וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: יונדאי i35 מול שברולט קרוז

11.8.2011 / 9:50

יונדאי i35 החדשה בעימות ישיר מול שברולט קרוז. מי מהן תהיה למשפחתית המועדפת בישראל? יצאנו לבדוק וחזרנו עם הכרעה ברורה

קובי ליאני

צילום: דייב שחר
עריכה: רן צימט
סטילס: קובי ליאני

שנת 2011 תיזכר לעולם לא רק כשנה שבה התעורר הציבור בישראל ושילב ידיים כדי לשפר את חייו, אלא גם כשנה של יונדאי. 'ה'שנה של יונדאי במלוא המובן של המילה. אחרי יותר מעשור בו שלטה מאזדה בטבלאות המכירות, הבשיל המותג הקוריאני, הרחיב את שורותיו בדגמים חדשים ובגרסאות מבוקשות, שיפר איכות ובעיקר, פנה מערבה. את התוצאה כולכם וודאי מכירים - יונדאי צועדת היום בראש השוק הישראלי עם דגם אחד לפחות בכמעט כל אחד מפלחי השוק.

אז אחרי שה-ix35 השתלט על פלח הקרוסאוברים, אחרי שצרכני הליסינג התאהבו ב-i30 ובגרסת הסטיישן שלה (יונדאי i30 חדשה הוצגה לאחרונה), אחרי שלקוחות מכוניות המיני חיבקו את ה-i10, יונדאי ממשיכה לחזק את השורות. לא מכבר סיפרנו לכם על יונדאי i25 ועל מחליפת הסונטה שבדרך ומיד לאחר השקתה המקומית של יונדאי i35 אלנטרה החדשה, הבאנו אותה לעימות ישיר מול קוריאנית אחרת, המכונית שהבטיחה בעצמה לחולל כאן מהפכה - שברולט קרוז.

זו האחרונה הגיעה לשוק שנשלט על ידי מאזדה 3 וטויוטה קורולה, ומיד החלה לעשות להן צרות במבחנים משווים בזכות ממדיה הנדיבים. כעת, לאחר שכל סכרי המוסכמות נופצו, אנחנו מעמתים את השתיים זו מול זו. שתי משפחתיות, שתי קוריאניות ושתי מכוניות פופולריות לא רק בקרב ציי הרכב, אלא גם בשוק הפרטי. אז מי מהן היא המשפחתית המועדפת? בואו נסקור שלב אחר שלב.

מבחן השוואתי שברולט קרוז מול יונדאי I35. קובי ליאני
"...ומיד לאחר השקתה המקומית של יונדאי i35 אלנטרה החדשה, הבאנו אותה לעימות ישיר מול קוריאנית אחרת, המכונית שהבטיחה בעצמה לחולל כאן מהפכה - שברולט קרוז"/קובי ליאני

עיצוב חיצוני ותכנון פנימי

כאשר הן אינן חונות זו לצד זו, אפשר להבחין בגישות השונות לעיצובן החיצוני. בעוד שברולט הקפידו לבחור עבור הקרוז מראה כבד, זוויתי ומכובד, יונדאי עטפו את מחליפת האלנטרה בעיצוב זורם ומלא קימורים, כאילו זו פוסלה בחול ולא בפח. הבדלים מעט פחות בולטים אנו מוצאים במידות של השתיים. בעוד שברולט קרוז ארוכה וגבוהה (אורך של 459 ס"מ, גובה של 147 ס"מ) במעט מיונדאי i35 (אורך של 453 ס"מ, גובה של 144.5 ס"מ), זו האחרונה משיבה מלחמה עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ לעומת 268 ס"מ בקרוז.

כשפותחים את הדלתות ונכנסים אל הקבינות שלהן, ההבדלים ממשיכים להתעצם. בכל הקשור למרחב המוצע, יונדאי תופסת את ההובלה כמעט מיד. זה לא שהקרוז צפופה חלילה, אבל עדיין, ה-i35 מצליחה להציע לא רק יותר שטח וחלל ליושבים מלפנים, אלא שפע של מקום לטובת היושבים מאחור. הברכיים רחוקות מאוד ממשענות המושבים מלפנים, המושב האחורי רחב ידיים ורק הראש מרגיש קרוב למדי אל הגג שמשתפל בחדות אל עבר תא המטען. ילדים לעומת זאת, לא יופרעו מכך.

בהתמקמות מאחורי ההגה, השתיים ממשיכות להפגין חזית שונה. הקרוז לטעמנו מציעה תנוחת נהיגה לא מושלמת - הישיבה גבוהה מדי גם במצבה הנמוך ויחס המרחק בין הדוושות וההגה מהגוף, תמיד הצריכו פשרה מכיוון זה או אחר. יונדאי נמצאה כנעימה יותר לשהיה. אמנם המושב שלה מחבק פחות מזה של הקרוז, אך לאורך זמן הוא תמך טוב יותר בגוף וגם החומרים מהם עשויה הקבינה רכים ונעימים יותר למראה ולמגע ביחס לאלה הקשיחים של הקרוז. גם באיכות הקרוז שניה ליונדאי, שכן מדי פעם במעבר על אספלט לא איכותי צקצוקים שונים מופיעים מחיבורי הדלתות והדשבורד.

היתרון של ה-i35 נשמר גם בבחינת תאי המטען. לשתיהן תאים גדולים ושימושיים, אך זה של יונדאי גדול יותר - 485 ליטרים לעומת 450 בקרוז, הדיפון הפנימי שלו איכותי יותר וגם מציע אפשרות של השכבת משענות המושב האחורי במשיכת מנופים בקדמת התא, מה ששברולט קרוז לא מציעה למשל.

מבחן השוואתי שברולט קרוז מול יונדאי I35. קובי ליאני
שימו לה להבדלי המרחב מאחור בשברולט.../קובי ליאני
מבחן השוואתי שברולט קרוז מול יונדאי I35. קובי ליאני
וביונדאי/קובי ליאני

מנועים וביצועים

מנוע ה-1.6 ליטר של שברולט קרוז הנו למעשה הצ'אנס השני שלה, לאחר שזה הראשון כלל יחידת כוח חלושה שגם סבלה מתיבת הילוכים מסרסת. כעת משווקת הקרוז עם תפוקה של 124 כ"ס ב-6,400 סל"ד ו-15.8 קג"מ שמושג ב-4,000 סל"ד. נתונים טובים במעט אמנם ביחס למנוע הקודם, אך מהווים שיפור גדול על הכביש. כעת, המנוע נדרש להתאמץ פחות כדי לסחוב את 1,324 הקילוגרמים שלה, התיבה נענית יותר לדרישות הנהג וגם העברות ההילוכים חלקות יותר. אין לנו ספק שאם הקרוז הייתה זוכה במנוע זה מיד עם השקתה, היא הייתה נמכרת במספרים גדולים יותר.

יונדאי תכננו לא להיות שניים לאף דגם בהשקת ה-i35 ולכן העניקו לה מנוע 1.6 חדש שעלה את רף הסוסים בקבוצה. זה מפיק 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד וכן 16.1 קג"מ ב-4,850 סל"ד, ללא מגדש טורבו כמובן (יש לציין כי בקרוב תגיע הקרוז לארץ עם מנוע 1.4 ליטר טורבו שמפיק 140 כ"ס). גם כאן יש שידוך לתיבה עם שישה הילוכים אוטומטית ויעילה.

למרות יתרון סוסים קטן יחסית, יונדאי ממשיכים לשמור על ההובלה גם בסעיף הביצועים. המנוע של ה-i35 התגלה לא רק כחזק יותר, אלא גם כחלק וגמיש בהרבה מזה של הקרוז והתחושה היא שבניגוד לשברולט, לא צריך להמריץ אותו גבוה בסל"ד כדי לקבל תאוצה וכוח. שני המנועים מתעוררים בקרבת ה-4,000 סיבובי מנוע, אבל יונדאי עושה את זה תוך שהיא מקדימה את הקרוז בכל מבדקי התאוצות שערכנו. בכמה מקדימה? דף הנתונים מספר שה-i35 תגיע ל-100 מעמידה תוך 11.6 שניות ואילו הקרוז תצטרך 12.8 שניות לאותה המשימה.

אבל לא רק בזכות הכוח או באופי הפעולה החלק המנוע של יונדאי מוסיף לה נקודות. גם לצריכת הדלק תפקיד משמעותי. במבחן שלנו בו עברו השתיים בקטעי נהיגה זהים ועוקבים בידי אותם נהגים מתחלפים, הציגה הקרוז צריכת דלק של 7.7 ק"מ לליטר בעוד שבאותם תנאים קשים הציגה ה-i35 צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר.

מבחן השוואתי שברולט קרוז מול יונדאי I35. קובי ליאני
"במבחן שלנו בו עברו השתיים בקטעי נהיגה זהים ועוקבים בידי אותם נהגים מתחלפים, הציגה הקרוז צריכת דלק של 7.7 ק"מ לליטר בעוד שבאותם תנאים קשים הציגה ה-i35 צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר"/קובי ליאני

נוחות והתנהגות

בסעיף זה של המבחן, יונדאי מאבדת מעט גובה לעומת הקרוז. ה-i35 מרגישה אמנם מהודקת ובוגרת יותר על המתלים שלה מאשר הקרוז שיושבת על מתלים רכים יחסית, אך שתיהן מספקות רמה טובה של נוחות. שתיהן ינעימו את הזמן על כביש 1 ושתיהן לא יסתירו את סלידתן מקטעים משובשים מדי ועדיין היונדאי תעשה זאת עם מעט פחות חבטות בישבן. הקרוז גם מעט פחות מבודדת מה-i35 לרעשים. בסל"ד גבוה המנוע שלה נשמע ומורגש יותר בוויברציות שלו וגם רעשי רוח מופיעים מעל ל-100 קמ"ש ומצטרפים לרעש הצמיגים המוחזר מהכביש.

כאשר נלקחו השתיים אל כבישי הנהיגה נמצאו הבדלים גדולים מהצפוי. בקרוז אותה אנו כבר מכירים מצאנו הגה חד אך חסר משקל ותחושה והתנהגות כביש בטוחה, אך לא מהנה במיוחד. נקודת החולשה העיקרית של השברולט הזו הייתה ונשארה מערכת הבלמים. זה מתחיל בדוושה ספוגית למדי בכל שלב של המהלך ועוד לפני המאמץ והחימום וממשיך בכוח נשיכה חלש יחסית. גם השרידות של הבלמים לעומס גבוה ובלימות תכופות היה גבולי למדי טעמנו.

ה-i35 תוקפת מיד עם בלמים חזקים בהרבה, גם בנשיכה וגם בתחושה והדיוק שבדוושה. אלה גם החזיקו מעמד היטב לנוכח העומס האינטנסיבי שהנחנו עליהם והשאירו אונו מרוצים מאוד. אולם, באכזבה הראשונה והעיקרית מה-i35 אנו נתקלים כבר בפיתול הראשון. כשדוחקים בזו לקצב נסיעה מהיר מהרגיל, אך גם במצבי תגובה המדמים מקרה חירום של סטייה מהירה, חלקה האחורי של היונדאי מרגיש משוחרר מדי ברמה שגורמת לצמיגים מאחור לאבד כמעט לגמרי את אחיזתם, לכשכש בזנב ולהצריך את התערבותה המידית של בקרת היציבות למניעת הצרה. בקרה זו פעלה כמעט ללא הפסקה בכל פיתול בו עברנו עם ה-i35, גם בקומות בהם הקרוז עוד לא התחילה להתאמץ. כיבוי של הבקרה האלקטרונית ומעבר באותו קטע נהיגה ובאותה מהירות התגלה כמבחן אומץ מסוכן מדי לטעמנו ולכן העדפנו להשאיר את זו פועלת ובפיקוח מלא.

מבחן השוואתי שברולט קרוז מול יונדאי I35. קובי ליאני
"נקודת החולשה העיקרית של השברולט הזו הייתה ונשארה מערכת הבלמים. זה מתחיל בדוושה ספוגית למדי בכל שלב של המהלך ועוד לפני המאמץ והחימום וממשיך בכוח נשיכה חלש יחסית. גם השרידות של הבלמים לעומס גבוה ובלימות תכופות היה גבולי למדי טעמנו"/קובי ליאני

תמורה למחיר

אין זה סוד שמרבית היחידות של שברולט קרוז ויונדאי i35 שיעלו לכבישי ישראל יעשו זאת במסגרת ציי הרכב ועסקאות הליסינג, אך גם לפלח שוק זה וגם לרוכשים הפרטיים, יהיה הבדל תמורה לכסף המשולם עבור השתיים. למרות חולשתה בפרק ההתנהגות, יונדאי i35 מסיימת את התמודדות זו כשידה על העליונה. תא הנוסעים שלה איכותי ומרווח יותר, תא המטען שלה שימושי יותר, המנוע בשרני והביצועים בהתאם. המחיר עומד על 124,000 שקל.

למרות שהיא מגיעה שניה בהתמודדות הזו, שברולט קרוז אינה מאכזבת (119,000 שקל). היא עדיין מציעה תא נוסעים גדול ושימושי וכן מנוע טוב מבעבר. אולם אלה לא מספיקים לה כדי להביס את היריבה החדשה. היא תצטרך לעשות זאת בדרכים אחרות או פשוט לשנות את סלוגן הפרסום שלה - שהרכב הטוב יותר ינצח. הרכב הטוב יותר אכן ניצח כאן וזה לא הייתה השברולט קרוז.

עוד מבחני רכב והשקות בוואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם בפייסבוק על המבחן ההשוואתי של יונדאי i35 נגד שברולט קרוז

מדברים על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

מבחן השוואתי שברולט קרוז מול יונדאי I35. קובי ליאני
מבחן השוואתי שברולט קרוז מול יונדאי I35/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully