וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: ב.מ.וו X4 וסדרה 4 גרנד קופה

לא עוד חורים בסדרות המספרים. ב.מ.וו משיקה את המכוניות החדשות בסדרה 4 בהן קופה 4 דלתות וקרוסאובר קופה 5 דלתות

השקה ב.מ.וו סדרה 4 גרנד קופה. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו סדרה 4 גרנד קופה/קובי ליאני

עד לפני כעשור, סדרות הרכב נפלו להגדרות ברורות. מכונית קטנה הייתה מכונית קטנה, משפחתית יכולתם לבחור בגרסת 4 או 5 דלתות, מעליהן היו משפחתיות גדולות, מכוניות סלון ויוקרה ורכבי שטח וכאילו שטח. אבל בשנים האחרונות, משימת ההבחנה בין הקטגוריות נעשתה מסובכת; קופה זה כבר לא ממש קופה כשנוספות דלתות, יש תצורות מבלבלות ותמונות כמו 'שטיונג-ברייק' שזה סטיישן קופה ועוד.

הבלבול חלחל גם לשורותיה של ב.מ.וו. את משפחת המכוניות תמצאו לכל אורך סדרת המספרים, החל מהסדרה 1 הקטנה, ממשיך עם הסדרה 2 שמוסיפה גרסאות משלה על אותו הבסיס, ממשיך עם הסדרה 3 המסורתית שמציעה מכונית סדאן, סטיישן וגרנד טוריסימו, מתקדם עם הסדרה 4 שמרחיבה גם היא עם קופה 5 דלתות, קופה 3 דלתות וקבריו, עם הסדרה 5094' target='_blank'>5,6, 7 ואם מרצדס יעצבנו אותם מספיק, גם בקרוב עם 8 חדשה. וכן, גם את משפחת האיקסים של ה-1, ה-3, עכשיו את ה-4, כמובן את ה-5 ואת ה-6.

מבולבלים? גם אנחנו. אז טסנו לבילבאו שבספרד כדי לעשות סדר בראש ולפגוש בשתיים מהמכוניות החדשות בסדרה 4 של ב.מ.וו: גראנד קופה וה-X4.

ב.מ.וו סדרה 4 גרנד קופה. איך מבדילים?

בערב הראשון שלאחר נהיגת הבכורה בסדרה 4 גרנד קופה, הפנינו שאלה אחת יחידה וחשובה אל המארחים - איך תצליחו ליצור בידול מספק בין הסדרה 4 החדשה לבין הסדרה 3 הקיימת? נציג היצרנית מיד הפנה אותנו אל הגג שהתקצץ בסנטימטרים בודדים בחלקו האחורי כדי לתת לגרנד קופה מראה... קצת יותר גרנד קופאי. ובכן, לנו זה לא ממש הספיק שכן שתיהן נשענות על אותה פלטפורמה, נעזרות באותם מנועים, באותן תיבות הילוכים וחמושות באותה הטכנולוגיה.

קחו לדוגמה את המספרים: אורכה של סדרה 3 עומד על 462 ס"מ והסדרה 4 גרנד קופה? 463.8 ס"מ (1.8 ס"מ הבדל). רוחבה של הסדרה 3 הוא 181 ס"מ ורוחבה של הסדרה 4 מתייצב על 182.5 ס"מ (1.5 ס"מ הבדל). בסיס הגלגלים זהה עם 281 ס"מ ותאי המטען? גם זהים עם 480 ליטר בנפח רק שלגרסת הגרנד טוריסימו יש יתרון בפתיחת הדלתת האחורית.

אז איפה בכל זאת נמצא ההבדל? בתפישה. כלומר, באופן שבו אתם הלקוחות תתבקשו לראות את שתי המכוניות ובכמות שתתבקשו לשלם עליהן. במילים אחרות, את הגרנד קופה ישווקו עם תדמית ספורטיבית יותר מהסדרה 3 שקיבלה אופי משפחתי ורגוע, ובמחיר - הסדרה 4 פשוט תעלה לכם יותר כסף. בצדק? בואו ננהג.

השקה ב.מ.וו סדרה 4 גרנד קופה. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו סדרה 4 גרנד קופה/קובי ליאני

באמת ספורטיבית יותר

בין השלכה מפניה אחת לאחרת, הסדרה 4 גרנד קופה מצליחה לדגדג לנו את החושים ולהרחיב לנו את החיוך. היא באמת מעבירה תחושה ספורטיבית מאוד ולפי הזיכרון, סנסציה גדולה יותר בנהיגה בה מאותה סדרה 3 חדשה שהושקה ב-2012. יש בה מרקחת שלמה של עינוגי נהיגה ולשמחתה של ב.מ.וו, כבר לא מוצאים בכל בית. אפילו לא אצל כמה מאלה שקידשו את מלאכת הנהיגה בעבר.

העבודה שאנשי ב.מ.וו ביצעו על כיולם המחודש של המתלים ניכרת מאוד והסדרה 4 גרנד קופה נתמכת על הברזלים בצורה נחושה מאוד. שום עומס פניה לא מטריד אותה והיא נשארת מפולסת כמעט בכל מצב. גם כשמעלים את הקצב למוגזם עד פרוע, היא שומרת על חדות מרשימה ודיוק שלא מסתיר מידיו של הנהיג שום בדל מידע אודות טיב החיבור לכביש. ההגה חשמלי כמובן, אבל מלבד ההגה של הפורשה 911 מהדור האחרון, הוא ללא ספק תופס מקום בקרב ההגאים החשמליים הטובים ביותר בהם פגשנו. בעצם, טוב גם מכמה הגאים מתוגברי שמן מהדורות הקודמים. הוא מגלה אופי מדויק מאוד וגם מעביר תחושה בעצמה טובה אל הידיים, עם נמרצות פעולה. את המשקל שלו מרגישים היטב בידיים אחרי נהיגה תובענית בכבישים המרטיטים שסובבים את בילבאו ורק על הבחירה בהם לציר נהיגת ההשקה מגיע לב.מ.וו אות כבוד.

אחרי המתלים וההגה, מגיע תורו של המנוע. רכב ההשקה קיבל את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש (גרסת 428) שמפיק 245 כ"ס בטווח שבין 5,000 ל-6,500 סל"ד וכן 35.6 קג"מ שמפציץ את הגלגלים האחוריים כבר ב-1,250 סל"ד וממשיך לעשות זאת עד 4,800 סל"ד. המספרים האלה ממחישים בצורה בינארית פעולת מנוע ממכרת שבה הכוח זמין תמיד. אמנם אין ממנו הרים, אבל גבעות יש בהחלט והוא מגיע בצורה לינארית ויעילה מאוד גם בנהיגה רגועה שחוסכת דלק וגם כשמעלים את הקצב. הביצועים מעמידים אותה באור חיובי מאוד עם 6 שניות למיאוץ הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש, 5.2 שניות מ-80 ל-120 קמ"ש ומהירות מרבית שהוגבלה אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

גם תא הנוסעים שלה תורם את חלקו להנאה מהזמן המשותף עמה. המרחב שם טוב בכל קנה מידה לכל אחד מנוסעיה, כאשר דווקא מאחור, היכן שציפינו שהגג המשתפל לאחור יצמצם את מרחב הראש, יש מספיק מקום לכל איבר בגוף. המושבים עצמם נוחים מאוד ואלו הקדמיים חובקים את המותניים כפי שעושים מושבי ספורט בזכות יכולת הכוונון החשמלית שהוצעה בהם. אז כשהגוף מחובק כך, כשהידיים מקבלות מסרים מהגלגלים, המנוע נחוש והמתלים הדוקים, פשוט נהנים לנהוג.

יש לציין שאנשי ב.מ.וו ציינו באוזנינו כי גם הסדרה 3 תקבל את הכיול המחודש למתלים החל מהימים הקרובים, כדי שגם היא תעלה את רף ההנאה מהנהיגה בהתאם.

השקה ב.מ.וו סדרה 4 גרנד קופה. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו סדרה 4 גרנד קופה/קובי ליאני

ב.מ.וו X4: ספורט על עקבים

בחלק גדול מהמקרים, נהיגה גב אל גב בין מכונית קונבנציונלית, כלומר כזו שלא מתרחקת מדי לגובה מהכביש, לבין מכונית מוגבהת כמו קרוסאובר, מלווה בהורדה של הטונים והחלשה של הקצב. די במרכז הכובד הגבוה לבדו כדי להפחית מהעצימות שאליה ניתן להביא את המכונית בכבישים מפותלים, אבל זה לגמרי לא היה המצב עם ה-X4 החדש.

כבישי הנהיגה שיועדו ל-X4 לא היו שונים במידת הפיתולים מאלה של הגרנד קופה ועדיין, חלפנו בהם באותה נחישות ובאותה מהירות, אם לא אף גבוהה ממנה. ואיך זה קרה? ה-X4 נשען על אותה פלטפורמה קשיחה כשל הגרנד קופה, רק שמותח תחתיה מתלים ארוכים יותר. אולם למרות אורכם, גם הם יודעים לספק רכות שסופגת מהמורות ביעילות וגם ריסון וקשיחות ששומר את 1,890 הקילוגרמים תחת בקרה הדוקה.

אבל שני רכיבים שונים מצליחים להעלות את היכולת רמה אחת מעל לזו של הגרנד קופה; הראשון, בחזיתו של ה-X4 הושתל מנוע השישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר של ב.מ.וו. זה כזכור לעם, עם הגדשת טורבו מתוחכמת מפיק 306 כ"ס בתחום שבין 5,800 ל-6,400 סל"ד לצד 40.6 קג"מ בכל הטווח שבין 1,200 ל-5,000 סל"ד. העצמה שמפיק מנוע זה זכורה לנו לטוב מכל מכוניות החברה וה-X4 לא שונה כאן. בשיוט רגוע ניתן ממש לחוש את ההפלגה על גלי המומנט שלו וכשרומסים את הדוושה, הוא מסוגל להפיק תאוצות שמכווצות את שרירי הבטן. 5.5 שניות זה כל מה שהוא זקוק כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש וגם הוא מוגבל ל-250 קמ"שים אלקטרוניים, אבל את התאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש הוא גומר, בעזרת תיבת ה-8 הילוכים, תוך 4 שניות וזה כבר ממש מהר.

ב.מ.וו X4. קובי ליאני
ב.מ.וו X4/קובי ליאני

אפקט ההנעה הכפולה

הרכיב השני, הוא ההנעה לכל הגלגלים. כמו שאר מכוניות ה-X במשפחה, ה-4 אוחז את הכביש בכל ארבעת גלגליו ותכונה זו עוזרת לו לא רק לצאת בכוח מלא מפניות, אלא להיכנס אליהן בצורה ניטרלית יותר ובעיקר לשמור על רמת בטיחות גבוהה מאוד, גם על גבי הכבישים הרטובים שקיבלנו באירוע ההשקה. אז כן, בגלל ההנעה האחורית, נהג מיומן ייהנה יותר מאחורי ההגה של ה-428i עם ההנעה האחורית, אבל כל אחד אחר ישמח לקבל את השדרוג בבטיחות שמביא עמו ה-X4.

חוויית המשתמש בנסיעה ב-X4 דומה לזו של הגרנד קופה וזה אומר שמקבלים כמובן את אותה רמת איכות מוקפדת, את אותו מרחב נדיב בתא הנוסעים, עם הבדל קל בשימושיות (תא המטען גדול יותר ב-20 ליטרים - 500 ליטר ופתיחת הדלת החמישית רחבה בהרבה) ובתחושה המשודרגת שבישיבה הגבוהה יותר.

בסופו של יום הנהיגה, קל להבין מדוע ב.מ.וו השקיעו כל כך בקרוסאובר החדש שלהם ובהרחבת המשפחה בכללותה. מצד אחד, 40 אחוזים מכלל מכירות ב.מ.וו שייכים לפלח הקרוסאוברים ומצד שני, התחרות בשל עובדה זו עזה מתמיד כששתי יריבותיה מגרמניה (אודי ומרצדס) לא מתכוונות להרפות.

ב.מ.וו X4. קובי ליאני
ב.מ.וו X4/קובי ליאני

שורה תחתונה

מבין שתי המכוניות החדשות, הסדרה 4 גרנד קופה כבר הגיעה לישראל והיא תמוצב בין הסדרה 3 ל-5 מבחינת המחיר. אולם בניגוד לסדרה 3, הגרנד קופה תגיע רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר שתכלול חישוקי 19, פתיחה חשמלית לתא המטען עם הרגל ועוד והמחיר מתחיל ב-352,000 שקל לגרסת ה-420i (295,500 שקל לסדרה 3 המקבילה).

ה-X4 החדש ינחת בחופי ישראל במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר, ולכן עדיין לא הוצמד לזה תג מחיר רשמי או נקבעו לו רמות האבזור וגרסאות המנועים שתוכלו לבחור בניהם. אולם בניגוד לנישתיות של הגרנד קופה, ה-X4 נועד להרחיב באופן משמעותי יותר את קהל הלקוחות של המותג ולכן סביר שנראה אותו גם עם מנועי ה-245 כ"ס וגם עם מפלצות סוסים נחשקות יותר. והמחירים? פסיעה אחת מטה מה-X5 החדש שהושק בשנה האחרונה. אנחנו בכל אופן נמתין בסבלנות למפגש המקומי עם מכוניות אלה.

עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully