וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה MX5 הבאה: זולה יותר?

לרגל 25 שנות מאזדה MX5 הציגה החברה היפנית בארה"ב מהדורה חגיגית וחשפה את השלדה החדשה של הרודסטר העממיץ. על הפרק: משקל מופחת ותג מחיר נגיש יותר

מאזדה mx5   מהדורת 25 שנים. אתר יצרן
שלדת הסקיי-אקטיב של ה-MX5 החדשה. קלה בלפחות 100 ק"ג מהדגם היוצא/אתר יצרן

אחרי שהרומן בין אלפא רומיאו ספיידר למאזדה MX5 הבאה צנח איפשהו בין הכסאות, מאזדה מעלה הילוך בגפה ומציגה בארה"ב את שלדתה של המיאטה הבאה: "סקיי אקטיב שאסי", בשמה המלא. זהו הפרט הראשון והיחיד עד כה שמסגיר מה מתכננת היצרנית היפנית עבור מכונית הספורט הפופולרית שלה שהדור האחרון שלה הושק ב-2007.

הפרטים הטכנולוגיים אודות ה-MX5 החדשה, עדיין נותרו בגדר סימן שאלה גדול, כשרק דיווחים מהשטח של כלי התקשורת באירופה מנסים לחדד את התמונה ולספר מה מתרחש מאחרי הקלעים. ככל שידוע, הנוסח המקורי יישמר, משמע הנעה אחורית, מנוע קדמי קטן (לא מוגדש ככל הנראה) וחלוקת משקל אידאלית של 50/50 בין שני הסרנים.

בכירי מאזדה מספרים כי המיאטה הבאה תהיה הרבה יותר מהנה לנהיגה, ונכונה יותר לשינויי כיוון חדים בזכות שלדתה וכיול מהודק של המתלים. כמו כן, היא הפחיתה כ-100 קילוגרמים לעומת הדור הקודם, כך שהיא תגרד ה-1 טון וקצת עם גג קשיח וטון עם גג בד. עוד לדברי מאזדה, השלדה גם תהיה קשיחה יותר, המנוע קרוב יותר לתא הנוסעים ולכן מרכז הכובד השתנה ויסייע להשיג ביצועים עדיפים לעומת ה-NC.

תג המחיר של ה-MX5 עשוי להתקזז בכמה אחוזים, מאחר והחברה שוקלת להציב שני מנועים בהיצע: 1.5 ל' עם כ-120 כ"ס ומנוע 2.0 ל' עם כ-165 כ"ס, שניהם משרתים כאמור את מאזדה 3 החדשה. החיבור יהיה לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות.

הדגן שמופיע בתמונה נולד כדי לציין 25 שנים להולדתה של ה-MX5, והוא כולל בעיקר אבזור קוסמטי שנועד לבדלו. כך למשל הוא טבול בגוון אדום כהה, מושבי הפנים עוטים בד מהודר ובהיר, הצמיגים נעולים על חישוקי 17 אינטש וכיתובי "25 שנים" שובצו בכמה נקודות בתא הנוסעים (בכל זאת, שהחברים יידעו שזו אינה מיאטה רגילה).

מאזדה תחל לשווק את הדור הבא של ה-MX5 במהלך 2015, אולם תאריך מדויק טרם נקבע. ייתכן שקונספט או דגם טרם ייצור יופיע כבר בתערוכת פריס שתערך בעוד כחצי שנה.

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully