וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס, פורד ורנו-ניסאן מתכננות את הנעת העתיד יחד

29.1.2013 / 9:35

כדי שהעולם יהיה נקי מזיהום, צריך לאחד כוחות. דימלר (מרצדס) חברה לפורד ולקונצרן רנו ניסאן לפיתוח משותף של טכנולוגיית 'תא דלק'

ימים אחדים אחרי שסיפרנו לכם על האיחוד בין ב.מ.וו לטויוטה בפיתוח טכנולוגיות עתידיות, שלוש יצרניות נוספות מודיעות על שילוב ידיים דומה. שלוש החברות הן דיימלר (מרצדס), פורד העולמית וכן קונצרן רנו-ניסאן. במסגרת הסכם זה, החברות קבעו כי שלושתן יעניקו סכום השקעה זהה אשר ישמש לפיתוח מערכות הנעת 'תא-דלק' חדשניות. איחוד זה יאפשר לכולן לחסוך כסף רב ועדיין ליהנות מכושר פיתוח גבוה משותף.

על פי הצהרת החברות, השותפות הזו אמורה לקצר משמעותית את זמן הפיתוח הארוך הדרוש למערכת תא הדלק ובכך להפוך אותה לנגישה לציבור במחיר נמוך כבר ב-2017 במקום ב-2030 לערך. בעזרת הפיתוח המשותף, מתכננות היצרניות החברות להציג כבר בשנתיים הקרובות דגמי ייצור של כלי רכב חשמליים אלה, אשר מהווים לדבריהם את הפתרון הטוב ביותר לתנועה ללא זיהום, ובכך גם לקצר משמעותית את שלב הביניים של המכוניות החשמליות מונעות הסוללה (בדומה לרנו פלואנס ZE של רנו ובטר פלייס).

מערכת הנעת 'תא דלק' הנה מערכת הנעה חשמלית נקיה לחלוטין. ברכב מותקן מכל לחץ המכיל גז מימן ובעזרת תהליך אלקטרו כימי בו מתקשר המימן הדחוס עם חמצן מהאוויר, מופקים חום וחשמל אשר משמשים לתנועה. חיבור כימי זה אינו פולט כל מזהם לאוויר מלבד אדי מים טהורים (H2O). משום שאת המימן ניתן להפיק ממים רגילים, לרבות מי ים, מאמינים בתעשיה כי זו מערכת ההנעה העתידית של עולם הרכב - 0 זיהום אוויר, כוח זמין ובעלות נמוכה.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טווח של 4 שנים הנו קצר מאוד. האם הרכב הבא שלכם יהיה מונע מימן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully