וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלמות נהיגה Audi: צמיגים לוהטים במפרץ חיפה

22.6.2014 / 8:24

מערכת ה'קוואטרו 4X4' פותחה על ידי אודי כדי להתמודד עם שלג אירופאי אבל מתברר שהיא משדרגת פלאות את ההנאה, גם על אספלט ישראלי לוהט. יצאנו לחרוך צמיגים וגילינו גם את RSQ3, סופר-ג'יפון הלוקה בסכיזופרניה קלה

השקה אודי קוואטרו. רונן טופלברג
נבחרת הקוואטרו של אודי/רונן טופלברג

באירועים בהם נותנים לי הגה ספורטיבי ורישיון להרוג, אני מתחבט בדיל?מ?ה קשה מנשוא – האם לנצל את ההזדמנות כדי לשפר את כישורי הנהיגה שלי, או שמא עדיף להתענג על החלקות זנב ונהיגה אגרסיבית? אפשר היה לחשוב שאשתדל לגל?ח שברירי שנייה מזמני ההקפה, אבל מתברר כי צבע שערי אינו מצביע על כמות החומר האפור שבתוך הקרקפת... לאחר כמה הקפות מדויקות איבדתי רסן, ובחרתי בהנאה צרופה. זמני הקפה, פניות מדויקות? בואו נשאיר את זה לספורטאי המסלול, באתי כדי ליהנות!

השקה אודי קוואטרו. רונן טופלברג
השקה אודי קוואטרו/רונן טופלברג

לנהוג כמו ניקולו פ?אג?אנ?ינ?י

אבל זה בדיוק היה המסר של שלושת המדריכים שהגיעו אלינו מאירופה, במסגרת Audi Driving Experience; "לא צריך להילחם עם ההגה!" חזר והדגיםKunst ההולנדי. "תחזיקו את ההגה בשתי אצבעות, הציבו את הידיים בתנוחת 'רבע-לשלוש' ותוכלו לנגן על האוטו כמו פ?אג?אנ?ינ?י על הכינור שלו"! עוד דיבר על תנוחת ישיבה מוכנה לכל הפתעה, והצחיק אותנו בדאחקות על תנוחות הישיבה הזחוחות אותן פגש בכבישי ישראל – נהגים הרובצים במושב נטוי לאחור, רגליהם היחפות מונחות על מושב הנהג... ההרצאה הייתה מעניינת ומלמדת אבל שמחנו לצאת מאוהל ההרצאות הממוזג, אל הכבשן שבחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השקה אודי קוואטרו. רונן טופלברג
השקה אודי קוואטרו/רונן טופלברג

על המסלול המתינו לנו כעשרים אודי קוואטרו ספורטיביות; החל באודי S3 בגרסאות ספורטבק, האצ'בק וסדאן (300 כ"ס, 4.9 שניות מאפס למאה), עבור דרך S5 בשרנית (מרכב 3-דלתות מקסים, 333 כ"ס, 4.9 שניות), והסופר-ג'יפון החדש RSQ3), 333 כ"ס, 4.9 שניות). הדובדבן שבקצפת הייתה S8 מלכותית, פריגטה מפוארת החמושה במנוע 4.0 ליטר, 520 כ"ס ו-4.1 שניות.

באורגיה מוטורית כזו אינך יכול להתעמק בתכונות המכוניות, לתהות על ההבדלים בין האצ'בק ו-סדאן, או להשוות את דגמי 'אודי' למכוניות המתחרים. שלוש שעות בילינו על המסלול ורצינו לנצל עד תום את רגעי החסד, קצרים ומתוקים להפליא. גם דגמי ה-A של אודי מעניקים חוויית נהיגה יוצאת דופן, והספורטיביות מסדרת S היו עוד יותר נפלאות, מדויקות ומהירות. על משטח האספלט הוצבו 'פילונים' שסימנו מסלולים ותרגולים שונים. התענגתי לנהוג מהר ומדויק, לחוש את מגבלות האחיזה של הצמיגים נמוכי החתך, ולשפר את הנהיגה מהקפה אחת לשנייה.

השקה אודי קוואטרו. רמי גלבוע,
הצמיגים המעונים החזיקו מעמד. הצמיגים נופחו בלחץ האוויר הסטנדרטי/רמי גלבוע

האירוע, אגב, לא היה אירוע ייעודי לעיתונאים; Audi Driving Experience נועד ללמד את לקוחות החברה ברחבי העולם, כיצד לנצל את הטכנולוגיות המתקדמות של אודי. ביומיים הקודמים נהגו במתחם 180 לקוחות פוטנציאליים, ואנשי מכירות שרצו לחוות את המוצרים אותם הם מוכרים באולמות התצוגה. האירוע תומך בפילוסופיה העולמית של היצרן המקדם את דגמי S הספורטיביים, מתוך הבנה שהם גוררים את תדמית המותג כלפי מעלה, אפילו אם חלק מהדגמים יישארו נדירים על כבישי ישראל – כמה מכוניות S8 ראיתם לאחרונה בפקקי תל אביב? מעט, אבל נוכחותן חשובה לצ'מפיון, יבואנית אודי, המצפה למכור בשנה הקרובה כ-150 מכוניות מסדרות S ו-RS. אנו מברכים בשמחה את יבואן אודי המשקיע מאמץ בקידום פלח השוק הספורטיבי, ממנו מתעלמים יבואנים רבים.

השקה אודי קוואטרו. רונן טופלברג
השקה אודי קוואטרו/רונן טופלברג

שיעורי בית

לא נטריח אתכם בתיאור תרגילי הנהיגה, חבל על המילים. נספר לכם שמערכת 'קוואטרו' של אודי מעניקה אחיזה מדהימה, ומאפשרת למצות עד תום את יכולת המכוניות – על האספלט המשובח, וגם בקטעים אותם טרחו המארגנים להרטיב בלי הרף, עם זרנוקי כבאים גדולים. ציפיתי לאובדן אחיזה דרמטי במעברים החדים מאספלט יבש לרטוב, אבל הופתעתי עד כמה נטול דרמה היה המעבר. מעורר ביטחון.

היה מדליק לזגזג את ה-S3 במסלול הסלאלום ולסיים בהקפה מתוזמנת. מנועה הבשרני של ה-S5 ריגש אותי בתאוצות ממכרות אבל אין ספק שמלכת האירוע הייתה ה-S8. זו מכונית פאר מדהימה, שתי טונות של טכנולוגיה המעניקות נוחות מפנקת וביצועים מרשימים. את ההדגמה הטובה ביותר לחבילת הטכנולוגיה של אודי קיבלנו ב'תרגיל הצבי'; תאוצה אדירה עד כ-125 קמ"ש והתחמקות ברוטלית ממכשול מדומה, ו... "תעזבו את ההגה!" זעק פרנץ.

כנגד כל האינסטינקטים שחררנו את גלגל ההגה, ומערכות ה-S8 נכנסו למגננה רחבת היקף – בקרת היציבות נעלה ושחררה גלגלים, בולמי האוויר קיזזו את טלטלות המרכב הגדול, ותוך שניה או שתיים הסתיימה הדרמה. קרון הפאר ייצב את עצמו ללא כל התערבות נהג (השיכור או ישנוני, לצורך העניין), והמשיך קדימה ברגיעה מדהימה. אין לי ספק שכל לקוח שיעבור תרגולים והדגמות כאלה יבין טוב יותר את משמעות מעשיו מאחורי ההגה, ויהיה נהג מיומן ובטוח מכפי שהיה לפני כן! חלק מלקוחות אודי הם מאבטחי ונהגי משרד ראש הממשלה הנוהגים ב-S8; איזה כייף להם, לקבל S8 כרכב ליסינג מהעבודה.

השקה אודי קוואטרו. רונן טופלברג
השקה אודי קוואטרו/רונן טופלברג

כוכב חדש

השקה אודי קוואטרו. רונן טופלברג
צ'מפיון השיקה באירוע את הקרוסאובר החדש והספורטיבי, RSQ3. גם אחרי הנמכה של 15 מילימטרים, הוא גבוה משמעותי ממכוניות הכביש הטהורות/רונן טופלברג

משהו מוזר מתרחש בממלכת הקרוסאוברים, אותם ג'יפונים מגודלים המציפים את כבישי העולם. היצרנים מבינים שכל מה שנראה כמו ג'יפון מוגבה, יימכר בכמויות הולכות וגדלות. מצד שני, הלקוחות כבר לא מחפשים ביצועי שטח, וכך אנו רואים יצרנים המשלימים מחזור של 360 מעלות, וחוזרים לנקודת ההתחלה – אבל בניחוח ג'יפונאי מתקדם.

כך גם נראה מחזור החיים של RSQ3, שהוצג בפנינו באירוע Driving Experience. הג'יפון החל כמכונית כביש רגילה, A3. משם הוגדל לכדי ג'יפון בדמות ה-Q3, בעיצוב מוחצן יחסית והגבהה של מספר סנטימטרים. ועכשיו הוא חוזר אלינו בדמות 'קרוסאובר ספורטיבי' חמוש במנוע בנזין מוגדש 2.5 ליטר, 310 כ"ס ו-5.2 שניות מאפס למאה. כדי להתמודד עם היכולות הדינמיות הונמך המרכב ב-15 מ"מ, חוזר ומתקרב אל מקורות הכביש. התוצאה, אני שמח לציין, מרשימה מאוד – ל- RSQ3 יש נוכחות כביש מרשימה עם שלל חצאיות, בלמים מוגדלים, שבכות וקישוטי קרב. הוא לא מופנם כמו לימוזינות הכביש של אודי, בוודאי יפנה לקהל רחב ומוחצן יותר.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully