וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i30 הבאה: מנוע קטן, עיצוב שמרני

ה-i30 תושק באמצע 2015 בתום מתיחת פנים קלה מבחוץ ומבפנים. תחובר אל מנוע קטן נפח חדש וחסכוני

מבחן יונדאי i30. קובי ליאני
יונדאי i30. מתיחת פנים בקרוב/קובי ליאני

בקצב הדרגתי, אך בתזמון ישיר מול פורד פוקס המחודשת, דולפות לרשת תמונות מוסוות של יונדאי i30 החדשה שתצא לכבישים במהלך 2015. המכונית הקוריאנית שתופסת נתח שוק משמעותי בישראל (בעיקר בליסינג) תגיע לארץ לאחר רענון של אמצע החיים, שהוא למעשה הראשון שמבוצע על הדור החדש שהושק לפני כשנתיים. ה-i30 תיישר קו ויזואלי עם ה-i10 ותקבל מלבד מנועים משופרים גם חיזוקים בצד הבטיחותי.

על פי דיווחים של כלי התקשורת בגרמניה, תיחשף מתיחת הפנים בתערוכת הרכב בז'נבה במרץ הקרוב, 4 שנים לאחר שערך הדור השני את הופעת הבכורה שלו בפרנקפורט. התמונות הלא רשמיות שהגיעו לרשת, מלמדות שה-i30 נשארת נאמנה לקווים המקוריים של הדגם הנוכחי, להוציא שינויים קלים מאוד מלפנים ומאחור, ברשימת החישוקים, הגוונים וכן יחולו כמה שדרוגים בתא הנוסעים: בידוד רעשים בדלתות, איכות חומרים ואבזור.

המנועים של יונדאי i30 ימשיכו לשרת אותה, אולם מצטרפת חדשה תהיה חטיבת כוח קטנה ומוגדשת טורבו בנפח 1.2 ל' המחלצת הספק מרבי של 125 כ"ס לערך בחיבור לתיבות ידניות או אוטומטיות 6 מהירויות. גרסה זו תנסה להתחרות ראש בראש עם מנוע ה-1.0 ל' אקובוסט של פורד שזכה זו השנה השלישית בתואר "מנוע השנה". צריכת הדלק תופחת בשיעור ניכר ביחס למנועי ה-1.6 ל', וכך גם נתון ה-CO2 שיתייצב על 109 גק"מ.

בנוסף לכך, ישנה תאוריה שה-i30 תשאב טכנולוגיות גם מספינת הדגל ג'נסיס, מכונית פאר שעשויה להגיע לישראל נוכח המעבר להפצה גלובאלית. לג'נסיס מספר מערכות בטיחותיות חדישות, בהן אף בקרת וויסות מונחית GPS המאטה את הרכב למהירות המותרת בסמוך למצלמות אכיפה. לא נהמר שמערכת זו תגיע אפילו כאופציה ב-i30, אך היא בהחלט תהיה אטרקטיבית אם אכן תתגנב לרשימת האבזור המקומית.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully