וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי: מותג ג'נסיס מתחזק. הגרמנים במעקב

31.3.2016 / 8:10

מותג היוקרה של יונדאי הציג את ג'נסיס קונספט כדבר הבא לקראת העימות העתידי בגזרת הספורט-סדאן של ב.מ.וו סדרה 3. הקוריאנים מעלים הילוך

אתר יצרן

אם מישהו הימר שיונדאי תרד מהעץ הגבוה של מכוניות "פרמיום" ותיסוג חזרה אל איזור הנוחות שלה, די יהיה להביט במכונית הקונספט החדשה של מותג "ג'נסיס", חטיבת היוקרה של היצרן הדרום קוריאני כדי להבין שמעצב העל פטר שרייר לוקח את המשימה הזו ברצינות מוחלטת. מה שהתחיל עם ההכרזה על "ג'נסיס" כיישות כמעט נפרדת מיונדאי כתשובה למרצדס, אודי וב.מ.וו, מתחיל להתגבש להפגנת טכנולוגיה רצינית, ונראה שכל המיזמים הרעיוניים בהחלט ירקמו פח וגלגלים.

שרייר עצמו נכח בהצגתה של מכונית הקונספט והקפיד להדגיש בפני המבקרים שאין זו "מכונית דמוית קופה 4 דלתות", למרות הדימיון הרב שהיא חולקת עם התצורה הקלאסית של הגרמניות הבכירות, בפרט מרצדס CLS או אודי A7. שרייר טוען שהיא אמנם מוגדרת "לתצוגה בלבד" אך היא הרבה פחות מוגזמת ממכוניות ראווה מוחצנות שמנסות להרשים עם אי אילו פטנטים ודלתות מסובכות לפתיחה.

יונדאי התקינה בקרביו של הקונספט, שאמנם נראה גדול אך אינו ארוך משמעותית מסדרה 3, מערכת הינע היברידית לה מנוע 2.0 ל' בנזין ובקרת חשמל וסוללות. היא עדיין לא מאמצת רוח קרבית אלא מסתפקת בתפוקה של 245 כ"ס ו-35.9 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. לא מדהים, אבל כן הוכשר לעלות מיידית על הכבישים.

הקובנציונליות די מתפוגגת כשנכנסים לתא הנוסעים; הג'נסיס קונספט כוללת מסכי תצוגה רוחביים בגודל 21 אינטש וגלגל הגה שמיישר קו עם רכבי ראווה דמיוניים. את הנוסעים אוחזים 4 מושבי ספורט מופרדים עטופים עור מהודר ויוקרתי כשבין שני היושבים בשורה השניה עוברת תעלת הקונסולה שנמתחת עד לחלק האחורי. חלק מהמאפיינים בשליטה על המערכת די דרמטיים, אבל טכנולוגיה כמו מחוות ידיים בהחלט זמינה כיום כך שזו נקודה נוספת לזכותה של יונדאי.

המכונית הראשונה של ג'נסיס, ה-G90 סדאן תבחן בחודשים הקרובים בארה"ב, ולאחר מכן נוכל אולי לדעת אם המותג מסוגל לעמוד מאחרי אמרותיו. הצפי הוא לעוד חמישה דגמים של ג'נסיס עד שנת 2020, והעובדה שפטר שרייר נמצא בחזית הכול, היא הערת שוליים לפיה מומלץ לגרמניות להציץ מידי פעם מעבר לכתף.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully