וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אודי A3 סדאן החדשה

אודי A3 סדאן החדשה יכולה להיות להיט מכירות, אבל בישראל מקבלים אותה עם מנוע חלש, מעט אבזור ומחיר גבוה. שווה?

מבחן אודי A3 סדאן. קובי ליאני
מבחן אודי A3 סדאן/קובי ליאני

אודי A3 בגרסת הסדאן (4 דלתות) יכולה לעשות משהו מאוד מעניין בשוק הפרימיום הישראלי. גם בעולם כמובן, אבל במיוחד כאן בישראל שנהגיה ידועים בחיבתם לתצורת מרכב זו. את ה-A3 ה"רגילה" כבר הספקנו להעריך במבחנים הרבים שערכנו לה וכעת, חודשים ספורים אחרי שנהגנו בגרסת הסדאן בנכר, המכונה הגרמנית החדשה מגיעה לישראל. אבל האם הרושם הטוב מאירוע השקתה ישוב גם על כבישינו?

כבר עם התחלת המבחן, אפשר לסמן לטובתה של ה-A3 יתרון חשוב - אין לה מתחרה ישירה מושלמת. הסדרה 1 סדאן תגיע רק בעתיד ואילו למרצדס יש את ה-CLA, שהיא בעצם גרסה מעוצבת ומוקטנת של ה-CLS, קרי קופה עם 4 דלתות ולכן גם משלמת מחיר בכל הקשור לאיכות החיים במושב האחורי. התחלה טובה מזו, האודי הזו לא יכלה לבקש. אז קדימה למבחן.

הדברים הטובים נשארו במסננת

מבחינתנו, אחרי הרושם הראשוני המעולה שלנו מאירוע ההשקה בחו"ל, האודי הזו מתחילה עם ציון 100 וכל שעליה לעשות זה לשמור עליו. היא נסעה אז כל כך טוב, נראתה מצוין והחזירה שימושיות מצוינת למכונית בגודלה, אבל האם זה מה שהיא תציע אחרי אירוע העליה ארצה הטראומתי? לא.

כבר ברגע הראשון, קשה היה להתעלם מהחישוקים הסתמיים שלה. קטנים, לא מעוצבים ובולטים לרעה בחוסר העניין שהם מייצרים. חישוקים הם הנעליים של המכונית ועם חליפה נאה שכזו, צריך סוליות תואמות, אבל מה קיבלנו? כפכפים עם טוקסידו. לא ברור מדוע בצ'מפיון שוב ושוב שוכחים או מזניחים את האביזר הזה - זה קרה כבר בגולף GTI, באודי S3 ועכשיו גם כאן.

כשממשיכים פנימה אל תא הנוסעים, מוצאים את סביבת המחיה האודית המוכרת. וזה אומר עיצוב נקי ופשוט יחסית ושכל המתגים ומוקדי התפעול נמצאים באותם מקומות מוכרים. נהגת באודי אחת, נהגת בכולן. המרחב בתא הנוסעים טוב מאוד וה-A3 הזו קרובה מאוד במידותיה ל-A4 הראשונה וזה אומר שמאחור יש מקום לשני מבוגרים ושבתא המטען יש 425 ליטרים וזה לא מעט.

אבל למרות שמוצאים בה בקרת אקלים מפוצלת, את מחשב ה-MMI המוכר של אודי ועוד כמה צעצועים חביבים, תחושת החיסכון בסוף מתגנבת פנימה. המושבים לובשים עור אבל לא מעבירים תחושה יוקרתית, גם כאן אין שקע USB וכדי ליהנות מפינוקים של ממש כמו גג שמש או חישוקי 17 אינץ' במקום ה-16 הפשוטים, צריך כמובן לשלם עוד כמה אלפים לחבילת אבזור גבוהה יותר.

מבחן אודי A3 סדאן. קובי ליאני
מבחן אודי A3 סדאן/קובי ליאני

פחות מנוע, יותר רעש

זוכרים את המסננת בכניסה לארץ שבה הושארו החישוקים ועוד כמה פריטי אבזור? אז עכשיו נספר לכם שגם המנוע החדש של אודי נשאר בה. ה-A3 סדאן קיבלה באירופה מנוע 1.4 ליטר חדש שמפיק 140 כ"ס, אבל יותר מהכוח, הוא מסוגל לכבות שני צילינדרים בנסיעה רגועה כדי לחסוך אחוזים ניכרים מצריכת הדלק. בארץ אתם תצטרכו להסתפק במנוע ה-1.4 TSI הקודם שמפיק רק 122 כ"ס (בין 5,000 ל-6,000 סל"ד) וכן 20.4 קג"מ (בין 1,500 ל-4,000 סל"ד). מה הסיבה אתם שואלים? המנוע החזק והחסכוני יותר גם יקר יותר, אז נבחרה האופציה הזולה וזהו זה.

את המנוע הזה אנו מכירים כבר היטב והוא בהחלט מסוגל להפיק תנועה זריזה וחיסכון בדלק. במדידות שערכנו לאודי A3 סדאן, מעיכה של הדוושה הביאה אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9 שניות (9.3 לפי נתוני היצרן) וזה לא מרשים, אלא רק בסדר. לפחות האצות הביניים, אלה שמתרחשות בין 80 ל-120 קמ"ש נראות משכנעות יותר עם 7.4 שניות בלבד וזה אומר שלפחות תעקפו בזריזות את המשאית הכבדה. את הנתון הזה אנחנו זוקפים לזכותה של תיבת ההילוכים כפולת המצמדים (S-טרוניק) שמגיבה בזריזות להורדות הילוכים.

לכל אורכו של המבחן, צריכת הדלק נשארה על הצד הטוב של המדידה ובתחנת הדלק הגרמניה חשפה הרגלי שתיה של ליטר דלק לכל 14.4 קילומטרים, למרות הנהיגה הכבדה שלנו וזה אומר שתנהגו בה בכפפות של משי, תפיקו בקלות צריכה טובה משמעותית.

מבחן אודי A3 סדאן. קובי ליאני
מבחן אודי A3 סדאן/קובי ליאני

הנוכחות של הכביש

התוספת של הבליטה מאחור בשביל המזוודות עשתה טוב לאודי הזו. היכן שגרסת ההאצ'בק התקשתה להרשים - בכביש המפותל, גרסת הסדאן מוכיחה שאפשר גם אחרת. ממכונית עם תת היגוי בולט יותר מהניתוחים הפלסטיים של פמלה אנדרסון, הסדאן מעבירה תחושה מדויקת יותר, נטועה יותר בכביש ובעיקר בטוחה יותר. לפעמים אפילו נהנינו לסובב לה את ההגה ולקמט אותה לתוך פניות.

ההגה הוא אלקטרו הידראול ולכן התחושה בו לא משהו לספר עליו לחבר'ה, אבל הוא מדויק מאוד וגם מהיר וכשמוסיפים לזה מתלים הדוקים, מקבלים נסיעה יציבה עם מרכב כמעט מפולס תחת עומס הפניות. אבל גם נוח היה לנו בה. המתלים האלה עושים עבודה טובה בריסון מהמורות ורק לעתים רחוקות מעבירים תזכורת כמה גרועה פה הסלילה.

אבל דווקא מבחינת הרעש, האודי הזו לא הצליחה לעמוד בציפיות. זו לא המכונית לחסוך בה בחומרי בידוד וזו התחושה שנשארה אצלנו כשבמדידות הרעש היא השמיעה 67 דציבלים בתא הנוסעים בשיוט רגוע במהירות 100 קמ"ש - נתון זהה לזה של יונדאי i10, באותו מקטע הכביש כמובן. מקורו של הרעש הזה הוא בבתי הגלגלים. הרעש המוחזר מהכביש נכנס משם בקלות ויוצר המיה קבועה שמשתנה בהתאם לאיכות הכביש. את הרוח לא ממש שומעים וגם המנוע שמסתובב ב-2,100 סל"ד במהירות זו (הילוך 7) שקט מאוד.

מבחן אודי A3 סדאן. קובי ליאני
מבחן אודי A3 סדאן/קובי ליאני

הפרימיום נעשה זול יותר

אחרי ההבנה שאפשר לקנות מרצדס ב-160 אלף שקל, אין סיבה שלא ניתן יהיה לקנות אודי בסכום לא שונה בהרבה מכך ובאמת לא ציפינו שה-A3 סדאן תצליח לרדת מ-200 אלף שקל. אבל היא הצליחה וכבר ב-185 אלף שקל אפשר לקנות את גרסת הסדאן השימושית והיפה, רק שצריך להשלים עם ההתכווצות בפינוקים.

ה-A3 סדאן היא מכונית טובה שמשיגה ציונים טובים או גבוהים בכל מדד שהצלחנו לבחון בה, אבל זה רק מספיק כדי לעורר בכם את הרצון לפתוח את הארנק עוד קצת כדי לקנות את האבזור החסר שיכול להפוך את המכונה הזו לטובה באמת. את הרעש מהצמיגים לא תצליחו לבטל, אבל רבע שעה אחרי שתקנו אותה ותזרקו את הג'נטים האלה לפח ובמקומם תתקינו רביעיה הרבה יותר נאה, זה כבר יפריע לכם פחות. כי מה שיש כאן ביד לצ'מפיון זו מכונית שיכולה לגנוב המון לקוחות מהמתחרים עם היכולת הטכנית שלה והשימושיות המצוינת, רק ששווה להתעקש יותר על האבזור. ועדיין, חבל שהמנוע המודרני לא הגיע לישראל.

עוד על אודי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן אודי A3 סדאן. קובי ליאני
מבחן אודי A3 סדאן/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully