וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבי דו-גלגלי יוכלו להמשיך לרכוב בשולי הכבישים

17.7.2013 / 11:24

בשורה משמחת לרוכבים: ניצב משה אדרי, ראש אגף התנועה החליט לשמור על מתן היתר לרוכבי דו-גלגלי לרכוב בשולי הכביש בזמן עומס

הכביש עמוס? התנועה מזדחלת? רוכבי הדו-גלגלי יוכלו להמשיך ולרכוב בשול הימני של הכביש, כך החליט ניצב משה (צ'יקו) אדרי, ראש אגף התנועה החדש. מאגף התנועה נמסר לוואלה! רכב כי ניצב אדרי, שהחליף את ניצב ברונו שטיין, החליט בסופה של סדרת התייעצויות לשמור על המלצת קודמו לאפשר לרוכבי דו-גלגלי לרכוב בשולי הכביש על מנת לעקוף פקקים ועומסים, מתוך העיקרון לשפר את הזרמת התנועה.

עם זאת באגף התנועה מדגישים כי הנחיה זו אינה מבטלת את האיסור בפקודת התעבורה על נסיעה בשולי הכבישים, אך לשם הקלת התנועה, לא ירשמו דוחות לרוכבי דו-גלגלי בגין נסיעה בשול במצב של פקק, עומס או כאשר התנועה מזדחלת לאיטה - כל עוד אין בפעולה זו כדי לסכן את הרוכב ושאר משתמשי הדרך ולגרום להפרעה לתנועה.

הנחיית ניצב אדרי לנסיעה בשולי הכביש, מתייחסת לשול הימני בלבד, המסומן בקו צהוב רצוף. כדי למנוע טעויות מהעבר, מבהירים באגף התנועה כי היתר תנועה זה אינו כולל נסיעה בשול השמאלי של הכביש (לרבות כזה המסומן בקו לבן) או על גבי כל שטח הפרדה המסומן על הכביש. נסיעה שכזו תחשב כלא חוקית ותגרור מתן דוחות. כמו כן, ניצב אדרי מדגיש כי הנחיה זו ניתנת לשיקול לדעתו של השוטר בשטח ומפקד הגזרה, בהתאם למצב הבטיחות בדרך מוגדרת - לדוגמה, בכביש בו נרשמו מספר גבוה של תאונות דרכים, יתכן והנחיה זו לא תכובד. בנוסף לכך, במקרה של תאונה מכל סוג שהוא בעקבות נסיעה בשול, לא תעמוד לרוכב הגנה מכוח הנחיה זו.

המשמעות הביצועית עבור הרוכבים: כל עוד התנועה בכביש מזדחלת באיטיות או עומדת, ניתן לנסוע באיטיות ובבטחה בשול הימני (בלבד) ולא על שטח הפרדה מסומן, כדי לעקוף את העומס. אך יש לזכור שלא מדובר בביטול פקודת התעבורה האוסרת נסיעה בשוליים, כך שבמקרה של תאונה, לא תוכלו לטעון כי "מותר היה לכם לנסוע בשול". בכבישים מסוכנים או אדומים, יכול השוטר בשטח או מפקד הגזרה שלא לכבד את הנחיה זו.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

קונים אופנוע או קטנוע חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

ניצב משה אדרי ממונה למפקד משטרת התנועה הארצית, מאי 2013. טלי מאייר
ניצב משה אדרי בעת מינויו לראש אגף התנועה הארצי/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully