וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: מרצדס C קלאס החדשה

נהיגה ראשונה במרצדס C קלאס החדשה חושפת עד כמה מרצדס קשובה למתחרים, כבולה בשלשלאות המסורתיות ומעדיפה ללכת על בטוח

השקה מרצדס C קלאס. קובי ליאני
השקה מרצדס C קלאס/קובי ליאני

זו מלאכה לגמרי לא פשוטה, לתכנן את המכונית הנמכרת ביותר שלך, שאמורה להחזיר הכי הרבה מזומנים לקופה. במקרה הזה, את ה-C קלאס של מרצדס. מצד אחד יש את ההיסטוריה המוכרת, הכובלת לעיתים והאיטיות שבה גלגלי האומץ זזים ומנגד, יש מתחרים שלא יושבים לרגע במנוחה - הסדרה 3 של ב.מ.וו שנחשפה לפני כשנה, ה-A4 של אודי שתתחדש באמצע השנה הבאה והלקסוס IS ההיברידית החדשה.

עם חשיפת ה-C החדשה, מרצדס מחזיקים בצי מכוניות הסדאן פרימיום הטרי ביותר בתעשיה והם מקווים שזה מה שיעזור להם לחזור ולהוביל בחוד את התעשיה הגרמנית. הרמזים לאיך תראה ה-C החדשה היו עבים מאוד - מתיחת הפנים ל-E וגם ה-CLA הקטנה שהקדימו אותה המחישו את הכיוון אליו זורמים המכחולים, אבל כפי שגילינו באירוע ההשקה, גם מרצדס יודעים להפתיע כשהם רוצים.

S קלאס קטנה

כפי שהורגלנו בעבר, כדאי להמתין למפגש ישיר עם המכונית ולא למהר לשפוט את העיצוב על פי התמונות, שכן התמונות לרוב לא עושות חסד עם המכונית. אולם הפעם, דווקא בתמונות, ה-C החדשה משאירה רושם עז יותר מאשר במפגש הפיזי עמה.

המשפחתית של מרצדס בדורה החדש מעלימה את הקווים הישרים של קודמתה ומחליפה אותם בקשתות וזוויות כמעט בכל פינה של המרכב. גם הגג עצמו שינה את צורתו וכעת הוא משתפל לאחור כמעט כפי שמקובל בקרב מכוניות ה-CC. כן, מרצדס הבינו שהתצורה הזו שהם המציאו עם ה-CLS לפני לא מעט שנים, מדברת ישר אל הארנקים שלכם.

אבל כשמתעמקים בדקויות העיצוב, מגלים שמרצדס אמנם העזו מעט, אבל גם קיבלו המון השראה מהמתחרים. כך למשל כשמתבוננים על פרופיל החזית והגילופים שעל הדלתות, מגלים דמיון מחשיד לסדרה 3 של ב.מ.וו והחלק האחורי נראה תלוש משהו עם חוסר נוכחות של יחידות התאורה.

אבל למרות הכל, ה-C נראית רעננה מתמיד ויותר מכך, היא מצליחה להעלים את הצמיחה המשמעותית במידות ועדיין להראות קטנה - כמו S קלאס בזעיר אנפין (468 ס"מ לאורך, 181 ס"מ לרוחב, 144 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים שהתארך לכדי 284 ס"מ). בנוסף לכל אלה, ה-C החדשה הצליחה להשיל לא פחות מ-100 קילוגרמים ממשקלה ביחס לקודמתה, בזכות שימוש נרחב באלומיניום (48 אחוז מחלקי המרכב והשלד).

השקה מרצדס C קלאס. קובי ליאני
השקה מרצדס C קלאס/קובי ליאני

איכות ופאר בתא הנוסעים

אם בעיצוב החיצוני מצאנו מאפיינים של ה-S היוקרתית, הרי שתא הנוסעים של המשפחתית הקטנה כבר משלים את מלאכת הדמיון. ה-C מעולם לא סבלה מבעיות איכות או מאי עמידה בציפיות, אבל הדור החדש מקפיץ הרחק קדימה את תחושת היוקרה שמוקרנת בתא הנוסעים.

הדשבורד בנוי מחומרים רכים שמשלבים גם שימוש באלומיניום וגימור דמוי עץ ויחד עם פיסול מקורי, מרצדס רוצים לשמר את התחושה של - ברור לאן הלך הכסף. הממדים כמובן צנועים והנוסעים מלפנים משתחלים בתוך מנהרות פחות נדיבות במרחב המחיה שלהן. קצת יותר הדוק, קצת יותר חובק. כך גם מאחור- מרחב הרגליים למרות בסיס הגלגלים הגדול רק בסדר, אבל הגג שהתקרב מצמצם את המקום שנשאר לראש ומבוגרים בגובה של 180 ס"מ ומעלה, עלולים לשפשף את הפדחת.

מכוניות מסוגה וממעמדה של ה-C קלאס מסוגלות להציע אבזור מפנק כעומק הארנק שלכם. אין כמעט דבר שלא ניתן לדחוק בה וזה כולל כמובן רשימה ארוכה של אבזור בטיחות, מצלמות היקפיות, בקרות שיוט אקטיביות שמביאות את הרכב לנסיעה כמעט אוטונומית ומה לא. אולם קוץ אחד מצאנו בה וזה כרוך במערכת המולטימדיה שלה.

על הדשבורד הותקן מסך גדול דמוי אייפד שבו מוצגות כל רמות תפעול הרכב, אך מעבר לעובדה שהוא נראה תלוש ולא קשור לעיצוב הכללי, אין בו את האפשרות לתפעול במגע. במקום זאת, ישנו פד מגע בקונסולה המרכזית שתפעולו מסורבל משום שמצריך הורדה של העיניים מהדרך וגם כשלא משתמשים בו, ברוב הזמן הוא פשוט מפריע לשימוש בידית ההילוכים. במרצדס רמזו לנו שיתכן שבמתיחת הפנים לדגם זה (העבודה עליה כבר החלה) יוחלף המסך במסך מגע.

השקה מרצדס C קלאס. קובי ליאני
השקה מרצדס C קלאס/קובי ליאני

דגש על "נעים"

ההצהרות של אנשי מרצדס באירוע ההשקה כללו כמובן גם את ההבטחה שהדור החדש ספורטיבי יותר מקודמו, בזכות הדיאטה והנמכת מרכז הכובד. אולם, בנהיגה הקצרה שהוקצתה עבורנו, גילינו שלא כך הדבר. ה-C החדשה התבגרה מאוד בחילופי הדורות וגם היא נופלת קורבן לתגבור חשמלי לוקה שהורס את כל החוויה מהשימוש בהגה שלה.

מעבר להיות ההגה מעורפל וחסר דיוק במרכז, הוא איבד כל שמץ של תחושה שאפיינה את הדור הקודם וכעת, גם שינויי מצבי הנהיגה רק מוסיף להרע. במצב 'קומפורט' ההגה שומר על רמה בינונית של דיוק ומשקל, אבל דווקא כאשר עוברים למצב ספורט או אף לספורט פלוס, ההגה נעשה כבד יותר ומדויק הרבה פחות, מה שכמובן לא מוסיף לספורטיביות.

בוררי מצבי הנהיגה מקשיחים את מתלי האוויר שלה (היחידה בקבוצתה שמציעה זאת כאופציה) או מרככים אותם כדי להתמודד בצורה מצוינת עם שיבושים בכביש וליצור נסיעה נינוחה ככל הניתן, אבל דווקא בגרסאות הבסיסיות עם מתלי הברזל הקונבנציונאליים וללא בורר מצבי הנהיגה, נהנינו לנהוג יותר.

ה-C החדשה מסתבר, שמה דגש בולט יותר על יצירת נסיעה חלקה בשימוש מתון, תוך ויתור כמעט מוחלט על סעיף ההנאה מהנהיגה. היא תתיישב בנינוחות על מהירות תלת ספרתית גבוהה באוטוסטרדה כשהחלונות הכפולים מבודדים מרעשי הסביבה ומערכת השמע מנגנת קונצרט, אבל מהר מאוד מגלים שבכבישים המפותלים, נהנים כעת הרבה פחות.

השקה מרצדס C קלאס. קובי ליאני
השקה מרצדס C קלאס/קובי ליאני

יותר מנועים, פחות דלק

היום כבר לא מדברים על סוסים בחשיפות של מנועים חדשים. מדברים על גזים, פליטות וחלקיקים ומרצדס כמובן שגם בעסק הזה. ה-C החדשה תוצע עם שורה ארוכה של מנועי בנזין, דיזל וגם היברידיים ובמשרעת רחבה של תפוקות כוח. את גזרת הבנזין הרלוונטית ביותר עבור השוק המקומי שלנו, תפתח ה-C180 עם 156 כ"ס, אך באירוע ההשקה הזדמן לנו לנהוג בגרסאות ה-200, ה-250, ה-400 וההיברידית שנעזרת בחשמל ובדיזל כדי להשיג נתוני פליטה נמוכים.

ה-C200 משחררת אל הגלגלים האחוריים 184 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו וגם 30.5 קג"מ בתחום שבין 1,200 ל-4,000 סל"ד. מנוע זה, למרות צניעות נתוניו, זריז מאוד בתגובותיו ללחיצה על דוושת הדלק והוא מקפיץ את ה-C קדימה בזריזות. 7.5 שניות זה כל מה שגרסה זו צריכה כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש, המהירות המרבית מאמירה לכדי 237 קמ"ש וכל זה עם צריכה ממוצעת (לפי נתוני היצרן) של 18.8 קילומטרים לליטר.

גרסת ה-250 מצוידת באוטו מנוע טורבו שאנו מכירים מה-A קלאס וגם כאן הוא מפיק 211 כ"ס ו-35.6 קג"מ משמעותי יותר באותו תחום הסל"ד. הביצועים טובים בהתאם לציפיות עם 6.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש והמהירות המרבית כבר מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. גם כאן צריכת הדלק החזויה היא 18.8 קילומטרים לליטר.

אולם עם כל הכבוד למנועי הטורבו הזריזים ומהירי התגובה, את הבעיטה האמיתית בבטן קיבלנו מגרסת ה-400 הבכירה, לפחות עד שתופיע ה-AMG החדשה. לזו מנוע בנפח 3.0 ליטרים מוגדש טורבו שמפיק 333 כ"ס וגם 48.9 קג"מ (1,600-4,000 סל"ד). מנוע זה משלם את מחיר הביצועים עם צריכת דלק מוחשית בהרבה (12.5 ק"מ לליטר), אבל מחזיר בריבית דה ריבית בביצועים. למרות הנהיגה הקצרה, זה היה תענוג צרוף להאכיל אותו בבנזין והתענג על הגרגור שהוא משחרר דרך האגזוזים מאחור והדחף שהוא מפיק.

השקה מרצדס C קלאס. קובי ליאני
יש גם היברידית, אבל רק עם דיזל בינתיים/קובי ליאני

מגרדת את ה-300 אלף שקל מלמטה

השיווק של ה-C החדשה החל למעשה כבר בימים האחרונים. הגרמנים מספרים שהמחיר יהיה גבוה ב-400 יורו בממוצע בלבד ביחס לדור הקודם, כלומר, בישראל אנו נקבל את גרסת ה-C180 עם תג מחיר שיחזיר עודף מ-300 אלף שקל, לרמת האבזור הבסיסית - 295,000 שקל ליתר דיוק.

המחיר הזה ישים אותה בתחרות ישירה מול הסדרה 3 של ב.מ.וו וכמובן האודי A4 כשלה יתרונות בולטים בכל הקשור לפאר וההדר שבתא הנוסעים שלה ויתכן שגם עם רשימת האבזור שתכלול כעת כסטנדרט מנגנוני בטיחות רבים שעד כה היו אופציה בלבד. ומה הצפי? עם עיצוב שכזה, תא נוסעים מרשים כל כך ומגוון גדול של מנועים, יש פה למרצדס קלף חזק מאוד שעשוי להעסיק עוד יותר את אנשי המכירות.

עוד על מרצדס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully