וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: פיג'ו 308 וה-308SW החדשות

אחרי שזכתה בתואר מכונית השנה לשנת 2014, אנחנו נוהגים לראשונה בפיג'ו 308 ובגרסת הסטיישן השימושית. בקרוב בישראל. והמחיר?

השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות. קובי ליאני
השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות/קובי ליאני

בסביבות נורמנדי, בחבל הארץ הצפון מערבי של צרפת, החל הסוף של ההסתערות הגרמנית על אירופה באמצע המאה הקודמת. האמריקנים שהפתיעו בעלות השחר את היריבים שהמתינו להם מאות קילומטרים צפונה, הצליחו להבקיע את החוף המדמם ולהתחיל את הפלישה לצרפת הכבושה.

על רקע הנוף הירוק והממכר של צפון צרפת, הושקה אחת המכוניות החשובות ביותר של היצרנית הצרפתית פיג'ו - ה-308. מכונית הלחם והחמאה של החברה, שעל גבה נשען חלק גדול מחשבון הבנק המדולדל של פיג'ו. אל ה-308 מצטרפת כעת גם גרסת הסטיישן שאתם מכירים בשם SW כבר למעלה מעשור, עם מנועים חדשים, איכויות משופרות, שימושיות מורחבת ואבזור מפנק רב. אבל מה על המחיר? את זה נשאיר לסוף.

השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות. קובי ליאני
השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות/קובי ליאני

טוב מראה עיניים

בניגוד להרגל המגונה מהעבר, בהשקת שתי המכוניות פיג'ו העמידו בפנינו זמן מכובד ומרחק נהיגה גדול לצורך ההתרשמות. יותר מ-600 קילומטרים בתנאים מגוונים שאפשרו לנו לרדת לעומקן של השתיים, ממש כמו שאנחנו אוהבים. ראשונה בסדר הנהיגה הייתה ה-308 בגרסת ה-5 דלתות, אשר נחשפה רשמית בסוף 2013 והספיקה מאז לזכות בתואר מכונית השנה.

כשמביטים בה לראשונה, מבינים מדוע היא מגנטה את תשומת הלב של הבוחרים בה. מזה זמן רב, אפשר לומר שהמשפחתית הקומפקטית של פיג'ו באמת קולעת מבחינת ההופעה. יש לה נוכחות דינמית ולא כבדה מדי כמו הדורות הקודמים (למרות הצמיחה בממדים), הצבעים נאים וגם התעוזה בעיצוב שמגיעה בפנסים, בגריל ובקימורים שעל צדדיה, מוציאים אותה מהתחום הבנאלי בקלות.

גרסת הסטיישן מקבלת ליטושים מודגשים יותר במעטפת החיצונית, ככל הנראה בניסיון להעלים את ממדיה ולגרום לה להראות קצת יותר מושכת ופחות מרדימה. וזה מצליח? כן. ה-SW נראית טוב. ממש טוב והפרופורציות הנכונות שלה מצליחות ליצור לזכותה העדפה ברורה לעומת גרסת ה-5 דלתות, שנראית פתאום קצרה מדי. קצוצה מדי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות. אתר יצרן
השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות/אתר יצרן

דגש על השימושיות

פתיחת הדלתות מגלה שהמון מהיצירתיות והתעוזה של המעצבים נכנסה גם אל תא הנוסעים. ראשון מבחינים בדשבורד שפוסל בצורה לא קונבנציונלית עם חלק עליון מודגש ובצד הנהג נמצא לוח מחוונים עילי שממקם אותו מעל גלגל ההגה הזעיר ולא בתוכו כמקובל. צריך להתרגל לרעיון ובטח שלתנוחת הנהיגה הנובעת ממיקום שונה של ההגה מול החזה, אבל כשמוצאים, זה עובד לא רע בכלל. פחות אהבנו את הפעולה ההפוכה של מד הסל"ד שמסתובב הפעם נגד כיוון השעון ולא עמו ואת החומרים המעורבים באיכותם בקבינה, אך אלה למעשה התלונות היחידות שלנו בנושא.

מושב הנהג נראה מצוין, אולי יותר מהנוחות שהוא מעניק בפועל, אבל המרחב המוצע לנוסעים טוב מאוד גם מלפנים וגם מאחור וגם תא המטען מציע שימושיות טובה. גרסת הסטיישן לוקחת את סעיף השימושיות לקצה; היא ארוכה ב-33 ס"מ מגרסת ה-5 דלתות (8 ס"מ יותר מה-SW הקודמת), מה שמעלה את נפח תא המטען ב-140 ליטרים לכדי 610 ליטרים מרשימים במיוחד. את המושבים ניתן להשכיב בקלות ליצירת משטח הטענה שטוח לגמרי ובנפח עצום של 1,660 ליטר.

רכבי ההדגמה ברובם צוידו בכל טוב ועיקרי האבזור הם בקרת שיוט אדפטיבית (מתאימה את מהירות הנסיעה לזו של התנועה מסביב, גג פנורמי בשטח של 1.6 מ"ר, בלם חניה חשמלי, התראה בפני הימצאות רכב בשטח מת של שדה הראיה, מתג ספורט ועוד), אולם הגרסה הישראלית תכלול קמצוץ בלבד מכל זה - בלם חניה מכאני, בקרת שיוט רגילה, בקרת אקלים וחישוקי 16 אינץ' ולא הרבה מעבר לכך.

פיג'ו 308 SW. אתר יצרן
פיג'ו 308 SW/אתר יצרן

שלד חדש, מנועים חזקים

הפיג'ו 308 וגם גרסת הסטיישן נשענות על פלטפורמה חדשה לגמרי העונה לשם EMP2 והיא זו שמציעה לחברה גמישות רבה ביצירת דגמים רבים עליה ולכן גם להוזיל עלויות ייצור, בדומה לשלדת ה-MQB של קונצרן פולקסווגן. הבסיס החדש קל מקודמו ב-70 קילוגרמים ובסך הכל הדגם החדש קל יותר ב-140 קילוגרמים שלמים מהדור היוצא. לכך משמעות רבה בביצועים, בחיסכון בדלק וגם בהתנהגות הכביש.

ה-308 תגיע אלינו כשבחזיתה מנוע בנזין חדש וחדשני שלו 3 צילינדרים בלבד ובנפח של 1.2 ליטר. לפני שאתם מעקמים את האף נספר לכם שמנוע זה מפיק 130 כ"ס (5,500 סל"ד) וכן 23 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד. באירוע ההשקה המכוניות צוידו בתיבות הילוכים ידניות, כפי שהאירופים מעדיפים, אבל לישראל תגיע המכונית עם תיבה אוטומטית של אייזן היפנית לה 6 הילוכים.

המנוע החדש מרשים בתפקודו כבר מהרגע הראשון. הוא שקט מאוד בפעולתו, עד כדי בלתי מורגש וברגע שמתחילים לנוע, הוא מפתיע בגמישות מרשימה. כל התאוצות נעשות בקלילות (9.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש) ועם דחיפה מוחשית בבטן כשרומסים את הדוושה. במבדקים שלנו המנוע הקטן הצליח להאיץ את ה-308 בהילוך שלישי מ-80 ל-120 קמ"ש תוך 7.4 שניות בלבד וזה אומר שהביצועים בפועל מאשרים את התחושות הטובות.

כבר מהתחלת הפעולה ועד לתחום שיא ההספק, המנוע מעביר תחושה של כוח זמין לכל דרישה ללא השהייה מיותרת מצד מגדש הטורבו וגם פעולתו החלקה מצליחה לשבור את המוכר לנו ממנועי 3 צילינדרים שידועים בוויברציות שהם מייצרים. המנוע כאמור חרישי, אבל אנשי פיג'ו עשו רמאות קטנה עם הצליל – כשלוחצים על מתג הספורט, דוושת הדלק נעשית רגיזה יותר ובין היתר גם משתנה צליל המנוע. אולם לא מדובר בפתיחת שסתום או ממברנה קולנית, אלא ביצירת צליל מלאכותי דרך מערכת השמע של הרכב. כן, צליל של כאילו מנוע. מעניין? כן. אבל גם קצת מביך.

צריכת דלק לא הצלחנו למדוד במסגרת ההשקה ולמרות זאת, קשה לנו להאמין להצהרות היצרנית על ירידה לכדי כ-20 קילומטרים לליטר. תמיד ישנו מרחק בין תנאי המעבדה למציאות ולעתים, מרחק גדול מדי.

השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות. קובי ליאני
השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות/קובי ליאני

לא מתרגשת ממהמורות

כבר לא ניתן עוד לבוא בטענות כלפי יצרניות הרכב על אופיין של המכוניות החדשות, אלה שמעדיפות נסיעה נינוחה ומרדימה על פני ריגושים כשההגה מסתובב והכביש מתפתל - הצרכנים כנראה שינו את טעמם ותכונות ניהוג אמיתיות כבר לא נמצאות בראש הרשימה. אולם למרות זאת ולמרות העובדה שה-308 אינה ספורטיבית כלל בהווייתה, היא לא נבהלת ממראה אספלט עקמומי.

המנוע מצדו אוכל הכל ומבקש עוד אבל גם ההגה קטן הקוטר ובעל הפעולה המהירה, מפנה אותה בנחישות ומעביר אותה דרך הפיתולים מבלי להתרגש או לרגש. האחיזה שהצמיגים מייצרים טובה מאוד (במיוחד עם חישוקי ה-18 אינץ'. 16 בגרסה הישראלית) והמתלים שומרים את המרכב מאוזן היטב תחת עומס הפניות. גם במהירות גבוהה שומרת ה-308 עם מנוע הבנזין על יציבות כיוונית טובה מאוד, כשמעט מאוד צלילים מהעולם החיצוני מצליחים לחדור פנימה.

ה-308 בגרסת ה-5 דלתות מעבירה תחושה מוצקה ואיכותית בנסיעה (יותר בגרסת הבנזין, הרבה פחות בגרסת הדיזל), אבל דווקא גרסת הסטיישן היא זו שהעבירה את התחושה ההרמונית ביותר. תוספת המשקל מאחור כאילו איזנה את המרכב טוב יותר (רגיש מאוד למשקל בחזית ולכן נעים פחות לנסיעה בגרסאות הדיזל שמנועיהן כבדים יותר), שיבושים היא בלעה בקלות וגם העבירה תחושה איכותית ונעימה בהרבה. גם בכל הקשור לרמת הרעש נותרה בידנו תחושה טובה יותר במכונית הסטיישן, כך שמבין השתיים, היינו בוחרים בזו האחרונה לטובת נסיעות ממושכות.

השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות. אתר יצרן
השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות/אתר יצרן

המחיר צפוי להיות גבוה

ה-308 וה-308SW יעשו את דרכן בקרוב לישראל, אל היבואן עדיין לא מצהיר על מחיר סופי רשמי. אולם על פי ההערכות, ה-308 לא הולכת להיאבק במרכז הטבלה, אלא להידחק, בעל כורחה אל קבוצת המכוניות היקרות, כמו הפולקסווגן גולף. לכן יש לצפות לתג מחיר שיחצה בקלות יתרה את רף ה-130 אלף שקלים, למרות דלות האבזור המובטחת ברמת הכניסה.

גרסת הסטיישן היא זו שאהבנו יותר באירוע השקה זה, אך גם היא עלולה לסבול ממחיר גבוה שיוציא אותה מגבולות התחרות הישירה מול פורד פוקוס סטיישן, אופל אסטרה סטיישן, רנו מגאן סטיישן ואחרות. גם כאן טרם נקבע מחיר רשמי, אך סביר שזה יחצה את רף ה-140 אלף שקלים. אנו בכל מקרה נדווח מיד עם הגעת המכוניות לישראל.

עוד על פיג'ו בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully