וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i20 החדשה נחשפת

יונדאי i20 תוצג בתערוכת הרכב בפריס. הדור השני יישא את רוב המנועים מהדור הנוכחי, אך יזכה לשדרוג ביכולת ובמפרטים. גם גרסת ספורט בקנה

יונדאי i20. אתר יצרן
יונדאי i20 החדשה. מוכנה להתחרות באירופיות/אתר יצרן

מצעד החשיפות נמשך במלוא המרץ לקראת ההבכורות בתערוכת פריס באוקטובר. אחרי קיה סורנטו החדש שהוצג הבוקר, חושפת יונדאי תמונות טריות של הסופר מיני החדשה i20 שהתגלגלה לדור שני אחרי 5 שנים בסגמנט B. הסופר מיני, שנכנסה לנעליה של הגטס לא הצליחה אמנם לשחזר את הפופולאריות של קודמתה, אולם ביונדאי נוטעים הרבה תקוות בדגם המודרני במשפחה, שיצא לכבישים בתחילת 2015 בישראל.

ה-i20 עוצבה ותוכננה במרכז של יונדאי באירופה והיא פותחה על שלוש נקודות עוגן עיקריות: מרחב פנים משופר, היצע טכנולוגי רחב ומועשר בבידור ובטיחות, וכן עיצוב ספורטיבי שלכאורה מגובה גם ביכולת כביש הרבה יותר טובה. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה שהצמיחה את בסיס הגלגלים ב-4.5 סנטימטרים ל-2.57 מ' ונפח תא המטען הוגדל ל-320 ל' במצב רגיל (ללא קיפול השורה השנייה), תוספת של כ-25 ליטר לערך. היא גם ארוכה למדיי, כשמקצה לקצה נמדדים כאן 4 מ' וקצת.

יונדאי i20. אתר יצרן
מתקרבת למשפחתית קומפקטית בגודלה/אתר יצרן

יונדאי השקיעה משאבים רבים בהפיכת הקבינה לאיזור מחייה מרווח, נעים ואיכותי. לא מעט הוקצה לשיפור בידוד הרעשים, שכן תא הנוסעים (שתמונתו טרם פורסמה רשמית) הוא לדברי החברה "ייחודי בקטגוריה", ולו רק בזכות שימוש בגג-פנורמי בגודל מלא עם מנגנון פתיחה, מה שהופך אותה לחלוצה בקבוצה זו מול פיג'ו 208 לה גג-פנורמי קבוע. עוד בתפריט המכובד, מצלמת רוורס מקורית, כניסות לכל המכשורים, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט ועוד. כן, גם נורות LED משובצות בבתי התאורה.

המנועים של ה-i20 הנוכחית ישרתו גם את הדגם הנכנס, אבל מסתמן שיונדאי תוותר לפחות על מנוע אחד (פחות מבוקש) ותמלא את החוסרים עם מנוע 1.0 ל' שלושה צילינדרים שנלקח מיונדאי i10 כדי להציע חלופה חסכונית. תיבות 5 הילוכים ידניות בנמצא, כמו גם תיבת ה-4 הילוכים האוטומטית הוותיקה. פרט נוסף ומעניין, הוא רמזים אודות גרסת ספורט חמה עם כ-190 כ"ס ממנוע 1.6 ל' טורבו משותף לולוסטר וקיה פרוסיד GT.

היכולת הדינמית של ה-i20 מותנית בהיבטים נוספים, כמו משקל, כיול וכו', אך עושה רושם ששימוש במנועים מיושנים יקשו עליה להתחרות במובילות הקטגוריה האירופיות, כך שהיא תמצא את עצמה פחות או יותר באותה נקודת פתיחה כבעבר, עם שאיפה להשתדרג לפחות במצבת המנועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully