וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: סובארו XV החדש

14.5.2012 / 17:00

סובארו XV החדש מותח מתלים, משפר עיצוב ומגדיל את תא הנוסעים כדי להתחרות בשוק רכבי הפנאי. איזה הפתעות הוא שומר בשרוול?

שוק הקרוסאוברים: כלי הרכב שנראים כמו רכבי פנאי ושטח גואה. המכירות סוערות, העניין סביבם רב ומספר יבואנים אפילו מתקשים לעמוד בביקושים הרבים. כלי רכב אלה מציגים כבר מספר שנים רצופות צמיחה משמעותית במכירות, כשהנפגעות העיקריות הן המשפחתיות הגדולות (מנהלים כפי שנהוג לכנותן) כדוגמת מאזדה6, סובארו B4 ואחרות.

נכון להיום, קשה מאוד למצוא יבואן מקומי שלא דואג להעמיד רכב שכזה, לפחות אחד באולם התצוגה, כי לפי כלל האצבע החדש, אם אתה לא שם, אתה לא קיים. המתחרה האחרון שנכנס לקבוצה היה מאזדה CX5 שביקר אצלנו לא מכבר במבחן מקיף וכעת הגיע תורה של סובארו לומר את דברה בשוק זה עם ה-XV שהגיע לישראל לפני ימים אחדים.

כעת, במסגרת השקתו המקומית, נהגנו בו בכביש ובשטח, בעיר ובאוטוסטרדה וחזרנו עם תובנות.

המבול אחריו

רעידת האדמה וגל הצונאמי שפקד את חופי יפן שיתק לזמן ממושך את מפעלי סובארו. קווי הייצור עמדו, המכירות נעצרו וכעת, גם לאחר ההשתקמות, המחירים נסקו בעקבות העלייה המבהילה בשער היין. כמעט כל יבואני המותגים היפניים נאלצו לבלוע מסמרים עם מלאים מדלדלים, מחירים גואים ואספקת חלפים בעייתית.

גם סובארו נמצאת בניהם ולפי נתוני מסירות הרכב החדש, הייתה לאחת הנפגעות הגדולות. אולם כעת, יש סיבה לחייך ביפנאוטו יבואנית סובארו עם הגעת ה-XV החדש שמכניס אותם לראשונה לתחרות בשוק הקרוסאוברים. זו בהחלט התחלה טובה עבור החברה שמתמודדת בשוק התחרותי שלנו ללא מכונית קטנה זולה, ללא משפחתית מתאימה ועוד.

הציוד הנכון

המפגש הראשון עם הסובארו XV לא משאיר רושם החלטי. האם זו B3 מוגבהת או קרוסאובר חדש לגמרי? שתי התשובות נכונות, שכן הבסיס אמנם שייך לאותה משפחתית קומפקטית, אבל הבסיס הזה עבר שורה של עדכונים ותוספות מכל עבר שמצליחות לבדל אותו מאוד מהמוכר עד כה.

כך למשל אורכו של ה-XV עומד על 445 ס"מ, רוחבו על 178 ס"מ, גובה התקרה מהכביש 161 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 263 ס"מ, 2.5 ס"מ יותר מהפורסטר אפילו. מידות נדיבות משמעותית מאותה B3. אולם זה לא הכל, שכן עם המתלים החדשים (מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור) מרווח הגחון עומד על 22 ס"מ, מה שמעניק לו יתרון לא רק על אותו פורסטר, אלא על מרבית המתחרים בקבוצה.

המידות האלה גם מקבלות עיצוב אישי חדש ומודרני יותר מסובארו. זה מתחיל ביחידות תאורה גדולות וחדות, בפגוש קדמי עמוק שתחתיתו שחורה, ממשיך בכנפיים תפוחות ומסתיים בחלק אחורי מעט עמוס בפריטי עיצוב, אך בולט מספיק.

השקה סובארו XV. רונן טופלברג, רונן טופלברג
השקה סובארו XV/רונן טופלברג, רונן טופלברג

תא נוסעים

פתיחת הדלתות של ה-VX וכניסה אל הקבינה שלו מגלות תא נוסעים נאה אך סולידי מבחינת העיצוב, כאשר הגרסה המאובזרת שהגיעה אלינו משלבת בהצלחה גם מספר גווני צבע. מבחינת המרחב המוצע, אפשר לומר כי זה גדול מכפי שניתן לשער או לדמיין ממבט ראשון. בפועל, יש לא מעט מקום מלפנים ואפילו שפע של מקום מאחור, בייחוד לברכיים ולראש. המושב האחורי מיועד כצפוי להסעת שני מבוגרים, אך בעת הצורך, גם שלישי יכול להתאים שם באמצע, אך לא לזמן ממושך.

תא המטען היה לאחת הנקודות החולשה בולטות של ה-B3 העממית עם נפח צנוע במיוחד ואילו ב-XV יש שיפור משמעותי בסעיף זה עם 380 ליטרים זמינים (בגרסאות ללא גלגל חלופי, או 310 בלבד עם גלגל חלופי מלא).

מעבר לכך, תא הנוסעים מעביר תחושה טובה בנסיעה, לא רק בזכות בחירה מוצלחת של חומרי דיפון רכים שמגובים בהרכבה טובה מאוד (לא נשמעו צקצוקים מיוחדים גם בנסיעת השטח הקופצנית) ובבידוד רעשים מצוין (רק את צליל המנוע שומעים כשדוחקים בו גבוה בסל"ד).

מסביב לנוסעים ישנם מספר תאי אחסון יעילים: מחזיקי כוסות, כיסים בדלתות ועוד ואפשר למצוא גם מערכת שמע טובה עם חיבורי USB. בגרסה המאובזרת שניתנה לנו ישנו גם צג גדול במרכז הדשבורד שעליו מוצגת אינפורמציה רבה כולל תצוגה גרפית לזרימת הכוח לכל אחד מהגלגלים, מצלמת רוורס, חימום למושבים, מראות מתקפלות חשמלית, הגה מצופה עור ועוד. אבזור הבטיחות מלא וכולל שבע כריות אוויר ובקרות יציבות אלקטרוניות שסייעו לו לזכות בציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק.

150 כ"ס וגיר רציף

ה-XV קיבל את מנוע ה-2.0 ליטרים החדש שפגשנו לא מכבר בפורסטר החדש. לזה יש 150 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-20.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד והוא מתהדר בפליטת מזהמים נמוכה שמציבה את ה-XV ברמה 4 המכובדת. התנעת המנוע מגלה שלזה פעולה חרישית וחלקה מאוד ורק פמפום הדוושה הימנית מזכיר שהמנוע שם פועם מלפנים. סובארו בחרו לשדך את מנוע זה לתיבת הילוכים רציפה חדשה במרום לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונאלית כמו בפורסטר, כדי לשפר את צריכת הדלק (לא הצלחנו למדוד בתנאי ההשקה שהוקצו לנו. יש גם מנגנון דימום המנוע בעמידה לחיסכון נוסף בדלק). אולם, כמו מרבית התיבות הרציפות, גם זו פגעה קלות בביצועים.

הצמדת הדוושה הימנית עד לעצר תביא את ה-XV ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-11 שניות והוא זקוק ל-11 שניות גם כן כדי להפיק האצה ממהירות של 80 ל-120 קמ"ש. כן, זהו לא הקרוסאובר המהיר בשכונה. למנוע עם זאת, דווקא יש מה להציע. בשיוט נינוח הוא מרגיש חלק ונעים כשלרשותו רזרבות כוח שימושיות וכשזקוקים לתוספת שרירים, הוא מפיק מספיק כוח כדי לא להרגיש מסורבלים על הכביש. לא מדובר בחיית ביצועים או תאוצות, אבל גם לא ברכב איטי במיוחד.

השקה סובארו XV. רונן טופלברג, רונן טופלברג
השקה סובארו XV/רונן טופלברג, רונן טופלברג

על הכביש ומעבר לו

התכונה הבולטת ביותר בה ניתן להבחין בעת נהיגה ב-XV היא המידה של ההקשחה שעברו המתלים שלו לעומת הפורסטר, אך ההקשחה הזו לא פגמה בנוחות הנסיעה. ה-XV מרגיש חלק ומרוסן מאוד על הכביש כששיבושים מקומיים כלל לא מפריעים לשלווה בתא הנוסעים, מאחר ורובם נספגים אי שם מתחת בקלילות. גם כאשר תנאי הכביש מסתבכים, הסובארו הזה שומר על נינוחות מובחנת ועל שקט מופתי.

כשהכביש מתפתל, למרות ההגבהה שהעלתה את מרכז הכובד מעלה, ה-XV מרגיש יציב, בטוח ונטוע על הכביש, כשכאן בדיוק ההקשחה של המתלים מקבלת את הביטוי החיובי ביותר. ההגה אמנם די שקט מבחינת התחושה שהוא מעביר לידיים, אבל בכל זמן בקרת היציבות וכמובן ההנעה הכפולה שומרות אותו במסלולו.

את ההפתעה שומר ה-XV לרגעים שבהם נגמר האספלט מתחת לגלגלים. בעוד שמרבית רכבי הקרוסאובר רק מתהדרים בנוצות של רכבי שטח ולא מציעים יכולת אמיתית בפועל, ה-XV אפילו נהנה לעשן אבק. מערכת ההנעה הסימטרית דואגת להעביר את הכוח לגלגלים בעלי האחיזה ומרווח הגחון של 22 ס"מ שומר אותו גבוה מעל קוליסים ואבנים נבזיות. כמובן שעדיין יש לנווט אותו היטב בן מכשולים, בטח כאשר תחתיתו אינה ממוגנת כלל ולמתלים יש מהלך קצר מאוד להציע, אבל מסלול הנהיגה בשטח שעברנו במהלך נהיגת ההתרשמות חשף יכולות כלל לא מבוטלות להביא את המשפחה לעומק השטח לפיקניק טעים.

החל מ-160 אלף שקל

למרות הייקור שעברו מכוניות סובארו, ה-XV מצליח לקבל תג מחיר שאינו שונה משאר מתחריו בקבוצה. 160 אלף שקלים תתבקשו לשלם עבור גרסת הבסיס, או 173 אלף שקלים עבור גרסת הפרימיום שמצוידת בכל טוב (לנו חסר גג השמש בחבילה הזו. משמע, ה-XV מצליח להישיר מבט לעבר טובי הקבוצה ברוב הסעיפים, כולל המחיר.

ה-XV של סובארו מצטיין בשטח (באופן יחסי כמובן), מרגיש טוב על הכביש, מציע תא נוסעים יעיל ואיכותי וגם ארוז בחבילה שמעוצבת באמת באמצע בין רכבי השטח לכלי הרכב הפרטיים. פחות אהבנו את הצבע הכתום אה-לה-קיה ספורטאג', אבל כן חיבבנו את ה-XV.

עוד על סובארו בוואלה! רכב

כאן תמצאו את המכונית הבאה שלכם

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully