וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה יונדאי i30N החדשה - חורכת אספלט משפחתית

16.7.2017 / 8:48

מהנדסי יונדאי פיתחו את ה-i30 ספורט N על מסלול הנורדשלייפה בו צברו למעלה מ-10 אלפים קילומטרים של ניסויים. בחרטום, מנוע טורבו חזק שקורא תגר על המתחרות מאירופה

אתר יצרן

גם עם יונדאי ולוסטר טורבו ידעו יונדאי שלא לצאת בהכרזות מפוצצות על "עידן חדש" של ביצועים. זו הייתה מנת פתיחה חובבנית שהתמקדה בחבילה מעוצבת עם קצת עזוז, אבל כדי לפתות את הנהגים האדוקים הם הזדקקו למשהו אחרי לחלוטין - עד כדי הקמת חטיבת ספורט בשם N, ממנה יוצאת כעת הסנונית הראשונה - יונדאי i30 ספורט.

ה-i30 יושבת על פלטפורמה שהוכשרה לטפל ביריבות האירופיות, כך שביונדאי פשוט לקחו את מה שיש וביצעו שינויים במכלולים מתחת למעטפת, וקצת מבחוץ; זה מתחיל עם מנוע 2.0 ל' טורבו GDI מעודכן המפיק 250 כ"ס בגרסת בסיס ו-275 כ"ס בגרסת 'פרפורמנס' משופרת. נתון המומנט עומד על 36 קג"מ, הזמינים מ-1,400 סל"ד.

בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות (עם התאמת גז ביניים אוטומטי), מאיצה ה-I30 ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות או 6.1 שניות בדגם הבכיר, ועד 250 קמ"ש מרביים. בשלב זה, אין כנראה תוכניות להתאמת תיבה אוטומטית או תיבת הילוכים דו-מצמדית.

ביונדאי תכננו את ה-i30 על גבי הנורדשלייפה בגרמניה בו הם צברו מעל עשרת אלפים קילומטרים של נסיעות מבחן. לדברם, ה-"i30N אוהבת פניות, והמשמעות של האות N היא chicane, או קטע המסלול המאתגר ביותר בו המכונית מייצרת הכי הרבה משיכה, דיוק ותחושות".

בדומה לחלק ממתחרותיה, ל-i30N בקרת מתלים אדפטיבית, בורר מצבי נהיגה עם מספר אפשרויות כיול מושחזות ודפרנציאל מוגבל החלקה, בלמים תחרותיים, בולמים משופרים וצמיגים רחבים בגודל 235/35 על חישוקי 19 אינטש. כל זה, ארוז במראה משחר לטרף ותא נוסעים שאמור להכניס את היושבים לאווירה קרבית, ובה בעת לספק להם גם מכונית פרקטית לשימוש יומיומי.

יונדאי שמה לנגד עיניה מכוניות כמו פולקסווגן גולף GTI או גולף R, פיג'ו 308 GTI ועוד. באירופה, מעריכים שמחיריה יהיו נמוכים מהמתחרים, עם עלות בסיס שנעה בגזרת ה-26 אלף יורו. טרם ידוע מתי תגיע לישראל.

יונדאי i30 גרסת N פרפורמנס. יצרן, אתר יצרן
יונדאי i30 גרסת N פרפורמנס/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully