וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוסאובר: ניסאן חושפת מוראנו חדש

הקרוסאובר המפואר של ניסאן, מוראנו, נחשף בארה"ב עם עיצוב קרבי ויוצע עם מנוע בנזין ששה צילינדרים ותיבת הילוכים רציפה

ניסאן מוראנו 2015. אתר יצרן
ניסאן מוראנו החדש. שינוי מתבקש/אתר יצרן

בצעד מחויב המציאות החליטה ניסאן לטפל במוראנו המזדקן וחשפה את הדור החדש שלו בתערוכת הרכב בניו-יורק. הקרוסאובר היוקרתי של היצרנית היפנית מתייצב לבכורה רשמית כחמש שנים לאחר שהושק קודמו (כולל מתיחת פנים קלה), ולפי התמונות שהופצו עושה רושם שמעצבי ניסאן שאבו לא מעט השראה מהקשקאי ומאקס-טרייל החדשים.

הפיתוח של המוראנו מתבסס על קונספט שהוצג בתערוכת דטרויט אשתקד שסלל את הדרך לכמה כלי רכב עתיידים של ניסאן, בהם הקשקאי כאמור. אולם, הנוסח המקורי של המוראנו, משמע שבכה טרפזית מוטה כלפי הקרקע "V-מושן", יחידות תאורה מתעגלות לכוון מכסה המנוע ותקרה המשתפלת בחדות אל קו המותניים, כולם חולקים דמין רב לדגם הראווה. "נשארנו נאמנים למקור ככל שניתן, גם משום שהיינו חייבים לשפר את יכולותיו", כך אומר שירו נקאמורה, ראש מחלקת העיצוב בניסאן.

המוראנו ימשיך להשען על פלטפורמת ה-D הגלובאלית של ניסאן המשותפת לאינפיניטי בין היתר, אולם במידותיו וערכיו לא חלו צמיחות חריגות, להוציא תוספת של כ-5 סנטימטרים לאורך, הפחתה של כ-140 קילוגרמים ממשקלו, שיפור מקדם הגרר ב-20% לערך והרחבה קלה של תא המטען, אל תחומיו יהיה קל יותר להטעין ציוד בזכות הגדלת פתח הכניסה והנמכת הסנטר (שפה הגישה).

חלק גדול מהרכיבים שתמצאו בדגמי הבסיס באינפיניטי (חטיבת הספורט-פרמיום של ניסאן), עשו את דרכם לתא הנוסעים של המוראנו. הנדסת האנוש השתפרה באורח פלא לעומת הדגמים הקודמים, שכן המבנה המרכזי גבוה יותר וקל לתפעול, התעלה המרכזית שמנה ומאובזרת, לוח המחוונים הוגדל ובכלל, חלה עלייה ברמת איכות הפנים כדי ליישר קו עם המתחרים. "מצאנו שהרבה אנשים מלבטים בין המוראנו ללקסוס RX בארה"ב, ולכן אנחנו מעמיסים הרבה פינוקים ותחושה יוקרתית במוראנו - הרכב הבכיר ביותר שלנו", כך מוסיף נקאמורה.

למוראנו מושבים מסדרת ה-NASA-inspired Zero Gravity בדומה ל-Q50, שתוכננו על ידי הצוותים של סוכנות החלל כדי להעניק לנוסעים תמיכה מקסימלית ונוחות אופטימלית. ברשימת האבזור תהיינה בקרות בידור משוכללות, חימום לכל המושבים, שקעי USB ו-AUX, מצלמות היקפיות, ותאורה פנימית בהתאמה אישית, יחד עם ערכת בטיחות מקיפה.

את העוצמה יקבל המוראנו ממנוע בנזין 3.5 ל' V6 עם כ-261 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים רציפה CVT משופרת קלות, שתסייע לו להשיג צריכת דלק משופרת בשיעור של כ-20% על פני הדור השני, כך לפחות מעריכים בניסאן בתום השדרוגים ליחידה והטיפול בצד האירודינאמי.

ניסאן מוכרת יותר "מוראנואים" בארה"ב מכל מקום אחר, כשאשתקד מסרה ממנו כ-43 אלף עותקים. עדיין, בניסאן מספרים על רצון לשחזר את ה-"WOW פקטור" כפי שהיה בדור הראשון לדברם, כדי לנסות ולמנף מחדש את כניסתו לשוק הקרוסאוברים האמריקני שגדל ב-9% ב-2013, אותו מובילים כיום פורד אדג', קיה סורנטו ויונדאי סנטה-פה.

המחירים למוראנו בארה"ב ינועו בין 30 ל-45 אלף דולר עבור הדגם הבכיר ביותר בסדרה. לישראל יגיע כנראה רק בעוד כשנה וחצי.


עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

ניסאן מוראנו 2015. אתר יצרן
ניסאן מוראנו 2015/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully