וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי: דורון וינטר יוצא לראלי יוון, בחסות משקה האנרגיה Cranergy

29.4.2014 / 8:27

לאחר פודיום בראלי בולגריה 2013, וינטר יוצא לראלי Hellas בשאיפה לקטוף עוד גביע. עם ניסיון בינלאומי עשיר יותר וחסות של ספונסור גלובאלי, יש מקום לתקווה

דורון וינטר. אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
האופנוע כבר נשלח ליוון, קסדת Cranergy והמדבקות יגיעו מאוחר יותר. צילום, אבנוע/ישי קינן/מערכת וואלה! NEWS, אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע

באביב 2013 נחת דורון ביוון, ונדהם לראות את רמת הרוכבים מסביבו – למעלה מ-100 אופנוענים לוהטים, מושחזים ומיומנים מתחרויות 'דקאר' ואנדורו אירופאי, עם אופנועים המוכנים ברמה מושלמת. דורון רכב ביום ועבד על האופנוע בלילה, תיקן ושיפצר את ה-500 KTM, למד לנווט, לשמור קצב... דורון סיים את המרוץ במקום 11 המצוין, אבל מדידת הזמנים הראתה שהייתה לו אופציה לפודיום; אלמלא עבר כמה פעמים את המהירות המותרת וספג שעתיים עונשין, היה מתברג גבוה מאוד. בעוד ימים ספורים הוא יוצא שנית ליוון ובכל מקום שהמהירות תהיה מוגבלת ל-50, הוא לא יעבור את ה-48 קמ"ש.

בדידותו של הרוכב למרחקים ארוכים

בסולם המזוכיזם המוטורי, אופנועני שטח מדורגים במקום הגבוה ביותר; הרכיבה על שני גלגלים מפרכת ותובענית, חשופה לפגעי מזג האוויר, הרוכב צריך לשמור על ריכוז מושלם המאפשר רכיבה וניווט סימולטניים... אופנוענים הם גיבורי מרוצי הראלי והשנה יוצאים ליוון ארבעה רוכבים ישראלים: נדב לוגסי, ברק דודאי, צליל ונדרהורן ומיודענו דורון. גיבורינו ייפגשו ביוון לא פחות מ-150 מתחרים בינלאומיים, שייתנו להם קרב קשה ועקוב מבנזין.

דורון וינטר. אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ראלי בלקן 2013, בולגריה, לאחר הסטייג' האחרון/מערכת וואלה! NEWS, אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע

לאחר טבילת האש ביוון ומקום שני בראלי בולגריה 2013, וינטר יוצא לראלי ה?ל?אס ברמת הכנה גבוהה. זה לא רק הניסיון המצטבר, זו גם התמיכה אותה קיבל מ-Cranergy, יצרנית משקה אנרגיה טבעי. ל- Cranergyיש אג'נדה מוסדרת של תמיכה בספורט המוטורי, ליגת המוטוקרוס בישראל, פורמולה ירושלים, אירועי אנדורו. זו הפעם הראשונה שהחברה לוקחת תחת חסותה רוכב ישראלי, במסגרת "Cranergy Racing Team”, הכולל את דורון וינטר ועומר שושני. בהמשך העונה יעבור שושני מעמדת הסיוע, לאוכף האופנוען המתחרה. דורון מייחס חשיבות גדולה מאוד לעצם החסות אותה פרשה חברת Cranergy. זה לא רק הכסף, הוא מטעים; זו עצם ההכרה בספורט המוטורי, וביכולתו לתגמל חברות מסחריות גדולות.

דורון וינטר. אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
עומר שושני ודורון וינטר בבולגריה. תחילתה של שותפות נפלאה?/מערכת וואלה! NEWS, אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע

למי ניתנה הנבואה?

למרות הציפיות, דורון מתעקש לשמור על אגו מצומצם. הוא מסרב בתוקף לפרוש את שאיפותיו לראלי יוון, ומסביר: בראלי הזה יש 2100 קילומטרים, למעלה משני מיליון מטרים של שבילים וסלעים. זה אומר שלאופנוען יש מיליון הזדמנויות ליפול, לשבור משהו, ולעוף מהתחרות. לכן הוא יוצא לדרך בגישה רגועה וצנועה, אבל מתכוון לתת כל מה שיש לו.

דורון וינטר. אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
דורון וינטר/מערכת וואלה! NEWS, אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע

כרוכב בודד, הוא מתכוון 'לעשות את הראלי שלו'; לא מעניין אותו מה הקצב של האחרים, הוא מתכוון לנווט בעצמו ולעצמו, ואם כולם פונים ימינה והוא חושב שצריך שמאלה – הוא ירכב שמאלה כי אין לו על מי לסמוך, וגם הטובים ביותר מתברברים.

דורון וינטר. אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
דורון וינטר/מערכת וואלה! NEWS, אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע

תודות ונצורות

לספורט המוטורי אין תקומה ללא תמיכה עסקית ולוגיסטית, אפילו עבור אופנוען הנזקק לתקציב צנוע, יחסית למכונית. השתתפות אופנוען בראלי יוון עולה מינימום של כ-30,000 שקלים, גם עבור מי שיוצא בתנאי מינימום – ללא סיוע, מטפל בעצמו באופנוע, ללא חלפים... אפילו זה סכום גדול עבור רוכב ישראלי, ודורון היה מאושר לקבל תמיכה של מספר גופים. בנוסף ל-Cranergy קיבל דורון תמיכה של משרד התרבות והספורט, רודי פרוג'קט, מוסך OffRoad ועופר תימור, ומצלמות אקסטרים 'קונטור'.

תודות נוספות שטוחות לאלעד ששון, מאמן הכושר האישי. לרז היימן, המארגן באהבה ובכישרון את היוצאים לחו"ל. לעומר שושני, המלווה הצמוד שלו. ולאורי, אהבת חייו, המאפשרת לו את כל זה... אז כולנו ניצבים מאחורי דורון והיוצאים האחרים ליוון, ומאחלים להם הצלחה וגם הנאה. "ינצח הטוב ביותר" אומרים במקרים כאלה, הלא כן?

דורון וינטר. אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
על חוף הים השחור בבולגריה, בדרך אל הפודיום. האם יצליח דורון לשחזר את ההצלחה?/מערכת וואלה! NEWS, אבנוע/ ישי קינן, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully