וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן: 34 ק"מ לליטר ב-C3

סיטרואן תחשוף בז'נבה אב טיפוס למכונית היברידית מתקדמת וחסכונית בטכנולוגיית 'הייבריד-איר', העושה שימוש באוויר דחוס במקום בסוללות. ייצור החל מ-2015

במסגרת מיזמי ההינע 'פיור-טק' של קונצרן פיג'ו-סיטרואן, מציגה כעת סיטרואן שלב חדש ומהפכני בטכנולוגיית 'הייבריד-אייר' (Hybrid air) שיביא לחסכון משמעותי בצריכת הדלק והוזלת מחירי הרכישה לרכבי כלאיים. אחרי הדיווח הראשוני אשתקד, הבכורה הרשמית תעשה בתערוכת ז'נבה והמכירות הראשונות כנראה לקראת סוף 2015, ראשית בקבוצת הסופר מיני.

במערכת מסוג זה, החיבור בין מנוע בנזין לחשמל מתוכנן בדומה אל הונדה אינסייט לדוגמא, אך במקום סוללות כבדות ישנה מערכת אחסון חכמה לאוויר דחוס מנוהלת על ידי מחשב ומבוקרת לפי צרכי הנהיגה, וכן נתמכת באגירת אנרגיה מבלימה.

המערכת המשולבת מושתלת בחזית הרכב, כאשר המיכל לאחסון האוויר מותקן מתחת למכונית. מנוע בנזין יכול שיהיה בנפח 1.2 ל' או 1.6 ל' - תלוי בגודל ובדרישות הסגמנט הרלוונטי, אך מאחר וסיטרואן תממש את הקונספט בקבוצות הקטנות, סביר שגם ההספקים (82-110 כ"ס) והיכולות יהיו מוגבלים למהירות עירונית ומהירות בינעירונית ממוצעת.

כמו ברכב היברידי, ניתן לסחוט את המערכת בכוח מלא, או לנצל את האוויר או הבנזין באופן עצמאי. בעיר לצורך העניין, יכול הנהג לנסוע על אוויר במהירות של עד 70 קמ"ש לכל היותר ולפרק זמן שימושי. מבחינת חסכון בדלק, סיטרואן טוענת לממוצע של 34 ק"מ לליטר, ופליטת דו תחמוצת הפחמן תעמוד על 69 גק"מ.

סיטרואן התמקדה גם בהפחתת המשקל במכוניות היברידיות בשל המצאותן של הסוללות, וזאת למרות שעל המאזניים מדובר בירידיה של כ-100 ק"ג ביחס לרכב היברידי קומפקטי. יחד עם זאת, עלות הרכישה ללקוח תהיה נמוכה יותר בזכות הטכנולוגיה הזו ואף אמינה יותר לדברי הקונצרן הצרפתי.

סיטרואן תחשוף את הדגם לראשונה, תחת סדרת ה-C3 בתערוכת הרכב בז'נבה. דגמים ראשונים על הכביש בעוד פחות משלוש שנים במהלכן, תהיינה מכוניות ראווה נוספות לקבוצות גדולות ביניהן המיניוואנים, המשפחתיות הגדולות והקרוסאוברים. בחברה מעריכים כי בשנת 2020 נתח המכוניות ההיברידיות בשוק האירופאי יהיה כ-15 אחוזים מכלל המסירות, כך שבהחלט ישנה עילה להמשיך ולפתח אמצעים נוספים בטכנולוגיה לעיל.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully