וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המכונית של גוגל - תחרות רצינית"

יצרניות הרכב מגיבות למכונית העצמאית של גוגל שנחשפה בשבוע שעבר. ג'נרל מוטורס:" הפתיעו את כולם. זה איום ממשי"

מכונית ללא נהג של גוגל. יוטיוב, צילום מסך
המכונית האונטומית של גוגל. פיתוח עצמאי/צילום מסך, יוטיוב

האם המכונית האוטנומית של גוגל יכולה להתחרות ביצרניות הרכב הגדולות? זה אולי נראה כמו רעיון מופרך בטווח הנראה לעין, אבל מסתמן שהחשיפה הצליחה להטריד את מנוחתם של כמה מקבריניטי התעשייה, בהם ראשי ג'נרל מוטורס שרואים בגוגל כאיום פוטנציאלי על הפיתוחים הקונבציונלים וכן על המיזמים האמריקניים החדשניים, במסגרתם תהיינה מכוניות אוטונומיות מבית קדילאק, למשל.

מנהל הפרוייקטים של ג'נרל מוטורס, מארק רוס, סיפר בראיון שנערך עימו בסופ"ש לאתר הכלכלי 'בלומברג', כי המכונית של גוגל "תהפוך לתחרות ואיום רציניי, אם ענקית התוכנה תמשיך לעסוק בפיתוח כלי רכב". גוגל עוסקת בתחום זה רק מספר שנים בודדות, אבל היא הצליחה לדבריו לתפוס את התעשייה עם המכנסים למטה, שכן עד כה ייצרה תוכנות המסייעות למכוניות האונטומיות להתגבר על מכשולים טכנולוגיים.

המכונית של גוגל רחוקה מאוד מייצור מסחרי עם שני מושבים ומהירות מרבית של 40 קמ"ש, אבל רוס רואה בגוגל קאר בפרט ובגוגל בכלל כמותג, ככוח עולה בתעשיית הרכב. "אם יש לך מספיק זמן וכסף, הכול אפשרי. בוא נאמר שאם הם ירצו לדבוק במטרה הזו, הם יכולים לגרום לתנודות מהותיות. אולי לשנות את פני הענף במידה מסוימת".

מכונית אוטונומית תהייה זמינה בכמה מותגים, בהם אודי, וולוו, קדילאק, רנו, שברולט ועוד. אולם, רוס מעריך שייקח עוד הרבה זמן עד שנראה אותן מציפות את הכבישים. "זה יהיה משהו שקשה להתרגל אליו - משנה תודעתית. התלהבתי מהעיצוב של גוגל - כמו חיפושית ישנה ועירונית".

מומחים בתעשייה גורסים כי שני העשורים הקרובים יסללו את הדרך למכוניות ללא נהג. הנתח המשוער עד 2035 יעמוד על כ-11.8 מיליון כלי רכב, כך לפי תחזיות של ה-IHS Automotive, בעוד ב-2050 כל המכוניות תהיינה עצמאיות לגמריי. בעוד כעשור, ניתן יהיה לרכוש דגם אוטנומי ומאובזר בכ-7,000 דולרים. השאלה היא, מי יגיע ראשון לקו הזינוק ומהו המחיר ההתחלתי.

עוד חדשות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully