וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי סונטה היברידית מחודשת במבחן דרכים

14.1.2018 / 8:16

יונדאי סונטה ההיברידית עברה רענון חיצוני, פנימי וחשמלי. האם אחת אחרונות המשפחתיות הגדולות שעדיין מנהלות קרב מאסף מול הג'יפונים מצליחה להישאר אטרקטיבית? יצאנו לסיבוב מקומי

יונדאי סונטה הייבריד: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
השינויים קטנים, תאורת לד, פגושים חדשים, גריל ורדאר המוטמע בסמל החזית/ניר בן טובים, קינן כהן

המפגש הראשון שלי עם יונדאי סונטה ההיברידית היה לפני שנתיים. אז, כמו היום נמצאת קבוצת המשפחתיות הגדולות ("מכוניות מנהלים" אם אתם עדיין חיים בניינטיז, או סתם רוצים להרגיש חשובים), בנסיגה מתמשכת אל מול סגמנט הג'יפונים, הקרוסאוברים ("רכבי פנאי" אם אתם עדיין ב-2006 או סתם רוצים להרגיש הרפתקנים).

כמו כן, אז כמו היום, מכונית בסגמנט הזה שרוצה להישאר רלוונטית ואטרקטיבית ללקוח חייבת להציע ערך מוסף משמעותי שינסה להטות את הכף לטובתה. היא עשתה את זה טוב מאוד בזמנו עם השילוב בין מרווח פנים, אבזור, עיצוב וכמובן מערכת ההנעה ההיברידית וכעת עם הגעת מתיחת הפנים שלה, חזרו ביונדאי לאותה סונטה והעבירו אותה טיפול שנועד לשפר את הטעון שיפור ולעדכן את המכונית.

יונדאי סונטה הייבריד: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
העדכון של תא הנוסעים תיקן כמה מהמגרעות של הדגם טרם מתיחת הפנים, אבל הפער מהטובות שבאירופיות קיים/ניר בן טובים, קינן כהן

עור, אור ועוד

השינויים החיצוניים הבולטים בסונטה הם לא בהכרח מהסוג ששמים אליו לב במבט הראשון. המראה הכללי נותר נאה, עם צללית דמוית קופה שמזכירה קצת יותר מדי את האלנטרה. מבט שני מגלה יחידות תאורה שונות ומשולבות לד מלפנים ומאחור, הפגושים הוחלפו, הגריל שונה ובכללו שילוב הרדאר בסמל של יונדאי במקום קוביית הפלסטיק בעבר ותא המטען מוותר על הספוילר הזעיר. זהו פחות או יותר.

בתא הנוסעים השיפור כבר משמעותי הרבה יותר. כל סביבת הנהג עודכנה וקיבלה מראה מודרני ונקי יותר מבעבר. הבולטים בהם גלגל הגה בעיצוב חדש (מחומם ברמת הגימור לימיטד) ופיזור פקדי שליטה טוב וברור יותר, הקונסולה מרכזית שמוותרת על גימור הפלסטיק הכסוף וברמת הגימור לימיטד גם משטח טעינה אלחוטי לנייד. מערכת המולטימדיה מוצגת על מסך גדול יותר ועם הדור העדכני של connected car עם המעטפת המוכרת של רדיו אינטרנטי, ניווט, אפליקציות חנייה ועוד. במתיחת הפנים הפנימה יונדאי את הצורך בכפתור פיזי לשליטה בווליום ומיקמה אחד כזה, בניגוד לדגם טרום מתיחת הפנים, אם כל מתיחת הפנים הזו הייתה בשביל זה - דיינו. עוד ברמת הגימור הזו, מעלי גג שמש פנורמי, מתחתי מושבי עור מחוממים ומאווררים וכן כיוון חשמלי לא רק למושב הנהג אלא גם לזה שלצידו. ישנם עוד שינויי עיצוב קטנים יותר כמו ידית ההילוכים, אבל אין באמת על מה להתעכב.
המרווח מלפנים ומאחור נותר מצוין, 280 ס"מ בבסיס הגלגלים גם הם היו ונותרו די והותר מקום להתרווח בו, הוא לא הגדול בקבוצתו אבל בהחלט מצוין.
440 הליטרים של תא המטען הם המחיר של מערכת הסוללות להנעה ההיברידית, גם אם אינו מרווח כמו זה בסקודה סופרב, יש לו פתח הטענה סביר, לא היינו מתנגדים למשהו עם מפתח נגיש יותר.

עוד סעיף שמתיחת הפנים של יונדאי סונטה הרחיבה בו את הרשימה הארוכה של מערכות הבטיחות בה הייתה מצוידת עד כה. בהתאם להצהרת היבואנית להעמיד את כל דגמיה עם מירב מערכות הבטיחות כבר ברמת הגימור הבסיסית, לסונטה יש התראת סטייה מנתיב, על אי שמירת מרחק כולל בלימה עצמאית, זיהוי רכב ב"שטח מת", התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית. כל אלו כאמור כבר ברמת הגימור "פרימיום" כאשר ה"לימיטד" מוסיפה גם תאורה עוקבת פניה.

יונדאי סונטה הייבריד: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
פרופיל דמוי קופה/ניר בן טובים, קינן כהן

זורמת

כבר בתחילת הנהיגה בסונטה ההיברידית, קיבלתי הארה עד כמה התקדמה תעשיית הרכב בהיבט של מערכות הנעה היברידיות בשנתיים שחלפו מהפעם הראשונה שנהגתי בה.

השילוב בין מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים למנוע החשמל מייצר 193 סוסים ומומנט של 37.4 קג"מ הנתונים כמעט זהים לאלו שהיו לפני מתיחת הפנים (למעט תוספת של 3.4 קג"מ), את השיפור בסונטה, כך מספרת יונדאי הם עשו במערכת השולטת על שילוב המנועים ובמערכת הטעינה של הסוללות ואמורות לחסוך עד 23 אחוזים בצריכת הדלק.

אבל איך היא נוסעת? זוכרים את המשפט על ההתקדמות של המערכות האלו? בעוד לפני שנתיים המערכת הרשימה מאוד ביכולת שלה לשאת את המכונית קדימה בכוח החשמל בלבד, בנסיעת המבחן הפעם העסק היה מרשים פחות. בהשוואה למערכות היברידיות חדשות אחרות, מנוע הבנזין לא אוהב לשבת לבד בחושך וממהר להצטרף למנוע החשמלי במידה ודוושת המצערת נלחצת שלא במתינות רבה מאוד או ששיפוע העלייה מתחיל להיות אפילו מתון.

הביצועים טובים מאוד וגם במצב ECO החסכוני שממתן את תגובת המצערת הסונטה מציגה קצב טוב, גמישות וזמינות כוח טובה מאוד. מעבר למצב SPORT כבר מפלפל לגמרי את העניינים והיא מגיבה באופן מיידי ללחיצה על הדוושה עם דחיפה חזקה קדימה בכל טווח מהירות נורמלי וגם במהירות פחות נורמלית. תיבת ההילוכים הפלנטרית על ששת הילוכיה חלקה, זריזה ומתפקדת טוב מאוד במצבי נהיגה יומיומיים, פחות טובה בעומס ולפחות פעמיים לא הסכימה איתי שזה הזמן להוריד הילוך כאשר ביקשתי להשתמש בבלימת מנוע בירידה.

נוחות הנסיעה טובה מאוד, גם בהיבט של בידוד הרעשים וגם בנוחות עצמה. לא רק במצב החשמלי אלא גם תחת תאוצות ובמהירות שיוט בין עירונית גבוהה. אפילו הרוחות העזות והגשמים ביום המבחן הראשון לא הכניסו רעש לתא הנוסעים.
הסונטה שמיועדת לשוק האמריקני מקבלת כיול מתלים נינוח, לא מדובר בנדנוד מרכב מחד ולא בקשיחות מאידך. אבל בניגוד לדגם טרום מתיחת הפנים המכונית הרבה פחות מתפזרת בפניות. היא לא תעודד נהיגה ספורטיבית או נמרצת בשום אופן, לא המושבים, לא ההגה ולא תגובת דוושת הבלמים ללחיצה עליה מתחברים למשהו שמתקרב למה שעושות מכוניות כמו מאזדה6, סקודה סופרב או פולקסווגן פאסאט, אבל טוב לדעת שגם הסלע שניתק מהמצוק והפתיע אותי באמצע העיקול, ואילץ לבצע תמרון התחמקות מהיר – לא הוציא אותה משלוותה.

מבחינת צריכת דלק, אולי השורה הראשונה והתחתונה כאשר במכונית היברידית עסקינן, יונדאי סונטה הציגה צריכה ממוצעת של 14.8 ק"מ לליטר כאשר נהגנו בה בלי חשבון לחשבון הדלק ועד 18 ק"מ לליטרים בנהיגה מתונה מאוד, עם מודעות רבה לגורלם של דובי הקוטב.

יונדאי סונטה הייבריד: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
יונדאי סונטה הייבריד: מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

בטוחה בעצמה

יש שני רבדים לסיכום המבחן של יונדאי סונטה המחודשת. המכונית עצמה והמכונית בתוך ההקשר של שוק הרכב הישראלי.
מבחינת המכונית עצמה, יונדאי סונטה היא משפחתית גדולה טובה מאוד, שמסמנת V על מרבית הסעיפים הרלוונטים מאחת כזו. המראה, המרווח, האבזור ועוד יותר ממנו האבזור הבטיחותי, נוחות הנסיעה והביצועים. המקומות בהם הפער בינה לבין מתחרות כמו סקודה סופרב ומאזדה6 עדיין קיים וניכר הוא שימושיות, איכות חומרים ותא מטען בראשונה ועיצוב והתנהגות כביש אצל האחרונה. על ההבדלים בינה לבין המתחרה הקרובה ביותר שלה קיה אופטימה ההיברידית, נעמוד כבר במבחן ההשוואתי.
ברובד השני, כאמור במצב הנוכחי של שוק הרכב, על מנת לבלוט ולייצר חלופה לרשימה ההולכת ומתארכת של מתחרים מסגמנט הג'יפונים – על משפחתית גדולה להציג ערך מוסף אמיתי וראוי. הסונטה, בנוסף לדברים שמינינו מייצרת מענה לאלו עם צריכת הדלק המצוינת שלה, עליה הם יכולים רק לחלום.
ב-165 אלף שקלים לרמת הגימור פרימיום ו-180 אלף שקלים ללימיטד המאובזרת, למרות שבעיני היא אינה הטובה שבחבורה, היא עדיין מענה מדויק לנהג שהנאה מנהיגה לא בעדיפות עליונה מבחינתו ומחפש בעיקר את החבילה המאובזרת והחסכונית בסביבה.


על הצד הטכני: יונדאי סונטה הייבריד

מנוע, הנעה – בנזין-חשמל, 4 צילינדרים
נפח – 1,999 סמ"ק
הספק/סל"ד – 6,000/193
מומנט/סל"ד – 1,770/37.4
תיבת הילוכים – אוטומטית, 6 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) – 9.3 שניות
מהירות מירבית (קמ"ש) - 192

מידות
אורך (ס"מ) – 486
רוחב (ס"מ) – 187
גובה (ס"מ) – 147
בסיס גלגלים (ס"מ) – 280
תא מטען (ליטרים) – 440
משקל (ק"ג) – 1,630

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – מק'פרסון/רב חיבורי
בלמים קד'/אח' – דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים – 215/55 17R

מחיר: מבחן- 180 אלף שקלים, בסיס- 165 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully