וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחריי שנתיים: סאאב חוזרת לפעילות

סאאב תשוב לייצר את ה-9-3 במפעל השוודי בטרולהטן ביום שני. המכוניות תיוצרנה במתכונת מצומצמת כדי לשלול תופעות חריגות. גרסה חשמלית בשנה הבאה

כמעט שנתיים וחצי לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל, חוזרת סאאב לקו החיים. בעלת הבית החדשה, חברת National Electric Vehicles Sweden, הכריזה כי החברה הסקנדינבית תנער את האבק ותחזור לפס ההרכבה של ה-9-3 ביום שני הקרוב בשוודיה.

ה-9-3, המכונית היחידה של סאאב ששרדה את מפולת המשברים, עודכנה מבחוץ ומבפנים כדי ליישר קו עם קבוצת המשפחתיות הגדולות, אך עדיין תחלוק את מרבית המכללים עם הדגם הקודם נוכח הקפאון הטכנולוגי ששרר על המותג בחודשים האחרונים.

המרכב הקלאסי של ה-9-3 יהיה דגם הסדאן, אך בעלת הבית המקומית אינה שוללת פיתוח מחודש של תצורת קבריולה או סטיישן. כך או אחרת, אין לה שום כוונה להחיות דגם אחר, כלומר ה-9-5 נגנזה באופן סופי, לפחות עד שהחברה תתאושש ותחליט להרחיב את מצבת המכוניות.

מתחת למכסה המנוע תאכלס ה-9-3 מנוע בנזין טורבו ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ל' או 2.0 ל', אותו היא שלפה מיצרן אחר (המקור טרם פורסם). המכונית תשלב הנעה קדמית בלבד, אך נוכח תנאי האקלים בשוודיה גרסת הנעה כפולה לא תאחר להופיע, כך הם לפחות רומזים.

סאאב תייצר את המכוניות במכסה מוגבלת, גם בשל בדיקות קפדניות מטעם בקרת איכות, והן בשל בניית פרופיל הדרגתי של פעילות החברה בתחומים שונים, בהם שיווק, חלפים, משלוחים ותמיכה טכנית. המשלוחים הגדולים יופצו לשוודיה, חלקים נוספים במרכז אירופה וסין. אין כוונה לשווקה בארה"ב בעתיד הנראה לעין.

המכונית האחרונה של סאאב ירדה מפס ההרכבה באפריל 2011. לאחר מכן, תחת שליטת מותג ספייקר, הכריזה על פשיטת רגל ב-19 בדצמבר של אותה שנה. NEVS רכשה את הזכויות על סאאב באוגוסט האחרון לאחר שהגיעה להסכמים עם ספקית חלפים גדולה. הדגם המשמעותי ביותר של סאאב במסגרת השיקום, יהיה ה-9-3 EV, מונע במערכת חשמלית ומעודכן במתיחת פנים היקפית. הבכורה באמצע 2014.

סאאב שווקה בעבר בישראל באמצעות היבואנית UMI, אך נכון לשעה זו לא נראה שהשוודים לוטשים עיניים לכוון המזרח התיכון.

עוד הרבה על סאאב בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סאאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully