וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה, ספונטנית מחפשת קהל

4.11.2007 / 16:02

מבחן לקורסה החדשה בישראל – המכונית שבעזרתה מקווים אופל לחזור לתמונה ויש בה הפתעות

קובי ליאני

צלמים: דניאל יעקובוביץ'
דרור פיקלני
עריכה: דניאל יעקובוביץ


כבר לא פעם סיפרנו לכם עד כמה עזה התחרות בשוק מכוניות הסופר מיני בישראל. שוק זה נשלט בעיקרו על ידי מספר מתחרות עיקריות – יונדאי גטס, טויוטה יאריס והסוויפט של סוזוקי. אולם, כמעט כל יבואן דואג לכך שבפלח זה תהיה לו לפחות נציגה אחת ראויה, בין אם עבור השוק המוסדי או זה הפרטי.

בחודשים האחרונים פגשנו בלא מעט מכוניות חדשות בקטגוריה זו: מאזדה 2, פיג'ו 207, רנו קליאו ואחרות אשר נכנסו השנה לשוק כשחקניות חדשות. בעתיד הקרוב נפגוש בסקודה פאביה, בפולקסווגן פולו ובהונדה ג'אז חדשות שרק יוסיפו להחריף את המאבק הקיים.

זו בדיוק הבעיה המרכזית של אופל עם השקת הקורסה החדשה בישראל. ראשית, קשה יהיה לשכנע לקוחות להפסיק להסתער על המאזדה2 ושנית, ההיעדרות הארוכה של אופל מהשוק הישראלי, דיי הוציאה את המותג הגרמני מהתודעה הציבורית – לטוב ולרע כמובן. על כל פנים, עכשיו הקורסה כאן ועל כתפיה הקטנות מוטלת המשימה להוביל את חזרת אופל לישראל.

אז נסענו לפגוש אותה

והיא נראית בכלל לא רע, יש לציין. לא חריגה, לא מלאת תעוזה, אבל יש לה את כל מה שיש לאחרות – פנסי חזית גדולים (פריט חובה היום משום מה), גריל מודגש, תקרה מוגבהת, שטח חלונות גדול ואפילו ישבן שמח. אופל גם הוסיפו חלונות קטנים בצמוד לקורה הקדמית כדי לשפר את הראות, בשל עוביין של קורות הגג (תוצאה של דרישות בטיחות מחמירות).

תא הנוסעים לעומת זאת, כבר הצליח ממש לעניין ולהזכיר לנו ובעצם לכל מי שמתבונן, שאם רוצים, אפשר להצליח ובגדול. נתחיל עם הדבר הראשון שבולט לעיין – הצבע. מכונית המבחן הגיעה עם תא הנוסעים האדום (יש גם כחול ושחור רגיל) וזה אומר, מושבים אדומים ברובם, דשבורד שמשלב שחור עם אדום ואפילו "פיאנו פיניש" (גימור שחור מבריק) במרכזו. הבחירה הזו מחייה את תא הנוסעים במידה שקשה להאמין לעומת השחור הבנאלי המצוי באחרות. גם הפעם, השהיה בקבינה של הקורסה מרגישה כמו מסע בזמן – לא קדימה של גיל 80, אלא אחורה אל הממד הצעיר יותר.

כאשר מתמקמים מאחורי ההגה, נעים לגלות שרוב המתגים נופלים לידיים בקלילות ואת המושב ניתן להתאים לתנוחת נהיגה טובה. מנופי האיתות והמגבים לעומת זאת, מוקמו קצת גבוה מהמקובל. היינו מברכים על עוד טיפה מרחב לברך ימין (של הנהג) ומעט יותר מאחור, למרות שזה הקיים שם, יספק שני מבוגרים בגובה ממוצע. גם במבט בוחן יותר אפשר למצוא כי אופל סופסוף חזרו לשורשים הגרמניים – הווה אומר – איכות גבוהה, חומרים טובים וכמובן, הרכבה ללא פשרות. כבר מצליל סגירת הדלת וכלה בהרגשה בנסיעה, הקורסה מרגישה מוצקה מאוד ומשרה ביטחון.

גם תא המטען גדל עם 285 ליטרים במצב הרגיל ועד כ-1,100 ליטרים בקיפול המושבים האחוריים. לטובת הגדלת השימושיות, תא המטען מציע גם מדף תחתי, שנועד בעיקר עבור האביזרים הקבועים שישכנו ברכב.

כמה חזקה?

ובכן, לא ממש חזקה. היצע המנועים של אופל בעולם אינו גדול (מתמקד בעיקר בדיזלים, כי זה מה שהאירופים אוהבים) ובארץ נכון לרגע זה, מוצע רק מנוע אחד. זה מגיע בנפח 1.4 ליטר (קטן ממובילות הקבוצה) והספקו רחוק משלכנע כבר על הנייר – 90 סוסים ב-5,600 סל"ד ו12.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד.

כן, זה אומר שמהר לא נוסעים כאן, בטח שלא עם גיר אוטומטי בעל 4 הילוכים (לפחות לא רובוטי) ובטח ובטח שלא בישראל הפקוקה, אבל כאשר הכביש כן נפתח, תצטרכו להאזר בלא מעט סבלנות כדי להגיע למהירות גבוהה. 14.8 שניות ליתר דיוק (עם מזגן כבוי ותנאים אופטימליים) מעמידה ל-100 קמ"ש וזה כבר די איטי – כ-2 שניות יותר ממרבית המתחרות.

בשיוט, חוסר הכוח אינו משמעותי, אך כאשר רוצים ליזום עקיפה או כאשר עליה מזדמנת לדרככם, יש לתכנן זמן רב מראש ולוודא שהקו המקווקו ימשיך עוד כמה מטרים. בעליה, מצאנו את עצמנו רוב הזמן עם רגל ימין נעוצה ברדיאטור ומדי פעם גם מעודדים את תיבת ההילוכים עם משחק בידית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מי עצבן אותך?

כבר בהתחלת הנסיעה עם הקורסה הזו, עברה בידנו תחושה משונה – ההגה מרגיש עצבני מאוד ובאמת, כאשר מגבירים את המהירות, בייחוד באוטוסטרדות, ההגה מרגיש מהיר ואפילו עצבני מדי, מה שאומר שצריך להתרגל אליו. בכביש המפותל הדבר אמור ליצור תחושה של מכונית מתנהגת וזריזה מאוד, אבל שוב, מלבד עודף עצבנות, לא מצאנו תקשורת או דיוק מעוררי אדרנלין.

מצד שני, הקורסה לא מסרבת לכלום, כמעט. היא תיכנס לפניות וגם תצא מהן בבטחה (בנהיגה שפויה כמובן), ללא דרמות לטוב ולרע. גם בסעיף הנוחות, הקורסה מצליחה 'לעשות את העבודה'. מתליה הרכים סופגים את רוב המהמורות ועדיין מצליחים לשמור על מרכב מאוזן.

בנושא הבידוד מרעשים, עוד מעט תשומת לב והשקעה היו וודאי מעלימים את עודף רעשי הכביש כאשר עולים על אספלט באיכות ירודה, כמו שרק מע"צ יודעים לעשות.

גולת הכותרת

הקורסה מגיעה לישראל בשתי תצורות מרכב – 3 דלתות ו-5 דלתות ומחירה מתחיל ב-112,500 שקל (לגרסת ה-5 דלתות), מה שמציב אותה ראש בראש עם שאר האירופיות שבקבוצה כאשר גם היא לא עושה הנחות בכל הקשור לבטיחות עם בקרת יציבות, ABS וכמובן 6 כריות אוויר. מה אין בה? הפעלה חשמלית לחלונות מאחור, אבל על זה קל לסלוח לה.

בנוגע לתחרות העזה עליה סיפרנו בהתחלה, אופל מקווה לפנות גם אל קהל הלקוחות המסורתי של אופל (פעם היו כאלה אנשים), אך גם לצעירים שצריכים את ה'דבר מה נוסף' מהרכב שלהם ובקורסה מדובר במתקן אינטגרלי לאופניים. לא, לא מדובר בעוד מוצר מסוכן שמותקן על השמשה האחורית, אלא בגאדג'ט של ממש שנקרא 'פלקס-פיקס'.

זה נשלף ממרכז הפגוש ולוקח עמו את לוחית הרישוי, מוסיף פנסים אחוריים ומיועד לשאת שני זוגות אופניים במשקל של עד 40 ק"ג. יחד עם המנשא, מגיע גם קומפרסור מובנה בדופן תא המטען לכל צורך, אבל חשוב לזכור שישנו ויתור על הגלגל החלופי. עלות תוספת זו עומדת על 3,500 שקלים ועמה מקווים באופל לפנות אל עשרות אלפי רוכבי האופניים בישראל ויתכן שאף יצליחו.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully