וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה בישראל: יונדאי איוניק הייבריד החדשה

20.11.2016 / 12:49

כלמוביל החלה לשווק בישראל את מתחרת טויוטה פריוס - יונדאי איוניק הייבריד המשפחתית, מצוידת מנוע כלאיים חסכוני, בטיחות מרשימה וצמד רמות אבזור. המחיר, החל ב-135,900 שקלים

ניר בן טובים

בהשקה מקומית שנערכה היום (ראשון) בנמל תל אביב, חשפה יבואנית דגמי יונדאי לישראל קבוצת כלמוביל את המשפחתית ההיברידית החדשה יונדאי איוניק. התשובה הדרום קוריאנית לטויוטה פריוס בארץ ובעולם, מגיעה לחופי המדינה חודשים ספורים אחרי שפגשנו אותה בהשקתה העולמית בתקווה לחקות את הישגיה של יונדאי סונטה הייבריד, שהתברגה בצמרת קבוצת מכוניות המנהלים בארץ (משפחתיות גדולות).

האיוניק הייבריד הוצגה בתחילת השנה בסאול. היא נשענת על פלטפורמה חדשה, ובקרב הקונצרן הקוריאני היא חולקת את מערכת ההינע עם קיה נירו הייבריד; הבסיס מושתת על מנוע בנזין GDI בנפח 1.6 ל' המפיק 105 כ"ס ו-15 קג"מ, סוללות ליתיום יון פולימר שהותקנו מתחת למושבים האחוריים ומנוע חשמלי המוסיף עוד 43 כ"ס. התוצאה המשוקללת (ההיברידית) עומדת על הספק מרבי של 141 כ"ס ומומנט מרבי של 24 קג"מ. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית 6 מהירויות המאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ועד 190 קמ"ש מרבים. צריכת הדלק הממוצעת של האיוניק על פי נתוני היצרן, עומדת על 24 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. הציון הירוק של המכונית בארץ הוא 2 (92 גק"מ).

האיוניק נמכרת במרכב 5 דלתות קלאסי (הצ'בק). היא פחות או יותר בגודלן של רוב המכוניות המשפחתיות בקטגוריה, עם אורך של 4.46 מ', רוחב של 1.82 מ' ו-2.70 מ' בבסיס הגלגלים. נפח תא המטען הוא 443 ל' ועד יותר מ-1,500 ליטרים לאחר קיפול המושבים. מאחור פתחי מיזוג בשורה השניה, ומרחב רגליים נדיב יחסית.

רמת האבזור באיוניק גבוהה מאוד ונחלקת בין מפרט 'סופרים' ל'פרמיום'. בציוד התקני, היא כוללת צג ראשי 8 אינטש, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי TFT עם תפריטים מתחלפים לפי סגנון הנהיגה (דגם פרמיום), טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, חיישן אורות, פנסי בי-קסנון, תאורת DRL, ובמרכז הקונסולה מערכת יונדאי קונקטד-4 עם וויז מובנה ושלל אפליקציות לחניה, מוסיקה ועוד.

דגש ניתן למעטפת ההגנה של איוניק, שמקבלת על פי דירוג משרד התחבורה ציון 7 (הגבוה ביותר בין המשפחתיות העממיות). היא נושאת היצע רחב של מערכות בטיחות אקטיביות, בהן פיקוח על שטחים מתים (בגרסת סופרים), בלימה אוטומטית במהירות של עד 80 קמ"ש, בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם תיקון היגוי אקטיבי (פרמיום), זיהוי הולכי רגל למניעת התנגשות, 7 כריות אוויר, בקרות יציבות, חיישני לחץ אוויר, סייעני בלימה ועוד.

הרכב נמכר עם 5 שנות אחריות ו-7 שנים על המערכת ההיברידית או 150,000 קילומטרים (המוקדם ביניהם).

יונדאי איוניק הייבריד בישראל. ניר בן טובים
יונדאי איוניק הייבריד בישראל/ניר בן טובים

בכלמוביל סוגרים את שנת 2016 עם גידול חד של למעלה מ-30% במסירות מותג יונדאי, ומציינים כי הסונטה הייבריד הגיעה ליותר מ-2,000 נהגים עד כה והפכה למכונית אסטרטגית וחשובה. התחזית להיקף המכירות של יונדאי איוניק בישראל אופטימי למדיי - בין 8,000 ל-10,000 מסירות בשנה. בחברה מודעים אמנם למגמת הנדידה ממכוניות פרטיות לדגמי פנאי (SUV), אך זהו עדיין שוק הרכב המשמעותי ביותר בישראל.

בשנה הבאה, עתידות להגיע לארץ גם גרסאות הפלאג-אין של האיוניק וכן גרסתה החשמלית.

המחירים ליונדאי איוניק בישראל:
גרסת פרמיום - 135,900 שקלים.
גרסת סופרים - 140,000 שקלים.


עוד בוואלה! רכב:
קיה ספורטאז' נגד יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully