וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדר העבודה של יונדאי מתקרב לרצפת הייצור

18.3.2015 / 7:32

יונדאי שוב רומזת על כוונתה לייצר את הטנדר סנטה-קרוז שהוצג במסגרת תערוכת דטרויט. התשובה הקוריאנית לפולקסווגן אמארוק?

יונדאי סנטה-קרוז. אתר יצרן
יונדאי סנטה קרוז. בדרך לכבישים?/אתר יצרן

הצעד הבא של יונדאי בענף הרכב מסתמן כמו טבילת אש בקבוצת הטנדרים המשפחתיים. גורמים בחברה הדרום קוריאנית סיפרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי בכוונתם להצעיד את הקונספט "סנטה-קרוז" שהוצג בתערוכת דטרויט אל עבר קו הייצור כבר בשנה הקרובה. אם הרכב אכן זכה לאור ירוק, תהיה זו חלופה לא רק לכלי הרכב היפניים, כי אם גם לפולקסווגן אמארוק שמתהדר בעיצוב מרשים ותכונות משפחתיות.

מנהל מחלקת מחקר ופיתוח ביונדאי, פארק ביונג, אמר לרויטרס כי ישנה התעניינות מוגברת סביב הסנטה קרוז לאחר שנחשף בארה"ב. לדבריו, החברה קיבלה הרבה "משובים חיוביים" מהקהל שביקר בתערוכה, כאשר ביקוש נרשם גם מצד גורמים עסקיים שעושים שימוש בכלי רכב של יונדאי לצורכי עבודה והביעו סיפוק עד כה מהתוצאות.

השמועות על טנדר ("פיק-אפ") של יונדאי עלו עוד בשנת 2013 לכותרות. לפני כן, פנו בכירים במחלקה המסחרית של יונדאי לקונצרן קרייזלר כדי לבדוק שותפות עם מותג "ראם". גם במקרה זה, היו דיווחים שהמשא ומתן הבשיל, אך בשנים שלאחר מכן לא נראו עדויות לרכב עבודה דוגמת סנטה-קרוז.

פארק מסביר שישנן "מהמורות" בדרך עד שיגיע לכבישים, אבל מסתמן שהחברה מחויבת להכשיר את הסנטה-קרוז מוקדם ככל האפשר. הסיבה לכך, בין היתר היא שביונדאי רוצים להתרחב משמעותית בארה"ב, וטנדרים כאמור נחשבים לסחורה חמה באמריקה הצפונית והדרומית, ומשרתים גם משפחות וגם בתי מלאכה ועסקים קטנים.

בסנטה קרוז יושמו מגוון רעיונות, החל משטח טעינה מודולארי, עיצוב קרבי וכלה במנוע 2.0 ל' טורבו-דיזל עם 190 כ"ס בחיבור להנעה כפולה, שבהחלט יכול להשתלב בגרסה הסדרתית. בכלל, נדמה שליונדאי יש בידיים רכב מפותח דיו להמשיך קדימה אל אולמות המכירה, ואולי בתערוכת ניו-יורק בחודש הבא נדע יותר אודותיו ולאן פניו מועדות.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully