וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד אקוספורט יגיע גם לישראל?

פורד חשפה במסגרת תערוכת מיזמים טכנולוגיים בספרד את המהדורה האירופאית לפורד אקוספורט, רכב פנאי קומפקטי מצויד מנוע סופר חסכוני

כמעט שנה חלפה מאז שפורד השיקה את פורד אקוספורט, רכב הפנאי הקומפקטי והחשוב שלה שחנך את מנועי ה-1 ליטר אקו בוסט, והנה לקראת פתיחת תערוכת ז'נבה מציגה החברה בספרד את הנוסח האירופאי של הקרוסאובר הקטן, שיעשה את דרכו לאולמות המכירה באירופה ובעתיד יש להניח גם אלינו.

האקו ספורט מבוסס על פלטפורמת פורד פיאסטה החדשה ומשתמש במרכב קומפקטי שהוצג לראשונה ב-2003 ונבנה בלעדית עבור מספר שווקים רווחיים בדרום אמריקה. בדור השני, פורד העבירה את המושכות לחטיבה האירופאית שחשפה קדימון ראווה בהודו במסגרת היערכות החברה האמריקנית לתפוצה גלובאלית של כלי-רכב רבים כדי להפחית את עלויות הייצור, כפי שנעשה כאמור עם הפוקוס החדשה.

הדגם האירופאי, כאן בתמונות, נבנה במרכב חמש דלתות קלאסי ואמור להציע מרחבים שימושיים תודות לרוחב של 2 מ' ובסיס גלגלים שנושק ל-2.6 מ'. הוא גם גבוה ביחס לקבוצה זו ונישא ל-1.70 מ' ואורכו 4.2 מ'. תמונת תא הנוסעים בגרסה האירופאית שונה במעט מהדגם הדרום אמריקני, כשבנוסף פורד מספרת על הטמעת דור שני של בקרת פורד סינק עם הפעלה קולית משופרת ואיכות חומרים זהה לפוקוס הנוכחית.

בחזיתו של אקוספורט יופיעו שלושה מנועים קומפקטיים שמיוצרים בבריטניה. המהפכני שבהם הוא ה-1 ליטר אקובוסט המייצר 125 כ"ס (זוכה תואר "מנוע השנה העולמי") עם צריכת דלק של כ-20 ק"מ לליטר בממוצע. המנוע השני בסדרה יהיה טורבו דיזל בנפח 1.5 ל' עם 90 כ"ס כשלצדו מנוע בנזין 1.5 ל' עם 110 כ"ס. המנועים ישודכו לתיבות ידניות או פאוורשיפט כפולות מצמד.

האקוספורט יהיה בסך הכול הדגם השני של פורד באירופה בקבוצה הקרוסאוברים לצדו של קוגה שיושק בקרוב בישראל, כשמעליהם שני הבכירים האמריקניים אדג' ואקספלורר.

מחירו של אקוספורט באירופה יעמוד על 14 אלף יורו (70 אלף שקלים לפני מס). טרם התקבלה תגובת היבואנית דלק מוטרוס אם עתיד להיות משווק בישראל.

עוד על פורד בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully