה מושפע רבות מקו הדגמים של אסטרה, זפירה וקורסה – עליה היא מבוססת בכבדות, שכן הפלטפורמה היא עיבוד טכנולוגי של הסופר-מיני בהתאם למידותיה הקטנות; אורכה מקצה לקצה עומד על 3.70 מ', הרוחב הוא 1.72 מ' ובסיס הגלגלים 2.31 מ' (קצת יותר גדולה מפיאט 500).

בהיצע המנועים תכלול החברה הגרמנית שתי חטיבות בנזין בשלושה הספקים שונים; דגם ה-1.2 ל' יפיק 70 כ"ס ומעליו מנוע ה-1.4 ל' בתפוקה שבין 87 ל-100 כ"ס. את המנועים ניתן לשדך לתיבת הילוכים ידנית לה חמישה יחסי העברה כשלכולם חיבור אל מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת) לחסכון בדלק. בהמשך הדרך תצטרפנה יחידות דיזל וגם מנועי בנזין מוגדשי-טורבו קטנים עם תיבת ששה הילוכים ידנית. ביצועים ונתונים רשמיים טרם הופצו.

אחת התכונות המעניינות שלה, כמו בסיטרואן DS3, היא היכולת לתפור לה חבילה חיצונית ופנימית מתוך מגוון רחב של צבעים וריפודים. באופל מכנים את שלוש האפשרויות JAM, SLAM, GLAM, וכל אחת מהן מאובזרת בעיצוב שונה ובדיפונים יוקרתיים המשנים את האווירה בתא הנוסעים. מארק אדמס, ראש מחלקת העיצוב של אופל אומר שאין דומה לה בקטגוריה: "הסיכוי שתפגוש אדם בדיוק כמו שלך הוא פשוט אפסי" הוא מציין.

תא הנוסעים תוכנן סביב מערכת הבידור החדשה, המאפשרת לחבר אליה סמארטפונים בצורה קלה ופשוטה. העיצוב, למראית עין, נותר לפי קווי המתאר של אופל עם הרבה מתגים מרוכזים באזור הקונסולה ולוח מחוונים פשוט ונקי. גם רמת הבטיחות גבוהה וזו משתמשת בבקרות יציבות, בלימה, מערכת חניה אוטומטית, בקרת ניטור שטחים מתים (SBSA) ועוד.

המכונית תיחשף בפעם הראשונה בתערוכת הרכב בפריס שתפתח בסוף ספטמבר. מיבואנית אופל לישראל שלמה נמסר לוואלה! רכב כי "הדגם יגיע במהלך שנת 2013, בהתאם למועד ההשקה שייקבע בחו"ל. טרם ידוע מה יהיה מחירו".

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully