וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור על תנועת עגלות רתומות לבעלי חיים בערים

בהתאם להחלטות ועדת הכלכלה של הכנסת, תאסר תנועת עגלות וכרכרות רתומות לבעלי חיים בערים, למעט לצרכי תיירות. "שיעברו להשתמש ברכב פתוח או ריקשה"

ועדת הכלכלה של הכנסת אשרה מספר תקנות חשובות לפיהן תאסר תנועה של כרכרות או עגלות רתומות לבעלי חיים בערים, מלבד לצרכי תיירות. כך הוחלט בדיון שהתקיים היום (ראשון) בראשות יו"ר הועדה ח"כ אבישי ברוורמן ממפלגת העבודה.

זהו דיון שני שהתקיים בנושא בעקבות ליקויים קלים שנמצאו בתקנות שאושרו לפני כחודשיים, שכן בערים כמו בנהריה פועלות כרכרות תיירותיות, ולכן אישורן של התקנות עלול לפגוע בהכנסות המפעילים ובכלל באטרקציות העירוניות. מסיבות אלה, ביקש היו"ר לכנס מחדש את הוועדה ולבחון שוב את הנושא תוך בדיקה קפדנית בנוגע לטיפול וליחס לו זוכים בעלי החיים.

הרכב המשתתפים בוועדה, בהם היו"ר וכן נציגת משרד התחבורה עו"ד עירית זוכוביציקי, הבהירו היטב כי שמירה על בעלי החיים ובריאותם היא ראשונה במעלה, ולכן יידרש מן המפעיל להציג אישורים בכתב מהרשות המקומית ולאחר התייעצות עם המשטרה. במושבים, בקיבוצים ובכפרים ניתן לנוע באופן חופשי.

נציג עמותת 'תנו לחיות לחיות', עו"ד יוסי וולפסון, הביע פחות הבנה כלפי התקנות וביקש לחדד את הסעיפים. לדבריו, קיים חשש שהחרגת הכרכרות תיצור פרצה שתאפשר גם את תנועת האלטע-זעאכן. "כמו שהאלטזכן יכול לעבור לטנדר, גם מי שמשתמש בכרכרות לצרכי תיירות יכול לעבור להשתמש ברכב פתוח או ריקשה, בלי להפריע לתנועה ובלי לגרום סבל לבעלי החיים". גם אדם פרנק, חבר ועד 'הכול חי', הגיב בחומרה וטען כי לא מטפלים בסוסים כמו שצריך והאכיפה לקויה. לכך הגיבה היועצת המשפטית של עירית נהריה עו"ד אורון ארבל, שאמרה כי "מצב הסוסים טוב מתמיד".

יו"ר הועדה ברוורמן הורה שנהריה תופעל כמודל בחינה, ויש לבדוק היטב את כל הגורמים המעורבים בנושא. כמו כן, הדגיש כי אם תמצאנה בעיות בטיפול בבעלי החיים, יינקטו צעדים נדרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully