וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי תכריז על החטיבה הספורטיבית בפרנקפורט

31.8.2015 / 7:52

חטיבת N של יונדאי תוכרז רשמית בחודש הבא. במעמד הרשמי יוצג רכב ראלי רעיוני המבוסס על הולוסטר טורבו ומכונית קונספט מרהיבה

יונדאי ולוסטר 15 קונספט. אתר יצרן
יונדאי RM15 קונספט. רכב הראווה של חטיבת N במסגרת תערוכת פרנקפורט/אתר יצרן

בשלוש או ארבע הזדמנויות השנה דיווחנו לכם על הכוונה של יונדאי לחזק את המותג עם תת-חטיבה ספורטיבית. לפרקים, נדמה היה שהקוריאנים ילחצו על דוושת הבלם ויעשו סיבוב פרסה, אולם חשיפתם של מנועי טורבו עם כ-180 כ"ס שהתגלגלו גם ליונדאי i30 בגרסה חמה, הכשירו את הדרך לבית שירכז בו את כל המכוניות הספורטיביות והספורטיביות למחצה. ויש לו אפילו כינוי קצר וקולע - N.

בדוכנים של יונדאי תהיינה מספר חשיפות והכרזות, אך המעניינת בהן, לפחות מבחינה אבולוציונית, היא חניכת מותג N שיוצמד מעתה לכל מכונית עם אמירה ספורטיבית ברורה. ביונדאי מספרים שרתמו את ניסיונים בעולם הראלי (WRC) לטובת מיזמים לציבור, ורכשו הרבה ידע בזכות ההישגים שצברה מכונית הראלי הנוכחית המבוססת על ה-i20.

אחת המכוניות שתייצג את יונדאי N היא הולוסטר 15 קונספט (בתמונה). מכונית זו משקפת לדברי יונדאי כיצד יתגבשו המוצרים של החטיבה בעתיד (כלומר עם עודף כנפיים ורוח, חישוקים ואגזוזים ענקיים בין היתר). תחת מכסה המנוע מאוכלסת חטיבת כוח בנפח 2.0 ל' טורבו המחלצת 300 כ"ס ומחוברת להנעה כפולה ותיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. הביצועים לא ידועים אך הנתונים מלמדים על יכולת קרבית.

יונדאי ויז'ן גראן טוריסמו. אתר יצרן
יונדאי גראן טוריסמו ויז'ן. החשיפה המלאה רק בגרמניה/אתר יצרן

דגם נוסף, שנועד ביסוד גם לחובבי מדע בדיוני, יהיה ה-2025 'גראן טוריסמו ויז'ן'. כנגזר משמו, הרכב יופיע בעתיד בסדרת המשחקים הפופולרית לקונסולת הפלייסטישן 4 ("גראן טוריסמו"). יונדאי תנצל את הויז'ן ככר הזנקה למאפיינים חיצוניים שישתלבו בעוד 5-6 שנים בדגמי יונדאי העממיים - במיוחד אלו המסופחים לחטיבה הספורטיבית החדשה. סביר שהוא יהיה מוקד המשיכה המרכזי אצל יונדאי בגרמניה ובזכותו יגדל עניין המבקרים בהכרזה החגיגית.

זאת ועוד, דיווחים לא רשמיים מצרפת, רומזים שה-i30 טורבו שאוזכרה לעיל תופיע גם היא בתערוכת פרנקפורט, הפעם כגרסה כמעט סדרתית. נחכה לראש השנה כדי לקבל את כל התשובות.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully