וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות רשמיות: פיג'ו 2008

פיג'ו תחשוף בתערוכת ז'נבה גרסת ייצור של הקרוסאובר הקומפקטי פיג'ו 2008. יקבל את מנועי הסופר-מיני ויתחרה באופל מוקה וניסאן ג'וק

מספר חודשים לאחר הצגת הקונספט בתערוכת הרכב בפריס, פיג'ו משחררת תמונות ראשונות (ללא תא נוסעים) לקרוסאובר 2008 המבוסס על הסופר מיני 208. היצרנית הצרפתית תחנוך את המכונית לקראת הרבעון השני של השנה לאחר הצגת רכב הראווה בז'נבה. זוהי אחת הבכורות הממושכות בתולדות המותג, שכן רכב רעיוני ראשון הוכן כבר בשלהי 2008 בסין.

הקרוסאובר הקומפקטי מתהדר במידות דומות לאלה המתחרים בו בסגמנט רכבי הפנאי. מימד האורך רושם כמעט 4.2 מ' ורוחבו 1.75 מ'. יתר המידות טרם פורסמו, אולם בסיס הגלגלים צפוי להיות קרוב במידותיו לזה המשרת את ה-208, משמע כ-2.54 עד 2.60 מ'.

עיצובו מושפע רבות מפיג'ו 208 וכן ממכונית הספורט RCZ, אך מפאת שימושו יוגבה כמובן בכמה ס"מ אל מרווח גחון של כ-18 ס"מ וינעל חישוקי סגסוגות בקוטר 17 אינטש. פיג'ו תתפור לו ערכה חיצונית להגנה כדי להתמודד עם בוץ וכורכר כגון מיגונים קלים בפגושים, ספי הדלתות, בסינר התחתון ליד השפה הקדמית ובאחוריו קרוב למפלט.

בצי המנועים שלו תתייצבנה יחידות סולר ובנזין, כולל אותה חטיבת כוח חביבה עם שלושה צילינדרים הנמצאת בחזיתה של ה-208 הידנית בישראל (82 כ"ס). אופציה נוספת שדווח עליה היא יחידה מוגדשת טורבו בנפח זהה עם 110 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים ידנית. מנועי ה-HDI יהיו סטנדרטיים בכל הדגמים שיצוידו בהנעה קדמית בלבד.

ה-2008 הוא רכב גלובאלי ולכן שיווקו לא יוגבל רק לאירופה. בחברה הצרפתית מנסים להתמודד בימים אלה מול קשיים כלכליים ולכן שלוחות דרום אמריקה תפעלנה להפיץ אותו במספרים גדולים כדי לחזק את הקונצרן. אלינו הוא צפוי להגיע אחרי קיץ 2013.

עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully