וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נוסע ענף הטרייד אין בישראל?

24.12.2017 / 7:31

בניגוד להתמתנות בשוק המכוניות החדשות, שוק המשומשות ממשיך להתחמם. מי הסגמנטים החמים, מה השווי הממוצע של המשומשות בירושלים, תל אביב וחיפה, מי נמכרת מהר יותר? נתוני "אוטו-דיל" לשנת 2017 מעניקים הצצה ותשובות לשאלות

ענף הטרייד אין: סיכום 2017. יח"צ, ניר בן טובים
שוק החדשות מתקרר, שוק המשומשות מתחמם/ניר בן טובים, יח"צ

כותרות הידיעות אודות מספרי המסירות של המכוניות החדשות כבר מתקשות להיות מקוריות, אחרי שבעה חודשים רצופים של מגמת ירידה, משחקי המילים עם הצירופים "בלימה", "האטה", "ירידה" ו"דשדוש" כבר הולכים ומתמעטים וההתמתנות המסורתית ברכישת רכב חדש לקראת סוף השנה בהמתנה ל"מודל" החדש כבר כאן.

לעומת זאת, מנתוני חברת אוטו-דיל המשמשת כזרוע הטרייד-אין של צ'מפיון מוטורס, סמל"ת ואסטון מרטין בשוק המשומשות נרשמת פריחה והשנה צפויות סך העברות הבעלות בשוק המשומשות לחצות את המספר 550 אלף והיקף המכירות המוערך בענף עומד על 32 מיליארד שקלים.

החלק המרכזי של המסחר במכוניות המשומשות עדיין מתרחש בשוק הפרטי, 47 אחוזים מהעסקאות נעשות בין אנשים פרטיים שמוכנים לפנות את הזמן והסבלנות אבל גם לחסוך לא מעט כסף. במקום השני נמצאות עסקאות הליסינג עם 23 אחוזים וענפי הטרייד אין והסוחרים המורשים מחזיקים ב-15 אחוזים מהעסקאות כל אחד.

אחת המגמות הממשיכות לפי נתוני אוטו-דיל היא עלייה בכמות המכירות אבל עם קיטון בשווי הרכב – תוצאה של היצע גדול מאוד וירידות המחירים שראינו בשנים האחרונות, אלו אולי היו מתונות בתחילה אך באות לידי ביטוי משמעותי יותר במחירי המכוניות כמשומשות.

ענף הטרייד אין: סיכום 2017. יח"צ, ניר בן טובים
השווי הממוצע לרכב באיזור המרכז גבוה משמעותית/ניר בן טובים, יח"צ

החיים הטובים במרכז

בחלוקה הגיאוגרפית על פי איזורים לת"א והמרכז, חיפה והצפון וירושלים והדרום, מתברר שישנם פערים די גדולים בשווי הממוצע של המכוניות המוצעות למכירה. בעוד במרכז השווי הממוצע עמד ב-2017 על 94 אלף שקלים, בחיפה עמד הסכום על 60 אלף שקלים ובירושלים והדרום על 59 אלף שקלים.

בהתפלגות של אחוז עסקאות הרכב במסלול הטרייד אין, למרות הכדאיות הכלכלית הטהורה הנמוכה יותר, על פי הנתונים לשנת 2017 וההשוואה שלהם לאלו של שנת 2015 ו-2016 יותר ויותר אנשים בוחרים במסלול הזה. 35 אחוזים ממכירות הרשת נעשות בעסקאות טרייד אין, לעומת 33 ו-31 בשנתיים הקודמות. הקלות היחסית הזו באה לידי ביטוי גם בפנייה של יותר ויותר אנשים למימון המכוניות שלהם. 50 אחוזים ממכירות המכוניות נעשות באמצעות מימון, גידול של 20 אחוזים ביחס לשנת 2016. ב-65 אחוזים מהעסקאות המימון מגיע ממקורות חוץ בנקאיים.

מגמה אחרת שדווקא השתנתה היא פרק הזמן הממוצע בין כניסת המכוניות למגרש ועד למכירה שלהן. מ-32 ימים בממוצע ב-2013 שירדו ל-27 ימים ב-2016 המספר טיפס בחזרה ל-31.

מבחינת גילאי המכוניות, ניתן לראות כי למרות שרוב המכוניות המוצעות במלאי הן משנת 2012 ומטה, במקום השני נמצאות מכוניות משנת הייצור 2014, דבר התואם את פרק הזמן הממוצע של בעלות על מכונית חדשה העומד על שלוש שנים.

עוד באותו נושא

מחירון זה רק המלצה: סיכום שנה בשוק המשומשות

לכתבה המלאה
ענף הטרייד אין: סיכום 2017. יח"צ, ניר בן טובים
סגמנט הג'יפונים וה-SUV שווה בגודלו לזה של המשפחתיות/ניר בן טובים, יח"צ

כולם רוצים ג'יפונים

כמו בשוק הרכב החדש, גם על פי נתוני אוטו-דיל הולכים הסגמנטים של הג'יפונים וה-SUV גם אלו העממיים וגם היוקרתיים ומגדילים את החלק שלהם בעוגה ביחס לשאר הקבוצות. כפי שניתן לראות, אחוז הג'יפונים הכולל את אלו של מותגי היוקרה כבר משתווה ל-17 האחוזים של המכוניות המשפחתיות.
הם ככל הנראה גם בדרך להמשיך ולצמצם את הפער לקבוצת הסופר-מיני שעדיין הגדולה ביותר, לפחות על פי הנתונים האלו שכאמור נסמכים על המלאי של אוטו-דיל.

בצלילה לסגמנטים אפשר לפרק את המספרים האלו לנתונים מעניינים (לשם הנוחות, מובאים נתונים אלו גם בטבלה למטה). כך למשל, בקבוצת המיני השנתון המבוקש ביותר הוא 2014, הנסועה הממוצעת למכונית בסגמנט הזה היא 13 אלף קילומטרים וזמן המכירה הממוצע במלאי הוא 42 יום. המכוניות שנמכרת הכי מהר היא פולקסווגן UP (8 ימים בממוצע) והמכונית שנמכרת הכי לאט היא פיג'ו 107 (78 ימים בממוצע). מחיר המכירה הממוצע בקבוצה זו הוא 41 אלף שקלים.

בקבוצת הסופר מיני, השנתון המוביל גם הוא 2014, הנסועה השנתית עולה ל-15 אלף ק"מ וימי המלאי הממוצעים הם 24 ימים. הדגם שנמכר הכי מהר הוא פולקסווגן פולו בתוך 5 ימים בממוצע והמכונית ש"מבלה" הכי הרבה זמן במלאי היא פיאט פונטו עם 68 ימים. מחיר המכירה הממוצע הוא 51 אלף שקלים.

גם אצל המשפחתיות השנתון המוביל הוא 2014, הנסועה מטפסת ל-18 אלף ק"מ בשנה. ימי המלאי הממוצעים עומדים על 37 וטויוטה קורולה היא המהירה ביותר להימכר, עם שמונה ימי מלאי ממוצעים לעומת רנו פלואנס שממתינה בממוצע 90 יום במגרש. מחיר המכירה הממוצע עומד על 55 אלף שקלים.

בסגמנט הג'יפונים 2015 היא השנה הפופולארית ביותר, הנסועה השנתית הממוצעת היא 16 אלף ק"מ. ימי המלאי הממוצעים קצרים במיוחד ביחס לשאר הקבוצות, כמצופה מלהיט מקומי ועומדים על 14 ימים. קיה ספורטאז' הוא להיט גם פה, עם שישה ימים בממוצע ומן העבר השני שברולט טראקס עם 38 ימים בממוצע. המחירים גם הם גבוהים עם ממוצע מכירה של 100 אלף שקלים.

למרות המספרים הקטנים מבחינת כמות, במחלקת היוקרה אלו מספרים אחרים שמרשימים. השווי הממוצע כאן עומד על 250 אלף שקלים, כאשר המכונית היקרה ביותר שנמכרה היא אסטון מרטין תמורת 1,890,000 שקלים. ימי מלאי ממוצעים למכונית יוקרה עומדים על 28 ימים, כאשר אודי היא בעלת הזמן הממוצע הקצר ביותר העומד על 22

ענף הטרייד אין: סיכום 2017. יח"צ, ניר בן טובים
ענף הטרייד אין: סיכום 2017/ניר בן טובים, יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully