וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בתאונות הדרכים: "מילים יכולות להרוג-אם נוהגים לא מסמסים"

מסע הסברה משותף של הרשות, משרד התחבורה וערוץ 2 ינסה לצמצם את תופעת המסרונים בנהיגה. שר התחבורה: "מדובר באחת הסכנות הגדולות בנהיגה"

שליחת מסרונים בנהיגה. ShutterStock
מורידים את המבט מהכביש לפרקי זמן ארוכים/ShutterStock

שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, ערוץ 2 (קשת) והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ינסה להעלות לסדר היום את הסכנות הטמונות בשימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ובשליחת מסרונים. מסע ההסברה החדש, הנכלל במסגרת אסטרטגית שר התחבורה במאבק בתאונות הדרכים, יצא בימים אלה לכלי התקשורת תחת הססמא: "מילים יכולות להרוג – אם נוהגים לא מסמסים".

הקלדה של מסרונים בזמן נהיגה הוכחה במחקרים ומשאלים כגורם משמעותי בגרימת תאונות דרכים, הן קטלניות והן כאלה שהובילו לפציעות חמורות. על פי נתונים שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהג השולח מסרון בזמן נהיגה מגדיל ב-23% את סיכוייו להיות מעורב בתאונת דרכים. מחקרים נוספים הצביעו כי התופעה גורמת להסרת המבט מהכביש לפרק זמן ממושך, מה שעלול לגרום לאיבוד שליטה. מספר מחקרים הראו כי לעתים מסירים את המבט מהכביש למשך 40% מזמן הנהיגה, ומספר הסטיות מנתיב הישר זינק ב-28%.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "הטלפון החכם הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, ואנחנו מתקשים להיפרד ממנו גם בזמן הנהיגה. מדובר באחת הסכנות הגדולות בנהיגה: גלישה, קריאת ושליחת מסרונים בזמן נהיגה, שוות ערך לכך שהנהג לא נמצא באותן שניות באמת ברכב משום שהוא מתנתק ממשימת הנהיגה. עלינו להכיר בעובדה שאנחנו מכורים לסלולרי ושהליך הגמילה חייב להתחיל עכשיו".

מסע ההסברה ישתלב בתכניות רבות של קשת בערוץ 2, וכן נאמר כי חלק מתוכניות האקטואליה תרתמנה להדגשת חשיבות הנושא. הרשות הלאומית תגביר פעילותה בתחום ההסברה (גם במיזמים קיימים, בהם "נוהגים אחרת בעסקים").

עוד מחקרים וטכנולוגיות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully