וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן גולף R: עוצמה, חוצפה, אגרסיביות

פולקסווגן מציגה גרסת גולף זועמת עם 400 כ"ס וביצועים של מכונית ספורט עילאית. על הכביש? אולי בדור הבא של הקומפקטית

פולקסווגן גולף R  400. אתר יצרן
פולקסווגן גולף R. בגרמניה קוראים לה "אובר-הטץ'/אתר יצרן

מה שלא עשתה פולקסווגן גולף GTI, וגם לא גולף R32, תעשה כנראה מהדורת הגולף R החדשה. הקומפקטית הגרמנייה שהוצגה כדגם טרום ייצור בתערוכת הרכב בסין (נפתחה היום לקהל), פותחה כד לקבוע רף חדש של ביצועים בקרב המשפחה העממית, ואין לה שום בעיה לצאת בהצהרות שבכוונתה לגנוב לקוחות מחטיבת אודי, ולצאת נגד ב.מ.וו 135M או מרצדס A קלאס AMG. השאלה על הפרק היא, האם היא בכלל תגיע לרצפת הייצור?

ה-R 400 מבוססת על ה-R הרגילה, משמע 3 דלתות וגוף ממנו הוסרו כ-60 קילוגמרים עד ל-1.42 טון. בפולקסווגן השתמשו ברכיבי קרבון (סיבי פחמן) בחלק מדיפוני החוץ כך שהמתלחה תתרום לה לא מעט בתחום הביצועים. היא לובשת בודי קיט קצת יותר אגרסיבי מה-GTI או מ-R, כולל פגושים בעלי פתחי יניקה גדולים, סינר אחורי קטן, חישוקים שונים וכן בחזיתה מתנוסס לוגו צהוב ייחודי לגרסה זו.

המכלולים של ה-400 מבוססים על מנוע 2.0 ל' טורבו ששודרג בכבדות ומשרת בין היתר צי רחב של דגמים. המנוע עבר תחת ידיו פריץ אייכלר (לשעבר מרצדס), שדאג לטפל ביחידה הזו במיומנות כפי שעשה בדגמי AMG. העוצמה הרשמית עומדת כאן על 400 כ"ס ב-7,200 סל"ד ו-45.9 קג"מ מ-2,000 סל"ד. חיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות יניב האצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות - קיזוז של שניה שלמה מה-R הרגילה, ועד מהירות מרבית של כ-260 קמ"ש. ההנעה תהיה כפולה (4 מושן) עם גיבוי מדפרנציאל מוגבל החלקה ותמיכה מבקרת כיול אקטיבית (DCC) עם שלושה מצבים (רגיל, ספורט, נוחות).

פולקסווגן שוקלת אם לייצר את ה-R 400 במכסה מוגבלת בשנה הבאה. שיקול זה, כפוף הן למשוב שיתקבל מהקהל והן למשאבים שהחברה מוכנה להקצות לדגמים נוספים לצד ה-GTI ו-R הסטנדרטיות. אז אולי 400 כ"ס הם מעט מוגזמים, אבל לא נתפלא אם הדור הבא של ה-R יגרד את הערכים הללו מלמטה.

לא נשכח להזכיר בנשימה אחת עם ה-R את גרסת הקיצון שהציגה פולקסווגן אשתקד בתערוכת המשופרות באוסטריה, ה-GTI דיזיין ויז'ן, שבהחלט הייתה מחזה יוצא דופן, אפילו בקרב סוחרי השבבים והאגזוזים. בפולקסווגן השתמשו במכונית כדי להמחיש את הפוטנציאל הגלום בגולף, אולם מיעטו לדבר על העתיד. אז כמו היום, החברה מפווולסבורג בעיקר רומזת על מה אפשרי בגבולות המעטפת.


לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully