וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימולטור נהיגה: זה לא משחק, זה הדבר האמיתי

2.1.2013 / 8:43

מדמה הנהיגה הראליסטי של SimRace ששיווקו החל בישראל הוא החוויה הכי קרובה שהרגשנו למירוצים אמיתיים. זהירות, זה ממכר

אחרי 20 דקות של נהיגה (צריך להיזהר שלא לקרוא לזה משחק), האצבעות מתחילות לרעוד מרוב אדרנלין וכל זה, מבלי בכלל לצאת מהבית. צלילי המנועים, התחושה המדהימה בהגה, התצוגה הגרפית המתקדמת, הירידה לפרטים ותנוחת הנהיגה כבשו אותנו מיד. בזמן הקצר שניתן לנו לחוות את הסימולטור, הספקנו לחזור בזמן ולשעוט ברחובות מונקו במכונית פורמולה 1 משנת 1966, להתחרות המסלולים המפורסמים בעולם במכוניות פורמולה 1, להאבק עד זוב שמן בליגת ה-WTCC ו... להתמכר לנהיגה וירטואלית הכי ריאליסטית שחווינו מעולם.

בישראל אמנם מוצעים מגוון כותרי נהיגה וקונסולות משחק מתאימות שמאפשרות לחובבים להתחרות במדמי נהיגה שונים, אולם זו הפעם הראשונה שמוצר מקצועי שכזה מגיע לישראל. באירוע מיוחד שנערך לפני ימים אחדים במתחם TIG מוטורספורט ו-PitStop בחולון, הושק בישראל לראשונה מדמה (סימולטור) נהיגה מקצועי חדש וראשון מסוגו כאן - הסימולטור של SimRace המיובא לארץ על ידי חגי פארן - מדריך נהיגה ספורטיבית בארץ ובעולם. החידוש בכך הוא שלא מדובר בצעצוע ותוכנות ההפעלה שלו אינן כותרי משחק אלא אוסף של רכיבים מקצועיים ותוכנות מתקדמות להדמיית נהיגה, ממש בדומה למדמי הטיסה המתקדמים ביותר.

סימולטור מדמה נהיגה של SimRace. קובי ליאני
סימולטור מדמה נהיגה של SimRace/קובי ליאני

לא פלאג אנד פליי

כדי להשיג את הרמה המקצועית הגבוהה בתחושות ובתפקוד של המערכת, היא מורכבת משורה ארוכה של רכיבים מהמדף העליון, גם בעלות הכללית. הבסיס למוצר הגבוה ביותר בהיצע היא שלדת ה-RS פורמולה (8,900 שקל) הבנויה מגוף חזק ומתכוונן עם מעמד למקלדת ועכבר, ממושב מירוץ אמיתי שמקנה יחד איתה תנוחת נהיגה של 'סינגל סיטר' אמיתי. אפשרויות הכוונון הרבות מאפשרות לנהגים בגובה 150 ס"מ ועד 210 לקבל התאמה מדויקת.

בנוסף, מותקן הגה ת'ראסט-מאסטר T500RS בעלות של 2,990 שקל, ניתן להוסיף חישוק של מכונית פורמולה 1 בעלות של 1,190 שקל (או בעלות של 3,690 שקל ליחידה מוכנה עם הגה פורמולה). הצלילים מסופקים על ידי מערכת של לוג'יטק, סראונד בשישה ערוצים בעלות של 2,190 שקל, אל אלה ניתן להוסיף גם רמקול 'באט-קיקר' שמעביר בעיקר תזוזות להגברת התחושה בעלות של 1,190 שקל. על כל אלה שולט מחשב מרכזי בבניה אישית לפי 3 רמות מקצועיות, כך שיחד עם תושבות למסכים (1 או 3) תגיע העלות של היחידה המקצועית ביותר לכדי 30,000 שקל כולל התקנה וכיול בבית.

סימולטור מדמה נהיגה של SimRace. קובי ליאני
סימולטור מדמה נהיגה של SimRace/קובי ליאני

יותר אמיתי מאמיתי

"זה לא צעצוע ולא משחק" חגי מזכיר לנו שוב - "זו תרבות של ממש ובעולם סימולטורי הנהיגה משמשים חובבי נהיגה רבים. אין נהג מירוצים בעולם שלא מתאמן פי כמה וכמה יותר שעות על הסימולטור לפני כל מירוץ מאשר במכונית האמיתית והתוצאות מדברות בעד עצמן. אבל לא רק נהגי מירוצים משתמשים בזה. הנגישות שיש לטכנולוגיה הזו בעולם במחירים נמוכים יחסית, הפכו את זה לתופעה כובשת. יש ליגות, יש תחרויות, יש שופטים, כללים ואפילו ספונסרים לנהגי מירוצים ווירטואליים והמטרה היא ליצור גם את זה בארץ".

להערכותיו של חגי, בישראל קיימים היום כ-2,000 משתמשי סימולטור נהיגה בכל הרמות, כאשר ברמה העליונה נמצאים עשרות נהגים. אלה נהגו לייבא באופן עצמי חלקי מערכת ולבנות את זו בעצמם בבית, אך כעת יוכלו אלה להזמין את כל הרכיבים הנחוצים ממקום אחד, ולקבל עם זה תמיכה מלאה בביתם, כולל ברמה התפעולית של כיול אישי של המערכת.

בנוסף למערכת ה-RS פורמולה, חברת SimRace מציעה גם מתקני נהיגה זולים יותר ואף כאלה מתקפלים לשימוש ביתי במגוון מחירים. כל המוצרים יהיו זמינים לניסיון והתרשמות בגלריית התצוגה של TIG מוטורספורט ו-PitStop ברחוב החורטים 6 בחולון.

Simrace

עוד צרכנות ואביזרים בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על סימולטורי נהיגה בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully