וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג, האיטיות הורגת!

ירון אדרי

20.7.2011 / 11:20

נהיגה במהירות איטית מקצב התנועה הממוצע בקטע כביש מעצבנת נהגים ומגבירה את הסיכוי לתאונת דרכים

כל השנים מטפטפים לנו שנהיגה במהירות גבוהה מהמותר הורגת. גם זרוע האכיפה מפנה לכך תשומת לב ומשאבים רבים למרות הטענות שרק אחוזים בודדים מהתאונות הקטלניות נגרמות ישירות בשל מהירות הנסיעה. אלא שלא רק מהירות גבוהה יכולה להרוג - גם הזדחלות איטית בכבישים עלולה להביא לתוצאות טרגיות כפי שחושף סקר חדש מבריטניה.

על פי הנתונים שקיבצה חברת ייעוץ הביטוח הבריטית 'קונפיוזד', לנהגים המתנהלים לאיטם בדרכים יש סיכוי לייצר תאונת דרכים יותר מכל דבר אחר. כ-60 אחוזים מהנשאלים העידו כי מפלס העצבים שלהם עולה בכל פעם בה הם נאלצים לנהוג אחרי רכב שנוסע במהירות איטית מהתנועה הממוצעת באותו קטע דרך.

וכידוע, כשהדם מתחמם עולה הסכנה. כ-45 אחוזים מאותם נהגים מתעצבנים העידו כי בשלב מסויים היו מוכנים לעשות הכל על מנת לעבור את הצב שלפניהם, אפילו במחיר של עקיפה מסוכנת. על פי נתונים רשמיים של משרד התחבורה הבריטי, 143 תאונות דרכים אכן נגרמות מידי שנה ישירות בשל כך. נתון מפחיד יותר הוא כי שליש מהנהגים כמעט והיה מעורב בתאונה רק בגלל שזה שלפניהם 'לקח את הזמן'.

בריטניה כידוע נחשבת לאחת המדינות בהן המספר הגדול ביותר של מכמונות מהירות לק"מ כביש. משתתפי הסקר, בעיקר אלה העצבניים, מציעים לנצל אותם גם למטרה הפוכה כלומר לתעד נהגים איטיים ולהעניק גם להם דוח תנועה. באותו נושא בדיוק, הממשל הבריטי אישר השנה מתן קנס של 100 פאונד (כ-600 שקלים) לנהגים שמאטים את התנועה ופוגעים בזרימתה. בעניין זה, 37 אחוזים הציעו לקבוע מהירות מינימום בכל קטע כביש בדיוק כפי שישנה הגבלה למהירות מרבית.

עוד בסקר, 27 אחוזים הציעו לייעד נתיב מיוחד לנהגים איטיים, 15 אחוזים החמירו וביקשו להגביל את השעות ביממה בהן יכולים נהגים איטיים לנהוג וחמישה אחוזים אף קבעו כי יש לסמן אותם.

"יש לפעול ביד קשה נגד נהגים איטיים בדיוק כמו נהגים הנוסעים במהירות מופרזת", כך לדברי גארת' קלואט ראש חברת קונפיוזד. "הם מעצבנים נהגים אחרים והוכח שהם גורמים לתאונות רבות מידי שנה". להצעתו, יש להשתמש במצלמות הפזורות ברחבי הממלכה גם לצורך אכיפה נגד נהגים איטיים ובכך לצמצם את הסכנה שהם יוצרים עבור שאר משתמשי הכביש. האם מאות המצלמות שתפוזרנה ברחבי ישראל גם כן תוכלנה לעשות כך, אולי אפילו להחמיר עם נהגים הנוסעים באיטיות בנתיב השמאלי? כנראה שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully