וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שני עם מיצובישי אאוטלנדר

7.4.2013 / 8:52

בחודש השני מגיעות התגובות מהסביבה - מעריכים את השימושיות ואת צריכת הדלק, אבל מאוכזבים מהעיצוב הפושר. יש הפתעה גם ברחיצת הרכב

מיצובישי אאוטלנדר החדש שנמצא אצלנו במבחן ארוך טווח צולח את החודש השני ומציג על לוח המחוונים בסופו 7,500 ק"מ. במהלכם לא אירעו כל תקלות שגרמו להפסקת השימוש האינטנסיבי בו. גם בחודש השני, רמת הציפיות הגבוהה ממנו מקבלת מענה ראוי עם תכונותיו הטובות - תא הנוסעים שלו שימושי מרווח מאוד כך שכל המשפחה נכנסת בקלות. זה כולל 5 נפשות, מתוכן 3 ילדים ששלושתם במושבי בטיחות ייעודיים. המושב האחורי מאכלס אל כל השלושה בזכות הרוחב הנדיב שם וגם בהסעת מבוגרים יש שפע של מרחב לברכיים ולראש בזכות העובדה שהמושב האחורי נע על מסילות.

אחרי הרושם החיובי מאוד מצריכת הדלק של האאוטלנדר בחודש הראשון, מצאנו עוד מקום שבו האאוטלנדר חוסך כסף - ברחיצת הרכב שבתחנות הדלק. מקומות אלה נוהגים לתמחר באופן שונה כלי רכב מסוגים שונים (ולא ברור מדוע, אם ממילא מדובר ברחיצה אוטומטית), שבניהם רכבי שטח יקרים ביחס כפול מכלי רכב רגילים לרחיצה. בתחנה הסמוכה למקום מגורינו, מדובר בעלות של 20 שקלים לרכב פרטי ו-40 שקלים לרכב שטח (חיצונית בלבד) ועל האאוטלנדר שלנו שמצויד בהנעה קדמית בלבד, אנו נדרשים לשלם בשל כך רק 20 שקלים. מפעיל תחנת הרחיצה דואג בכל ביקור להתכופף מאחורי הרכב לבדיקה עם אכן מדובר בהנעה קדמית בלבד. האם הדבר באמת אמור להשפיע על המחיר? הדבר נשגב מבינתי.

בחודש השני מצאנו מספר יתרונות קטנים אך שימושיים במיוחד באאוטלנדר: עם נעילת הדלתות בעזרת השלט הרחוק, מתקפלות מראות הצד באופן אוטומטי - יעיל מאוד בחניה בתל אביב מרסקת המראות. עוד בנושא נעילת הרכב, במידה ואחת הדלתות אינה סגורה כהלכה, הרכב מסרב להינעל ומתריע על כך בהבהוב וכן שניות ספורות לאחר הנעילה, נסגרים כל חלונות הרכב (כולל חלון השמש) באופן אוטומטי אם הושארו פתוחים. כמו כן, על הדשבורד ישנו חיווי לחגורות הבטיחות ברכב הנמצאות בשימוש - הדבר מאפשר להורים שמלפנים לוודא שכל הנוסעים ברכב אכן חגורים בטרם מתחילים בנסיעה וכן, במידה ואחד מהנוסעים שחרר את חגורת הבטיחות בזמן נסיעה, נדלקת נורה ונשמעת התרעה קולית על כך.

לשאלתכם מהסקירה החודשית הראשונה, מיצובישי אאוטלנדר החדש הצליח להשיג את הציון הגבוה של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP.

פחות יפה מהמתחרים?

בחודש השני, גילינו גם שרמת העניין שהאאוטלנדר יוצר סביבו גבוהה ולא במפתיע. שוק הקרוסאוברים ורכבי הפנאי ממשיך לנגוס בחלקן של המשפחתיות הגדולות (מאזדה 6 ודומותיה) בזכות התמורה העדיפה למחיר הזהה. כמו כן, גם רמת התחרות בענף זה גבוהה כאשר היום, יותר מבכל זמן אחר, יש היצע נרחב של דגמים אצל מרבית היבואנים ומדי זמן מה, מצטרף אחד נוסף, כמו הפורד קוגה שעליו תוכלו לקרוא בקרוב.

טרם ערכנו מבחן משווה לאאוטלנדר מול מתחריו, אך הפידבקים שאנו מקבלים מהסביבה משבחים את השימושיות בתא הנוסעים של האאוטלנדר, את תא המטען הגדול, את היכולת האמיתית להסיע שבעה נוסעים (בגרסאות השבעה מושבים) כאשר ראשם של אלה היושבים בשורה השלישית אינו צמוד לשמשה האחורית ואף נשאר מעט מקום שימושי בתא המטען. אולם חלק גדול מהמגיבים למיצובישי שלנו העירו על עיצובו הפושר ביחס למתחרים. בזמן שכולנו הורגלנו למראה המוחצן של יונדאי ix35, להופעה החסונה של קיה ספורטאז' ועכשיו גם לקרביות של הפורד קוגה, אין פלא שהאאוטלנדר שהתרכך ביחס לדור הקודם לא מצליח לבלוט לטובה.

ממצאים עד כה:

מנוע וביצועים: עם 150 כ"ס בלבד וכ-20 קג"מ, לא מדובר ברכב ספורטיבי, אבל בשום שלב של הנסיעה האאוטלנדר לא מעביר תחושה של רכב איטי. להיפך, כאשר מצמידים את הדוושה הימנית לרצפה, הוא צובר מהירות בקצב משכנע ויוצא לעקיפות בקלות. תיבת ההילוכים הרציפה מסייעת במיצוי כוחות של המנוע, אבל דווקא אופי הפעולה המתון והרגוע יותר במצב ה"אקו" נעים יותר. במצב הרגיל, התיבה מגיבה בהעלאת הסל"ד במהירות עם כמעט כל לחיצה על דוושת הדלק, מה שמקפיץ את האאוטלנדר קדימה לעתים בעצבנות מיותרת.

צריכת דלק: בחודש השני ישנה הרעה בצריכת הדלק, שכן בשלב זה כבר התרגלנו אליו יותר וכתוצאה מכך, גם העלנו את קצב הנהיגה בו. בתחום עירוני משולב, הצריכה עומדת על 12 ק"מ לליטר. בפקקים כבדים, כ-10 ק"מ לליטר ובשיוט נינוח הצלחנו לעבור גם יותר מ-15 ק"מ לליטר. זה אומר שטווח הנסיעה על מכל דלק יחיד יכול להגיע גם ל-700 ק"מ.

נוחות נסיעה: מתלים רכים הופכים את הנסיעה לנוחה מאוד. בורות ושיבושים נספגים היטב, בידוד הרעשים טוב מאוד ולכן נסיעות ממושכות עוברות ללא קושי.

שימושיות: עם תא מטען גדול מאוד, עם מושבים שנעים על מסילה ומגוון תאי אכסון, השימושיות מצוינת. ניתן להכניס עגלת ילדים גם לאורכו של תא המטען. גם כששורת המושבים השלישית פתוחה, יש נספיק נפח בשביל להניח שני תיקים בגודל בינוני.

מושבים והסעת ילדים: יש עוגני איזופיקס במושב האחורי, אין בקדמי, אך שם ניתן לבטל את כרית האוויר לשם הושבת מושב תינוק (אך עדיף לעשות זאת מאחור) במקרה הצורך. המושב האחורי רחב מספיק כדי לאכלס שלושה מושבי ילדים, מהם שני בוסטרים וסלקל אחד.

בידוד תא נוסעים: האאוטלנדר אמנם השיל המון משקל ביחס לדור הקודם, אבל בידוד הרעשים שופר. רעשי כביש ורוח כמעט שלא נשמעים ורק המנוע מורגש כשהוא מומרץ לסל"ד גבוה.

התנהגות כביש: האאוטלנדר לא נועד להיות רכב לתקיפת כבישי נהיגה. המתלים הרכים, יחד עם ההגה החשמלי מבהירים מיד שלא זה העניין כאן, אלא קלות בנסיעה וידידותיות. עם זאת, האאוטלנדר מסוגל לבלום בחוזקה ולשנות כיוון במקרה חירום כשמערך הבקרות האלקטרוניות שומר על האחיזה.

שבילים וטיולים: ברכב המבחן אין הנעה כפולה, אבל אין שום בעיה לבקר בשבילי קק"ל ואף מעט מעבר להם. לא היינו מנסים לתקל עמו מעברים טכניים או לחלוף על פני סלעים וחול רך.

חודש ראשון עם מיצובישי אאוטלנדר

מיצובישי אאוטלנדר יוצא למבחן ארוך טווח

מבחנים ארוכי טווח? רק בוואלה! רכב

הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully