וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אחת מ-20 תאונות בגלל חוסר אוויר בצמיג

מחקר בארה"ב מצא כי אחת מכל 20 תאונות נגרמו בשל צמיגים עם חוסר אוויר מתחת לרף הבטיחותי. מכון הבטיחות בארה"ב: "לחייב מערכות בקרה לניטור לחץ אוויר"

מחקר מקיף שבוצע בארה"ב על ידי ה-NHTSA, איגוד הבטיחות לכלי-רכב באמריקה, העלה כי לפחות תאונה אחת מכל 20 נגרמה בגלל ליקויים בצמיגים, כאשר הבעיה העיקרית לדבריהם נובעת בגלל חוסר אוויר בצמיג המוביל לאיבוד שליטה במכונית. "בעיות בצמיגים הן נפוצות, אבל אנשים לא לוקחים את זה ברצינות ועלולים להקטל", כך אחד החוקרים.

המכון ליקט והצליב מידע שהתקבל משנת 2005 ועד 2007, ובדק את אופיין של התאונות לאורך שלוש שנים. על פי נתוני הדוחות, מכוניות עם צמיגים שבהן התגלו בעיות בלחץ האוויר - בשיעור של 25 אחוזים לפחות מתחת לרף התקין, היו בסיכון גבוה פי שלושה להיות מעורבות בתאונות דרכים קטלניות.

במכון מציינים כי הבעיה בקרב הציבור כפולה, מפני שלא רק שהנהגים מזניחים את הטיפול בצמיג, אלא גם תחת תנאי נהיגה אידאלים על צמיג לקוי, לא ברורה להם מידת הקושי לשמור יציבות, לבצע תמרוני חירום או לבלום, ועל אחת כמה וכמה כשמזג האוויר סוער. צד נוסף לסכנות נובע מבלאי חמור או בליטות בצמיג שעלולות לגרום להתפוצצות. "ישנם מי שפשוט מעלימים עין , כנראה מעצלנות, וחושבים שיהיה בסדר. עד שקורה אסון".

הרגולטורים בארה"ב מקדישים מאמץ לטיפול בנושא הצמיגים, שכן אוויר תקין מוביל (גם) לירידה של חמישה אחוזים בצריכת הדלק. עם זאת, ההיבט הבטיחותי נמצא בראש סדר העדיפויות ולא במקרה. קריאת התיקון הטראומתית שארעה לפני עשור במסגרת הליקויים בפורד אקספלורר וספקית הצמיגים 'פיירסטון' נצרבה בתודעת הציבור. החברה החזירה 13 מיליון צמיגים לאחר שאירעו 280 מקרי מוות כתוצאה מליקויים בתרכובות הגומי שהפחיתו את לחץ האוויר ופוצצו את הצמיגים.

בעקבות הפרשה, ביקש הקונגרס האמריקני להעביר חוק לפיו כל היצרניות תחויבנה להתקין מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. מיותר לציין כי רק מעט הקפידו לבצע זאת, ובתוך כך עולה מהמחקר כי הנהגים בין כה מתעלמים מאזהרות בלוח המחוונים משום שהבקרה שוגה לעתים תכופות. בשנים הבאות, מקווים להכניס מערכת מתקדמת יותר שתוכל להיות מיושמת גם בכלי-רכב עממים ותמנע אי-דיוקים. בינתיים, הקפידו לבצע בדיקות שגרתיות במרווחים קרובים ככל שניתן.


עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully