וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: MG350 הסינית החדשה

16.8.2012 / 8:31

היא לא היפה ביותר, לא האיכותית ביותר ולבטח לא המהירה ביותר, אבל היא מאובזרת ושימושית מאוד. הייתם קונים את הסינית החדשה?

צילום: דייב שחר עריכה: רן צימט

בסוף שנת 2010 הגיעה לישראל המכונית הסינית הראשונה. היה בה כמעט כל מה שצריך ועוד קצת. מושבי עור, מנוע טורבו, אבזור בטיחות מלא ואפילו תג מחיר סביר, אבל מעטים האמינו בה ורבים זלזלו בה. אפילו משרד התחבורה הפגין ספקנות והחליט להגביל את מספרי מכירותיה ל-350 יחידות בלבד. אבל בחודשים שחלפו, 350 היחידות התעופפו מאולמות התצוגה ואף אחד לא מתלונן שהרכב התפרק לו ב-100 קמ"ש על האוטוסטרדה לבאר שבע. אז האם היה מקום לחשוש מהמכונית הסינית?

כן, לא באופן שאתם חושבים, אלא מהיכולת של המותג MG שנקנה על ידי סאיק מוטורס הסינית, לצבור כוח ונתח שוק. כעת, בשיא החום של 2012, מתחיל השיווק של המכונית העממית ביותר בהיצע - ה-MG350. זו שרוצה לפנות אל לב הקונצנזוס ולקפוץ על העגלה המשפחתית הגדולה. איך היא עושה את זה והאם זה מצליח לה? יצאנו למבחן ארוך כדי לגלות.

מבחן MG 350. קובי ליאני
מבחן MG 350/קובי ליאני

עיצוב, אבזור ופינוקים

'לובינסקי', היבואנית לישראל הלכה על אותו תרגיל כמו שנעשה ביבוא ה-MG550. הם סימנו וי על כל מה שסאיק ציינו ברשימת האופציות של ה-350 בסין. וזה אומר מושבי עור (נהג מתכוונן חשמלית), גג שמש, חישוקי 16 אינטש, מערכת שמע עם 8 רמקולים (נרחיב עליה בהמשך), בקרת אקלים ועוד. התוצאה היא מכונית מאובזרת מאוד ובאופן חריג לקבוצת המשפחתיות. אפילו השברולט קרוז LTZ שנמצאת אצלנו במבחן ארוך טווח מתקשה ליישר קו על רשימה זו.

אבל למרות כל העושר, זה לא ממש עוזר לשפר את ההרגשה בתוך ה-MG המשפחתית מעבר למבט הראשון. זה נהנה ממראה העור של המושבים ואפילו מהחלקים הרכים בדשבורד, אבל לא צריך לבלות בה הרבה זמן, כדי לחוש בפשטות הכללית שמתחבאת מתחת. כבישים משובשים משחררים זמזומים מרגיזים מהדשבורד, הגב התחתון מתחיל לכאוב מחוסר תמיכה של המושב והתחושה הכללית חלולה ודלה.

גם מערכת השמע ה"מתוחכמת" שמציעה מסך מגע גדול הכולל בתוכו גם חיבורי USB, AUX ובלוטות' - נחשפת במערומיה. תחת אור השמש, דבר לא ניתן לראות במסך התצוגה (במיוחד אם מרכיבים משקפי שמש מקטבות), גובה עצמת השמע גם במצב הנמוך ביותר - גבוהה מדי ומשום מה, למרות שהשתקנו את המערכת, עם כל התנעה מחדש של הרכב היא נדלקת בעצמה גבוהה מאוד. מעולם לא סרבנו לאבזור, ויש אפילו חיבור לאייפון בתא הכפפות, אבל במקרה זה, כל העושר הזה נועד רק למראית עין ואינו שימושי באמת. לטעמנו, היה נכון יותר לשקול יבואה לארץ בגרסת אבזור צנועה יותר, שבתורה גם הייתה מוזילה עוד את מחירה הסופי לצרכן.

ועם זאת, המרחב בה טוב מאוד. אפילו טוב מכך - מצוין. עם אורך כללי של 452 ס"מ, רוחב של 178.8 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, היא לא נופלת מרוב המשפחתיות הקטנות בקבוצה. מלפנים יש מקום נדיב לכל נהג בכל ממד (תנוחת הנהיגה לא מושלמת בגלל שההגה לא מתכוונן למרחק ולכן הוא מרגיש רחוק מדי רוב הזמן) ובמיוחד מאחור, שם שני מבוגרים ימצאו שפע של מקום גם לרגליים וגם לראש. המושב הזה יהיה גם נוח יותר לישיבה ממושכת מזה הקדמי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מבחן MG 350. קובי ליאני
מבחן MG 350/קובי ליאני

מנוע, תיבת הילוכים וביצועים

בניגוד ל-MG הבכירה, ה-350 שלנו צוידה במנוע בנפח 1,500 סמ"ק שאינו מוגדש ולכן ההספק צנוע מאוד. רק 105 כ"ס יש לו ב-6,000 סל"ד וכן 13.8 קג"מ ב-4,500 סל"ד וזה מעט לרכב השוקל 1,280 ק"ג לפני נוסעים (1,655 במקסימום). גם רמת זיהום האוויר שלו גבוהה למדי - 12.

החולשה הזו מורגשת מיד עם התחלת הנהיגה בה. רמיסת הדוושה הימנית תביא לתגובה עצלה מהמנוע ומתיבת ההילוכים, אשר תהפוך לתגובה עצבנית מצד ההילוך הראשון בתיבה. מעבר לשני מפיל את סל"ד המנוע ב-3,000 סיבובים לפחות ויוצר בור בו למנוע אין שום כוח וכך לאט לאת היא צוברת מהירות עד שתגיע ל-100 קמ"ש תוך יותר מ-14.5 שניות לפי המבחן שלנו. משום שהמנוע מרגיש פעיל רק מעל לתחום המומנט, קרי 4,500 סל"ד (ומתחת אין שום כוח), גם זמן האצות הביניים שבין 80 ל-120 קמ"ש נמשכו יותר מ-11 שניות.

במהירות שיוט של 100 קמ"ש, המנוע מסתובב ב-2,500 סל"ד בהילוך הרביעי והאחרון וזה אומר נסיעה שקטה יחסית, אבל הרפיון הזה מורגש מאוד שכן בכל לחיצה על דוושת הדלק כדי להגביה מהירות, מעבירה התיבה הילוך אחד מטה (שלישי) בתגובה לא חלקה, כך שקשה לשמור עמה על נסיעה רגועה. אם תתמידו עם המרצת המנוע לסל"ד הגבוה, הוא יתחיל להפיק רעשים לא נעימים מעל ל-5,000 סיבובים, יתחיל להפגין כבר קשיי נשימה ב-6,000 ויעביר הילוך 500 סל"ד מאוחר יותר. בתיבת ההילוכים אין מצב ידני, אבל יש מתג שמעביר את זו ממצב חורף (מתחילים נסיעה בהילוך שני ואז הרכב פשוט לא זז), מצב חיסכון (התיבה שואפת להעלות הילוכים מהר ככל הניתן) וספורט שבו התיבה הופכת לעצבנית ללא סיבה אמיתית. אנחנו העדפנו את מצב החיסכון.

נתוני ביצועים נמוכים לרוב עשויים להעיד על צריכת דלק טובה ואכן בשיוט עדין ביותר הצלחנו לראות צריכה של 13 קילומטרים לליטר, אבל הממוצע הכללי שכלל נסיעות עירוניות, בינעירוניות וכבישים הרריים עצרו את משאבת הדלק על 9.8 ק"מ לליטר.

מבחן MG 350. קובי ליאני
מבחן MG 350/קובי ליאני

מתלים, בלמים: נוחות והתנהגות

התחלת הנסיעה ב-MG350 מרגישה רכה ונעימה משום שהמתלים שלה מכוילים על הצד הרך של הסקאלה. אבל זה לא מאפשר להם לספוג את מה שהכבישים שלנו מסוגלים להציע ופעמים רבות ה-MG המשפחתית פשוט מתרסקת על בורות, חובטת ומנערת וזה לא נעים. בהמשך, גם נסיעה על כביש 2 מחיפה לתל אביב מרגישה קופצנית ולא רגועה.

המתלים האלה לא מצליחים לתפקד כראוי גם בקטעי הנהיגה המפותלים, שכן הרכות שלהם גורמת לסינית הזו לרכון חזק מאוד תחת עומס פניות ואל כל הבלגאן הזה צריך להוסיף שלדה מאוד לא צפויה בתגובותיה, הגה עצבני וחסר ריסון (מגישת מהמורה בפניה גורמת למשיכה אלימה של ההגה לעבר המהמורה) ואחיזה נמוכה מהצמיגים. זו הפעם הראשונה בה פגשנו מכונית שמסוגלת להפוך תת היגוי קשה להיגוי יתר מבהיל וכל זה בפניה של 40 קמ"ש - על אפה וחמתה של בקרת היציבות.

הבלמים של ה-MG350 מרגישים טוב בשימוש סביר. לחיצה על הדוושה אמנם מרגישה מעט ספוגית, אבל מהקצה השני עוברת תחושה של נשיכה טובה בבלמים וכוח ההאטה משכנע. אולם, לא צריך לאתגר אותם בזמן ממושך מדי כדי לגרום להם להתחמם ולאבד כמעט לגמרי מכוחם ויעילותם. בסופו של פרק זה של המבחן, אין מנוס מההבנה שהפרק ההתנהגותי על הכביש חלש לפחות, אם לא יותר מזה של תפוקת המנוע שלה. שימוש עירוני סביר לא יחשוף את כל חסרונותיה, אבל ברגע שהיא תפגוש תנאי כביש מורכבים, כדאי לתת אקסטרה תשומת לב לנהיגה ופשוט להוריד קצב.

מבחן MG 350. קובי ליאני
מבחן MG 350/קובי ליאני

"עובר" בקושי

ה-MG350, לא בכוונה, נמצאת במקום בעייתי מאוד בשוק הרכב הישראלי. מחד, יכולות הכביש שלה נמוכות וכוחה דל, אבל השימושיות בתא הנוסעים שלה יכולה לפנות לאלה הזקוקים למכונית משפחתית בעלות נמוכה. אולם אז מגיע סעיף המחיר שעומד על 115 אלף שקל שפוגע בה קשות. לא רק שהיא נראית לנו יקרה מדי ביחס לתמורה שלה - למרות כל האבזור, אלא שבמרחק אלפי שקלים בודדים מוצאים מכוניות כמו פולקסווגן ג'טה, יונדאי i35, פורד פוקוס (ראו מבחן אחרון שערכנו) ואחרות שמכות אותה בכל הקשור לאיכויות, נסיעה ואטרקטיביות.

לראות עינינו, מכונית סינית שכמוה אמורה להיות בסיסית וזולה ולא יומרנית. ריפודי העור ומושב החשמל לא הופכים אותה למכונית פאר, הם רק מייקרים את מחירה ומוציאים אותה ממשחק הרלוונטיות. 1,000 יחידות ממנה מתכננת היבואנית למכור בשנה, גם בשוק ציי הרכב. אולם קשה לראות מי ירצה לשלם סכום גבוה כל כך, עבור מכונית שמרגישה בת עשור ויותר ליד מתחרותיה המודרניות.

עוד על סאיק ולובינסקי בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן למכונית הבאה שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן MG 350. קובי ליאני
מבחן MG 350/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully