וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט סופשנה: מפלצת ג'ימקנה - מיצובישי איבולושן על הקצה

מאחורי ההגה של אחת ממפלצות המירוצים בישראל, עם המון כוח ושליטה על חוט השערה, וואלה! רכב מגלה כמה רחוק הלכנו השנה

צילום: בן קלמר, עריכת וידאו: רן צימטי

צילום: עידו שחם, דייב שחר, בן קלמר
עריכה: רן צימט
בימוי: גיא גורן

כוח, תאוצה ברוטאלית שמעקמת את הצלעות, זה כמעט ברור שנקבל ברכב שנבנה במיוחד למירוצים, ג'ימקנה במקרה שלפנינו. בעיטות בגב עם כל נגיעה במצערת, עם היכולת לסחרר את כל ארבעת הגלגלים תחת המומנטים שמעקמים את הגומי והשאגה העמוקה שנפלטת תוך מיסוך עשן מהאגזוז הענק מאחור. זו מכונית מרוץ של ממש. אבל חדות שכזו בתפעול שלה, לא יכולנו אפילו לדמיין שנקבל.

מירוצי ג'ימקנה הנם מירוצים שכולם סובבים סביב השליטה ברכב. חזק או חלש זה כמעט לא משנה, שכן מהירויות הנסיעה נמוכות יחסית והפתלתלות של המסלול לוקחת את הרכב והנהג מסביב לקונוסים, מכשולים ופניות הדוקות מאוד שמעמיסות על כל מה שעומד בין השלדה לאספלט - הצמיגים, המתלים וכמובן הבלמים.

האיבולושן הזו שייכת לדור התשיעי במשפחה והיא נבנתה במיוחד לשם השתתפות במירוצים בסדנת TIG-Motorsport Engineering שמתמחה בבניית מכוניות לשימוש ספורטיבי ושדרוג כלי רכב. לטובת שיפור החדות וההתנהגות, מתלי האיבולושן הוחלפו בקוילאוברים של חברת Cusco ואת אלה ניתן לכייל מחדש ובקלות במגוון אופנים בהתאם לצורכי הנהיגה ותנאי המסלול. בהמשך הותקנו גם מוטות פיתול של חברת WhiteLine ועל החישוקים הקלים החדשים הולבשו צמיגי TOYO R 888 דביקים במיוחד.

האיבולושן של TIG עברה כמובן עוד שדרוגים רבים ומקיפים, אבל מה שחשוב כאן זו התוצאה. כמו עוגת שוקולד בשלוש שכבות, הרכיבים פחות מעניינים כשתוקעים אותה לתוך הגרון. והרכב הזה נכנס לעומק הקישקע כשנותנים לו גז ומפנים את ההגה. ההפניה הזו, היא שגרמה לנו להתאהב בה. הגאים טובים הפכו לנדירים להחריד בעולם הרכב, ופה מצאנו את אחד הטובים שהפנינו מעולם. משקלו קל, או נעשה קל מאוד למרות שורת ההקשחות וההנמכות ולכן קל מאוד לעבוד איתו. מירוץ ג'ימקנה נותן דגש מיוחד למילה "לעבוד" עם ההגה. מצד שני ולחלוטין בניגוד למקובל בקרב הגאים קלים, הוא מדויק להחריד והפידבק שהוא מעביר מהגלגלים הקדמיים לא פחות ממושלם.

המנוע בריון. אין דרך אחרת לתאר אותו במילה אחת ולכן היינו צריכים להשקיע בהתרגלות לתגובת הדוושה החדה שמעוררת את מגדש הטורבו ללא לג (שיהוי). אבל רק כשמחברים את כל התכונות האלה יחד - הדיוק של ההגה, הרגישות של המתלים, הכוח של המנוע והתחושות שמציפות את הגוף, מבינים איך המכונה הזו יכולה לבצע את מה שהיא מבצעת ובקלות שהיא מבצעת. קל מאוד לשנות איתה כיוון, לבצע סלאלום ללא מילימטר של החלקה, או לחילופין, להחליק אותה לכל אורכו של הסיבוב, לגרום לצמיגים להימרח לרוחב ועדיין לדקור את שיא הסיבוב בכל פעם מחדש.

יום הנהיגה באיבולושן של TIG עבר לנו מהר מתחת לידיים ולא רק במונחי זמן. היינו שמחים להמשיך ולנענע אותה על מסלול ההדרכה שבכוכב יאיר, אבל כשהצמיגים הדביקים נשחקים בקצב מהיר שכזה וכשמכל הדלק שלה עוד רגע מתרוקן מהדלק המיוחד והיקר שלה, החזרנו את המפתחות לבעליה ונחלצנו מחליפת המירוצים. עכשיו רק נותר לקוות שהספורט המוטורי בישראל יתחיל לתפקד באופן תקין, ללא קומבינות, מקורבים ומאבקי שליטה, כדי שכולם יוכלו סוף סוף ליהנות.

תודות:
לסדנת TIG-Motorsport Engineering על ההזדמנות לנהוג בהרכב המדהים

לבית הספר לנהיגה מתקדמת "מסלולים" בהקצאת מסלול ההדרכה שבכוכב יאיר

לסדנת PitStop בסיוע עם ציוד הבטיחות ובהכנת הכתבה

לחברת DragonFly על צילום האוויר עם הרחפן



עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully