וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: שברולט טראקס

גם הטראקס החדש של שברולט ינסה לרכב על ההצלחה של ניסאן ג'וק, ומנסה לחדש עם מראה אטרקטיבי, תא נוסעים מרווח ומנועים חזקים

עד לפני שנים אחדות, אף יצרנית, מלבד ניסאן, לא חשבה שמכונית סופר-מיני מוגבהת עם מראה קרבי ותא נוסעים קטן, יכולה להצליח בעולם המקובע שלנו. ניסאן חשבו שדווקא כן והביאה לעולם את הג'וק. רכב משונה למראה עם שם משונה עוד יותר בעברית, אבל כל השונות הזו תורגמה להצלחה מטאורית ויצרניות רכב רבות מנסות בכל רגע לעלות גם כן על הגל. קיה תציג בקרוב מכונית שכזו, יונדאי פספסו את הקונספט עם ה-IX20 וממש לפני ימים אחדים טרקנו את הדלת של שברולט טראקס החדש.

הטראקס הוא גם האח התיאום של אופל מוקה והוא יגיע לישראל ממש בשבועות הקרובים, לא כדי להימכר לצד הג'וק, אלא ממש כדי לגנוב את הבכורה. נזיד העדשים שלו מורכב מצמד מנועים שמפיקים 140 כ"ס, מתיבות הילוכים אוטומטית וידנית, מאבזור עשיר ועוד תפנוקים שינסו לשכנע אתכם לשים עליו את הכסף. רגע לפני הגעה לישראל, נהגנו בשברולט טראקס בכבישי גרמניה וזו התרשמותנו ממנו.

השקה שברולט טראקס. קובי ליאני
השקה שברולט טראקס/קובי ליאני

עיצוב: המפתח להצלחה

אל תמכרו לעצמכם את הרעיון, שרכישת קרוסאובר קטן באה כדי לענות על צורכי השימושיות. זה לא יעבוד וסתם תשקרו לעצמכם. אולם בטראקס, עם מידות של 424.7 ס"מ לאורך (כ-10 יותר מהג'וק), רוחב של 176.6 ס"מ וגובה של 167.4 ס"מ (כ-11 יותר מהג'וק) כבר לא מדובר ברכב קטן כל כך חיצונית. במקרה של הטראקס, בסיס גלגלים של 255.5 ס"מ אומר שארבעה מבוגרים יכולים לחיות בשלום בתא הנוסעים שלו, מבלי שימשהו מהם ירגיש דחוק. מבוגר חמישי או ילד נוסף במושב בטיחות, יוציא את המשוואה מאיזון. אולם הנוסעים האלה יהנו מתא מטען משמעותי יותר בגודלו עם 356 ליטרים בנפח, לעומת זה הקטן של הג'וק עם 251 ליטרים.

מסביב לנוסעים, מוצאים עוד שלב בהתפתחות האבולוציונית של תאי הנוסעים של שברולט והפעם, הכלאה מסוימת בין העיצוב של הקרוז לבין זה של הסוניק. זה אומר, שהדשבורד מאותה מעטפת גלית שבמרכזה לוח הפיקוד ומערכת השמע, שהמזגן מתחתיה ומעליה תא אחסון, אך גם אומר לוח מחוונים (כמו בסוניק) שמנסה להראות מיוחד, עם שילוב של צג דיגיטאלי וסקאלה אנלוגית לסל"ד המנוע.

מבחינת האבזור, שתי רמות יוצאו בטראקס, כאשר כבר ברמת הבסיס LS יהיו בו מערכת שמע מתקדמת עם ממשקי בלו-טות', שקעי USB ושליטה מההגה, בקרת אקלים, מראה מרכזית מתכהה למניעת סנוור ועוד. רמת ה-LT היקרה יותר, תוסיף מושבים עם ציפוי בד משולב בעור, מצלמת נסיעה לאחור, מחשב דרך מתקדם, הגה מצופה עור, איתותים במראות הרכב וכמובן חישוקים קלים. רשימת האבזור הבטיחותי מלאה וכוללת כמובן 6 כריות אוויר ושורה ארוכה של בקרות בטיחות אלקטרוניות, שאפשרו לו גם להשיג ציון מקסימלי במבחני הריסוק - 5 כוכבים (94 אחוז בהגנה על הנוסעים, 85 אחוז בהגנה על ילדים, 64 אחוז בהגנה במקרה של דריסת הולך רגל - ציונים גבוהים למדי).

תא הנוסעים משרה אווירה חיובית על הנוסעים. עצם העובדה שהם לא צריכים להידחק זה לצד זה ושהחלונות מציעים שטח גדול, תורמים לתחושה האוורירית. גם בתחום האיכות נותרנו ללא תלונות - המשטחים אמנם קשיחים יחסית, אבל איכות הבניה טובה מאוד (שיפור ניכר לעומת הדגמים המוכרים) וגם בידוד הרעשים מצוין. ולמרות הכל, העיצוב החיצוני של הטראקס הוא מוקד המשיכה בו - לא מדובר בפיסול מצועצע או משתדל מדי, אלא באחר מכובד וכבד שמקנה לו הופעה של מעין בייבי קדילאק אסקלייד ופחות של סופר מיני על עקבים.

השקה שברולט טראקס. קובי ליאני
רמת האיכות טובה וגם רשימת האבזור ארוכה/קובי ליאני

איך אתם רוצים את 140 הסוסים שלכם?

כשתכנסו אל אולם התצוגה, אל תתפלאו אם תחושו מעט מבולבלים - שם ימתינו לכם שני טראקסים, לשניהם 140 כ"ס, אבל שניהם מתומחרים אחרת וגם מתפקדים שונה זה מזה על הכביש. מה כוונה? אנו שמחים ששאלתם, שכן הגרסה הראשונה של הטראקס, תצויד במנוע ה-1.8 ליטר בנזין של שברולט. זה כאמור מפיק 140 כ"ס וכמקובל במנועים אטמוספריים, יעשה זאת ב-6,200 סל"ד ויעניק 18.1 קג"מ ב-3,800 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים וישמש את הגרסה הזולה יותר. שילוב שכזה של מנוע ותיבה ומשקל לא קליל(1,361 ק"ג) יניבו 10.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.

גם כן עם 140 כ"ס, אבל מהסוג הטורבואי שמושגים ב-4,900 סל"ד, נמצא המנוע המוגדש שימלא את חזית הגרסה היקרה יותר. זהו אותו מנוע 1.4 ליטר מוגדש שכבר פגשנו בהזדמנויות רבות בשברולט וזה אומר גם 20.4 קג"מ שזמינים כבר ב-1,850 סל"ד. גם כאן מוצעת תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וחודשים אחדים לאחר ההשקה, תוצע למנוע זה גם גרסה ידנית. חבל שלא תוצע גם גרסה ידנית למנוע ה-1.8 האטמוספרי, כדי להוזיל עוד יותר את מחיר גרסת הכניסה.

בגרמניה, על פני מאות קילומטרים, הזדמן לנו לנהוג בגרסה הבכירה עם מנוע הטורבו והוא תפקד ממש כפי שאנו מכירים אותו. זה אומר, פעולה חלקה ושקטה, עם כוח ממשי שמופיע מעל 2,500 סל"ד, תגובה טובה ללחיצה על הדוושה ואופי רגוע שמעודד נהיגה עדינה לטובת הורדת צריכת הדלק. הוא גם באמת מסוגל להיות חסכוני יחסית עם 15 קילומטרים לליטר בממוצע בנהיגה רגועה, אבל אם תנעצו את הדורבנות בצלעותיו, כמו שאר מנועי הטורבו הקטנים, בתמורה לביצועים עדיפים (9.8 שניות ל-100 קמ"ש, 194 קמ"ש מרביים), משלמים יותר בתחנת הדלק. כמה יותר? בדיוק כפול מהצריכה שגילינו קודם (7.5 ק"מ לליטר).

השקה שברולט טראקס. קובי ליאני
השקה שברולט טראקס/קובי ליאני

נוסע כמו שהוא נראה - מוצק

את עניין אחיזת הכביש, כדאי שמסכם כבר עכשיו - כששמים את גרסת ההנעה הכפולה של הטראקס על כבישיה הסופר אוחזים של גרמניה, מקבלים רכב יציב ובטוח מאוד, שרק פרובוקציה והתעללות מכוונת יגרמו לצמיגים לשרוק ולבסוף לאבד מאחיזתם. מאחר והאספלט שלנו לא מנסה אפילו להתקרב באיכותו לזה הגרמני וגרסת ההנעה לא תוצע אצלנו בשלב זה, נשאיר את ההכרעה בסעיף זה פתוחה, עד לשלב שננהג בטראקס הישראלי עם ההנעה הקדמית בלבד על כבישי ישראל החלקים.

אולם כן ניתן להתרשם לטובה מאיכות הנסיעה של הקרוסאובר הקטן. מצד אחד, את השיבושים וסדקים שכן הצלחנו למצוא (משימה לא קלה), הטראקס ספג יפה מאוד ובשקט מופתי. הנוסעים לא מופרעים מנענועים מיותרים ולמרות שרכבי המבחן צוידו בחישוקים גדולים מאוד עם מעט מאוד גומי בדופן, שום דבר לא מפריע לנינוחות הנסיעה. מצד שני, ספיגת מהמורות שכזו לרוב מחייבת שימוש במתלים רכים למדי ואלה מטים את המאזניים מהעבר השני בתשלום ביכולת ההתמודדות עם כבישים מפותלים.

אבל זה לא כך, כי המתלים של השברולט טראקס הפגינו בגרות וכיול מופתי שגם כאמור סיפק נוחות טובה בנסיעה ומנגד, גם שליטה מצוינת על תגובות הרכב בסיבובים, גם תחת עומס ממשי. זה לא מובן מאליו, לדחוק רכב כזה בנהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים. משקל כבד ומרכז כובד גבוה מאיימים להרוס כל סיכוי לחיוך, אבל הטראקס מחייך בעצמו ומזגזג בין הפיתולים כאילו היה מכונית ספורטיבית קטנה. ההגה חשמלי, אבל מדויק ואפילו מעט תחושה עוברת בו אל הידיים, הגוף מרוסן מצוין ומזה הרבה זמן - גם הבלמים טובים מאוד. אלה מפגינים דיוק ועצמה בלחיצה וגם מחזיקים מעמד באופן הרבה יותר מסביר (ביחס לעומס הרב שהנחנו עליהם) לעומת כמה מכוניות אחרות בחברה.

השקה שברולט טראקס. קובי ליאני
השקה שברולט טראקס/קובי ליאני

החל מ-129,990 שקל

בשברולט כנראה הבינו שהג'וק הוא מתחרה ראוי ולכן בסופה של נהיגת ההתרשמות, נשארת התחושה שהם לא חיפפו בעבודה ויצרו רכב תחרותי מאוד. הוא נראה טוב מבחוץ, מרגיש נעים מבפנים, עשיר בגרסה המאובזרת, מרווח לארבעה נוסעים, נוח לנסיעה ואפילו חביב לנהיגה אמיתית. אלה רצף של תכונות שקל להעריך בקבוצת הקרוסאוברים הקטנים, גם לאחר הגעת הרנו קפטצ'ור החדש והאופנתי.

אבל בלי מחיר אטרקטיבי, שום דבר לא יעבוד, ולכן השברולט טראקס מתומחר קרוב מאוד לג'וק של ניסאן. בתחילת ההיצע מוצאים את גרסת ה-1.8 אטמוספרית (140 כ"ס) וברמת אבזור LS במחיר של 129,990 שקל. קפיצה אחת מעלה ברמת הפינוק (LS) עם אותו המנוע תעלה 134,900 שקל ואילו בקצה ההיצע, נכון לעכשיו, גרסת ה-1.4 טורבו שתגיע רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר (LT) תעלה 143,000 שקל. תמורה לא רעה למחיר בהתחשב ברמתו הטובה של הרכב ושווה להכניסו לרשימת כלי הרכב האופציונאליים אם חשבתם על קרוסאובר קטן.

עוד על שברולט בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה שברולט טראקס. קובי ליאני
השקה שברולט טראקס/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully