וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסי וונום GT: המכונית המהירה בעולם

ג'ון הנסי שובר את שיא המהירות העולמי עם ה-GT וונום וויפר שעצרה את המדידות על 435.2 קמ"ש. "היינו יכולים לנסוע מהר יותר"

אתר יצרן

חברת 'הנסי פרפורמנס' של ג'ון הנסי קבעה שיא מהירות עולמי חסר תקדים בפלח מכוניות הקיצון בסיועה של ה-GT וונום וויפר: 435.2 קמ"ש. מכונית העל מארה"ב הוכרה על ידי חברת רייסלוג'יק' - ספקית ציוד הטלמטריה הרשמית כמחזיקה בתואר, אולם היא לא תזכה לאותה הכרזה מצד ספר השיאים של גינס, בו הוכתרה בוגטי ווירון סופר ספורט למכונית המהירה בעולם בייצור סדרתי (432 קמ"ש). יחי ההבדל הקטן.

השיא של הנסי הוכרז במסלול מוקצה באורך 3.2 מיילים (5.1 ק"מ) ליד מרכז החלל ע"ש קנדי ליד קייפ קנוורל, פלורידה. נהג המירוצים בריאן דיוויד סמית' ניווט את ה-GT למהירות המרבית שנמדדה במסגרת נסיעת המבחן, דיווח בסיום המקטע שהיא מחביאה עוד כמה קמ"שים בקרבייה. "אם היינו יכולים לנהוג במסלול אובאלי (מעגלי) שאורכו נניח 8 מייל (כ-13 ק"מ), אין לי ספק שהיינו עוברים 435 קמ"ש", כך מציין. "היא קצת רועדת במהירות הזו, אבל שמע - אנחנו טסים, ואני שמח שצמיגי המישלן שלנו עמדו יפה במשימה".

ה-GT וונום, מצוידת במנוע שמונה צילינדרים כפול מגדשי טורבו שמחלץ תפוקה דמיונית של 1,244 כ"ס ו-159 קג"מ מטווח של 4,400 סל"ד. בחיבור לתיבת 6 הילוכים ידנית, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות, ול-300 קמ"ש ב-13.6 שניות (מוכר על ידי ספר השיאים של גינס כזמן הטוב ביותר).

בהנסי גאים ביכולותיה של הוונום GT,שמחירה כמיליון דולר, אבל מאוכזבים שעדיין אינה זכאית להרשם בגינס כ"כמכונית המהירה בעולם". הקריטריונים לכך מותנים בהפקת כ-30 כלי רכב סדרתיים , ומאחר ו-NASA (סוכנות החלל האמריקנית) התירה לחברה לבצע רק גיחה אחת (גינס דורשים שתי גיחות לשני הכיוונים), היא תאלץ להסתפק בהישגיה הקיימים. בוגטי ווירון שולטת, בינתיים.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

ג'ון הנסי וונום וייפר, שיא מהירות עולמי. אתר יצרן
ג'ון הנסי וונום וייפר, שיא מהירות עולמי/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully