וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי סנטה קרוז: מאמץ אמריקני לזרז פיתוח הטנדר הקוריאני

2.6.2015 / 7:19

יונדאי אמריקה מפעילה מכבש לחצים על היצרנית הדרום קוריאנית לייצר את הטנדר סנטה קרוז בסוף השנה. פלטפורמת טוסון תקצר משמעותית את הדרך לכבישים, אך ההחלטה הסופית טרם התקבלה

יונדאי סנטה-קרוז. אתר יצרן
יונדאי סנטה קרוז. טנדר קוריאני עם אופי נינוח של קרוסאובר/אתר יצרן

אחרי גל המחמאות שליקט הטנדר הקוריאני סנטה קרוז במסגרת תערוכת דטרויט האחרונה, דווח שהיצרנית הדרום קוריאנית בוחנת את כדאיותו. ההחלטה הסופית תתקבל כנראה בעוד כמה חודשים, אך המטה של יונדאי בארה"ב מפעיל קבוצה של לוביסטים כדי להבטיח שהסנטה קרוז אכן יגיע לאולמות המכירה כבר בשנה הבאה.

האמריקנים הציעו ליונדאי דרך לקצר את תהליך פיתוחו ולחסוך עלויות ייצור, על ידי שימוש בפלטפורמה של יונדאי טוסון החדש. מהלך זה מאפשר ליונדאי לקצר את מסגרת הפיתוח בכמעט שנתיים ולשנות היבטים מהותיים באופיו של הטנדר, כך מעריך לפחות סקוט מארגוסן, מנהל פרויקטים ביונדאי אמריקה.

התוצאה לדבריו, תהיה רכב עבודה קומפקטי בגודלם של פורד ריינג'ר או טויוטה היילקס. אולם, על בסיס מרכב אחוד, איכות הנסיעה והיכולות הדינמיות של סנטה קרוז יעניקו לנהג כיול דומה לזה של קרוסאובר משפחתי. ביונדאי אמריקה טוענים שממילא רוב הלקוחות של הסנטה קרוז אינם זקוקים לפיק-אפ קלאסי על שלדת סולם, שכן רובם רואים בסנטה קרוז רכב של "לייף-סטייל למשפחה", כך מתאר מארגוסן.

יונדאי סנטה-קרוז. אתר יצרן
יונדאי סנטה-קרוז/אתר יצרן

ליונדאי טוסון מספר מנועי בנזין ייעודיים לשוק המשפחתי (2.0-2.4 ל', עם עד כ-185 כ"ס), אך הסנטה קרוז שהוצג במישיגן נשא בחזיתו מנוע טורבו דיזל המפיק 190 כ"ס. כמו טוסון, הוא יוצע עם הנעה קדמית או כפולה ותיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות. סביר אף שמכלוליו יחוזקו גם עם בקרות שטח.

ביונדאי דנים בטנדר מסוג זה כבר מספר שנים, נוכח הצמיחה של קבוצת רכבי הפנאי והשינוי התדמיתי שעוברים חלק מהטנדרים והשחקנים החדשים בסגמנט, בהם פולקסווגן אמארוק למשל שנחשב להכלאה בין רכב עבודה לרכב שטח-יוקרה. הסנטה קרוז יגלגל לזירה עיצוב מושך ואבזור נרחב, כאשר סוגיית התמחור תקבע לאן בידיוק פניו מועדות.

התשובות עשויות להיחשף לקראת תערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully