וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי מפתחת מתחרה לטויוטה פריוס

יונדאי תרחיב את היצע הדגמים עם מכונית משפחתית היברידית שתקרא תגר על טויוטה פריוס. השקה? אולי ב-2016

יונדאי בלו-קונספט. אתר יצרן
יונדאי בלו-וויל קונספט. אולי המקור להשראה/אתר יצרן

יונדאי נשענת כיום על עמוד שדרה כלכלי שמאפשר לה להביט הרבה מעבר לדגמים הפשוטים. מלבד רכב פנאי קומפקטי שיתחרה בניסאן ג'וק ודומיו - ויושק כנראה ממש בחודשים הקרבים, היצרנית הדרום קוריאנית החלה לבחון מכונית משפחתית היברידית שאמורה להתעצב למתחרה ישירה לטויוטה פריוס. זו לא תהיה "עוד" גרסה היברידית במשפחת אלנטרה או i30, כי אם מכונית חדשה לחלוטין שעשויה לשאוב השראה ממכונית הקונספט בלו-וויל שהוצגה בסיאול 2011.

זו אינה הפעם הראשונה או היחידה שמכונית זו מתבשלת מאחרי הקלעים, אולם גולשים רבים ברשת תיעדו לאחרונה בארה"ב מכונית מבחן שמשתתפת בניסוי של יונדאי עם הכיתוב "HYBRID" באחוריה של האלנטרה GT. ארבע מכוניות ניסוי שוהות תחת מעקב החברה ומסתבר שאחת מהן אינה חולקת דמיון לאף מכונית שיש ליונדאי בהיצע, מה שרומז כנראה על אותה מכונית שתצא לדו-קרב מול הפריוס.

ההספק של המערכת צפוי להיות שווה ערך ליכולותיה של הפריוס, אם כי ביונדאי השתילו בעבר מנוע היברידי קצת יותר חזק המחלץ כ-160 כ"ס. חלק מהמכללים יבוססו על הסונטה ההיברידית לה מנוע 2.4 ל' עם כ-170 כ"ס אך לא תהיה כאן בקרת פלאג-אין (טעינה מהשקע) כבר עם השקת הדגם, אלא רק סוללות הנטענות בזמן הנסיעה. מנוע הבערה מחובר למנוע חשמלי עם כ-40 כ"ס נוספים, ותיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות. בסך הכול תעמוד התפוקה המשוקללת (היברידית) על כ-210 כ"ס וצריכת הדלק תעמוד על ממוצע של כ-20-22 ק"מ לליטר (משוער).

בעוד יונדאי בוחנת את יכולותיה בענף האקולוגי, טויוטה נמצאת בשלבים אחרונים של פיתוח הדור החדש של הפריוס שצפויה לצאת לכבישים ב-2016. האם יונדאי תגיב בזמן? סביר שזו כוונתה.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully