וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף הפעולה החדש בין ישראל וקוריאה: בטיחות ורכב חכם

אסף בר שי

18.9.2017 / 7:54

קונצרן יונדאי מעוניין להשקיע בטכנולוגיה ישראלית, הטכניון יסייע בפיתוח ובגישור והמכון הטכנולוגי הגבוה של דרום קוריאה ישתף פעולה. האם היונדאי או הקיה האוטונומית תבוא מישראל?

שיתוף הפעולה החדש בין ישראל וקוריאה: בטיחות ורכב חכם. יצרן, ניר בן טובים
יונדאי איוניק אוטונומית, כרגע קונספט, אבל במכוניות הבאות כבר יהיו רכיבים מפיתוח ישראלי/ניר בן טובים, יצרן

קיים דמיון רב בין דרום קוריאה ובין ישראל. שתי המדינות קטנות במונחים אזוריים, שתיהן מוקפות באויבים עוינים ורבי עוצמה ושתיהן מאמינות בדרך הקדמה והטכנולוגיה כאמצעי למצוא את מקומה ובטחונה בעולם. לא מפתיע אם כך ללמוד על שיתוף הפעולה העדכני בין ישראל ובין דרום קוריאה.

השת"פ החדש נוגע בבטיחות ובטכנולוגיה של עתיד כלי הרכב. שלושה שותפים להסכם - יצרן רכב, קונצרן הרכב של יונדאי (Hyundai Motors), ושתי אוניברסיטאות, המכון הקוריאני למדע וטכנולוגיה (Kaist) והטכניון, מכון טכנולוגי לישראל.
מסגרת השת"פ היא יצירת קונסורציום של שלושת הגופים, שיעסקו ביחד במחקר ופיתוח (מו"פ) של טכנולוגיות תחבורה עתידיות. שמה של המסגרת מורכב מראשי התיבות של שלושת הארגונים - HTK.

על פי מזכר ההבנות שנחתם, השלושה ינצלו את השנים הראשונות של שיתוף הפעולה בפיתוח של מערכות נהיגה אוטונומיות, אבטחת סייבר ובינה מלאכותית (AI). היעדים העיקריים של אמצעי הטכנולוגיה הללו הם בטיחות הנוסעים וייעול התחבורה.

להקמת הקונסורציום מטרה רחבה יותר בכל הקשור בטכנולוגיה ישראלית. יונדאי מוטור, כאחד הקונצרנים הגדולים בעולם הרכב (וכמי שמוכר כבר שנים רבות הכי הרבה מכוניות בישראל), ייהנה מגישור של הטכניון אל חברות הזנק ישראליות בתחום התחבורה החכמה. הטכניון יסייע הן באיתור חברות רלוונטיות להשקעה בידי יונדאי והן ביצירת חממה לפיתוח הטכנולוגי, להבשלת הרעיונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully