וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן שבילים: יונדאי ix35 כפול הנעה במחיר מוזל

8.10.2014 / 7:35

כאשר התחרות בסגמנט הקרוסאוברים מתחזקת וליצרן אין דגם חדש להציג, המחירים יורדים; התחרות טובה ללקוחות ולכן יצאנו למדבר יהודה, כדי לבחון את חוויית השטח של יונדאי

יונדאי Ix35 מחודש במבחן. רמי גלבוע,
יונדאי ix35 בתנופה קרבית, רחוק מהעיר הגדולה/רמי גלבוע

לאחרונה השיקה יונדאי גרסה מוזלת של ix35 עם מנוע 2.0 ליטר בנזין, הנעת 4X4, גימור Prime ומחיר אטרקטיבי. המהלך החזיר אותי ל-2005, כאשר יונדאי שברה את כללי המשחק; מחירי הג'יפונים סבבו באזור 220-200 אלף שקלים ואז השיקה יונדאי את 'טוסון', במחיר שובר שורות של 167,000 שקלים. פער המחיר הענקי איפשר ללקוחות רבים לשדרג לרכב פנאי נחשק, והמחיר נכלל (לא במקרה!) בקבוצת שימוש המתאימה ללקוחות ליסינג. המוני ב. ישראל נטשו את המשפחתית-מנהלים הבנאלית ובחרו בג'יפון האופנתי, ויונדאי העלתה על הכביש למעלה מ-2200 טוסונים במהלך השנה.

מסתבר כי למרות מחאותינו על מחיריהם הגבוהים של רכבי הפנאי, רף הכניסה לקטגוריית הקרוסאובר כלל לא עלה בעשור האחרון! ב-2005 שילמנו 167 אלף שקל עבור יונדאי טוסון שבמונחים של היום ובהשוואה ל-ix35, היה ג'יפון פשוט ובסיסי מאוד. ix35 הנוכחי מציע מרכב מרווח ובטיחותי יותר, מנוע חסכוני יותר (אם כי פחות חזק), תיבת 6-הילוכים, שש כריות אוויר, ייצור והרכבה איכותיים יותר, אלקטרוניקה המעניקה יתרונות אדירים בכביש ובשטח, ועוד יתרונות רבים. כלומר – המוצר השתבח כמעט בכל פרמטר, אבל המחירים לא עלו; בלי לדקדק יותר מדי בתחשיבי אינפלציה, נראה כי מחירו הריאלי של הג'יפון ירד ביותר מ-20%! לא אמרנו לכם שהחיים דבש, בארץ ישראל?...

מה כלול בחבילה?

כשוחרי שטח אנחנו שמחים לראות יבואן המעדיף לגרוע מהרכב אבזרי פינוק וקישוט, ולהשאיר לנו הנעת 4X4. ליונדאי יש גם ix35 בגרסת 2X4 העולה 151,000 שקלים, אבל רכב המבחן משאיר לנו את האופציה לטיולי שטח קלים. השאלה היא מה נגרע מרכב המבחן, ביחס ל- ix35המפוארים יותר (עם מנועי בנזין 2.4 ודיזל 2.0 ליטר)?

לדעתי, לא הפסדנו שום דבר דרמטי. בגרסת הבסיס Prime אין גג שמש, אין חישוקי מגנזיום, אין בקרת אקלים. חסרים ריפודי עור, מראות מתקפלות ושאר פרטים שבאמת, אינם מאוד חשובים. על הסיפון תמצאו מערכת מולטימדיה עשירה, פקדי הגה למערכת שמע וקרוז קונטרול, ושאר מנעמי חיים. הוויתור העיקרי הוא מנוע ה-2.0 ליטר בעל הספק של 154 כ"ס בלבד (ביחס ל-170 כ"ס ו-184, בדגמים הבכירים). חוסר הסוסים מורגש בנסיעה אבל אתם יודעים מה? אני מעדיף 154 כ"ס שיודעים לדהור בשטח, על פני 170 סוסים הנידונים להישאר על רצועות האספלט!

במבחן העדשה והדוושה

ix35 נולד ב-2009 ועבר מתיחת פנים בתחילת 2014, כך שהוא עדיין אלגנטי ועדכני; יש פנסי LED, קימורי מרכב ראויים, זהו קרוסאובר שבזמנו נראה מוחצן ומוגזם אבל היום הוא יושב היטב במרכז המפה. חדי עין יבחינו בחיפויי הגלגלים מפלסטיק ומתחתיהם חישוקי ברזל, גגון המסילות מדגיש את אווירת ההרפתקנות.

תא הנוסעים מרווח ושימושי, אהבתי את אריג הריפודים; במזג האוויר הישראלי, ריפודי עור אינם בהכרח הפתרון העדיף על ישבני המיוזע. חומרי הדיפון אינם מתוחכמים בתחושה ובמראה אבל הכל מוצק, ובמקומו הנכון. הקונסולה המרכזית וחלק מהמתגים קצת בסיסיים ומיושנים למראה ולמגע.

הבידוד האקוסטי המשופר מבודד אותך מרעשי הרוח והכביש, נוחות הנסיעה טובה למדי; המתלים נוקשים במקצת אבל צמיגי חתך 60 מעניקים נוחות משופרת בכביש ובשביל. המרחב הפנימי טוב למשפחה מלאה, קורות הגג הקדמיות מגבילות במקצת את התצפית החוצה. ההיגוי החשמלי מספק בנהיגה עירונית ובהתנהלות רגועה מחוץ לעיר, אבל הוא קל מאוד ואינו מעודד נהיגה ספורטיבית. מנוע ה-2.0 ליטר מאיץ מעמידה ל-100 ב-11.5 שניות, כשנייה וחצי יותר מאשר המנועים הבכירים. אין כאן בשורה 'ספורטיבית' אבל ix35 אינו רכב עצלן, והוא יספק 95% ממה ש-90% מהלקוחות מבקשים. תצרוכת הדלק האמיתית בכביש כ-11.5 ק"מ לליטר, בסדר גמור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יונדאי Ix35 מחודש במבחן. רמי גלבוע,
בנסיעה בינעירונית רגועה, תגיע ל-12 ק"מ לליטר. בנסיעה ספורטיבית או משולבת בעירונית, לא תוציא יותר מ-8 ק"מ לליטר/רמי גלבוע

שטח להמונים?

בימים שרוב עמישראל בוחר בג'יפונים בעלי הנעת 2X4, אני שמח לכל הזדמנות שתאפשר לי להתרחק מרצועות האספלט. מדבר יהודה נראה לי כמקום מפלט ראוי, וה- ix35הפתיע לטובה. לא ציפיתי ליכולת עבירות מקרוסאובר בעל מרווח גחון של 16.5 ס"מ בלבד, וגם לא ציפיתי להרבה ממערכת העברת הכוח שלו. כמו רוב אחיו הקרוסאוברים, זוהי הנעה קדמית היודעת להעביר את הכוח לאחור, ולהיעזר בבקרת משיכה אלקטרונית כדי להתמודד עם מצבים של 'הצלבת סרנים'.

נתונים אלה הוציאו מרשימת היעדים מסלולי סלעים ודיונות עמוקות אבל בישראל יש עוד אלפי קילומטרים של שבילים מקסימים המתאימים גם לקרוסאובר עירוני. ix35 התמודד בקלות עם שבילי מדבר יהודה, מעניק רמת נוחות סבירה לחלוטין. לא נזקקתי אפילו להורדת לחץ אוויר בצמיגים והאחיזה הייתה סבירה מאוד, הודות לבקרת משיכה ראויה.

המגבלה העיקרית היא מרווח גחון מיניאטורי של 16.5 סנטימטרים בלבד; זה לא הרבה יותר מאשר מכונית משפחתית, ויכול להשבית הרבה טיולי שטח. היתרון (היחסי) של ix35 היא העובדה שהגחון שלו מתוכנן היטב ורוב המכלולים החשובים, מוצבים גבוה יחסית. יש לו גם זווית גישה טובה יחסית, המאפשרת מעבר של מצבים טכניים. יצא שיכולנו לשוטט איתו בקלות יחסית, ולהתמודד עם מכשולים מרשימים למדי. הנהיגה על המגבלות דורשת תשומת לב למה שמתרחש מתחת לגחון, אבל היא אפשרית ומתגמלת.

האם זהו רכב שטח אמיתי? ממש לא. האם זה קרוסאובר שיאפשר לכם להתרחק מהכביש ולהביא את המשפחה למקומות מבודדים, לחניון יום נינוח או לבילוי לילה קסום בנגב? התשובה היא לחלוטין כן, ובמחיר נגיש יחסית.

יונדאי Ix35 מחודש במבחן. רמי גלבוע,
הפודרה מלטפת את הגחון אבל נסיעה בשביל טרשי, מחייבת תשומת לב רבה/רמי גלבוע

המהפך השני של יונדאי?

ix35 בגרסת 2.0 ליטר 'פריים' 4X4 מוצע במחיר תחרותי מאוד, זול מכפי שהיה אביו הביולוגי לפני כעשר שנים. אבל ב-2014 יונדאי כבר לא לבד, והיום נמכר כאן גם סובארו XV המציע מפרט דומה למדי, במחיר 136,000 שקלים (130 עם תיבה ידנית). לא מספיק לכם 114 כ"ס? XV 2.0 ליטר יעלה 150,000 שקלים. למרות זאת, אני משער שיותר לקוחות יעדיפו את ה-ix35 המוכר וה'מקובל', ודגם ה-4X4 המוזל ימשוך לקוחות צעירים הרוצים להרחיק לכת מהכביש. העם אוהב יונדאי ו- ix35 במחיר 160,000 הוא הצעה אטרקטיבית, המעשירה את מגוון האופציות של הג'יפונאי הישראלי.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully