וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אופל מריבה. חיבוק משפחתי

עם דלתות מנוגדות זו לזו ותכנון חכם לתא הנוסעים, אופל הפכו מכונית קומפקטית למשפחתית מבריקה וגם המחיר קולע בול

מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014. קובי ליאני
מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014/קובי ליאני

2.4 ילדים בממוצע - זה מה שאומרת הסטטיסטיקה לגבי הרגלי הרבייה שלנו כאן בישראל. במבט רחב יותר על הנתונים וההתפלגויות, חלק נכבד מהמשפחות בישראל, שמהווה את מרכז הטבלה, כולל זוג הורים ושלושה ילדים. את השמחה והעבודה הקשה שבגידול הילדים הסטטיסטיקה לא סופרת, אבל גם לא את הקושי התחבורתי שמביא עמו הילד השלישי.

במרבית המכוניות שנמכרות כאן, אפילו הקטנות ביותר אפשר ואפילו די בקלות להכניס זוג מושבי בטיחות אל המושב האחורי. לפעמים צריך להתפשר ולהשאיר את עגלת הטיולים בבית כי תא המטען קטן מדי, אבל כל עוד לא בחרתם ברודסטר דו-מושבית, זוג הורים וזוג ילדים יחיו בשלום כמעט בכל מכונית. אבל מושב בטיחות שלישי? זו כבר בעיה של ממש. גם במשפחתיות המרווחות ביותר, המושב האחורי עשוי להיות צר מלהכיל ובאחרות, כלל אין אפשרות לבטל את כרית האוויר שבמושב הקדמי כדי לעשות בו שימוש.

הצורך החדש למשפחות המתרחבות מוביל משבר משלו - מכוניות עם שלושה מושבים נפרדים מאחור הן או נדירות, או יקרות או יחד. במהלך העשור הקודם נמכרו כאן שתי מכוניות שהציעו פיתרון מושלם לצורך הזה - הונדה FRV ופיאט מולטיפלה בשני דורותיה. מכוניות אלה הציעו לא רק שלושה מושבים נפרדים מאחור, אלא גם שלושה משבים נפרדים מלפנים והציעו שימושיות מדהימה למרות ממדים צנועים שלא גדולים משל פולקסווגן גולף. אולם ההונדה הייתה יקרה, איטית וצמאה מדי לדלק והמולטיפלה הייתה... מולטיפלה. מכוניות אלה נעלמו וכנראה שגם לא ישובו, אבל אולי לאופל תהיה תשובה טובה כמעט באותו האופן, לא עם שישה מושבים, אלא חמישה ותכנון חכם במיוחד.

מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014. קובי ליאני
מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014/קובי ליאני

דור שני לחשיבה

אופל ידועים בנטייה שלהם לעבר המשפחות - הם אלה שהביאו את הזפירה לעולם עם המושבים הנעלמים אל תוך הרצפה וגם את הדור הקודם של המריבה. אלה מכוניות שניכר שמי שתכננו אותן הם הורים לילדים ולא קראו עליהן באיזה ספר הדרכה. המרווחים, הממדים, הרבגוניות השימושית קלעו בול לצרכים של המשפחות והציעו להם פיתרון של ממש.

הדור השני של המריבה שהושק לאחרונה בישראל, מנסה לרענן את החשיבה של הדור הקודם. אמנם המריבה לא תגרום לכם להתאהב בעיצוב שלה והיא לא תמשוך שום מבט מסוקרן מהסובבים, אבל את הסיפור הגדול מוצאים בה בפנים. המפגש עם הקבינה שלה מתחיל בדלתות שנפתחות באופן מנוגד זו לזו. הקדמיות נפתחות כמו שאתם רגילים והאחוריות אחורנית, כך שבפתיחת שתי הדלתות, מתקבל מפתח ענק שבעצמו יוצר גישה מקסימלית לכל מקום בתא הנוסעים. כן, אנחנו יודעים מה אתם חושבים - לשיטת פתיחה הפוכה זו של הדלתות האחוריות קוראים דלתות התאבדות (פתיחת הדלת בנסיעה תגרום להן לעוף מהרוח ולמשוך החוצה גם את הנוסע שמחזיק בהן), אבל בדיוק לשם כך אופל יצרה מנגנון בטיחות שמונע את פתיחת הדלתות במהירות שמעל ל-4 קמ"ש. למעשה, לא ניתן לפתוח את הדלתות ללא האור הירוק בידית שמאשר זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014. קובי ליאני
מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014/קובי ליאני

ארוכה מגולף, קצרה ממאזדה 3

כשנכנסים פנימה מתקבלת מיד תחושה של מיניוואן, של רכב גדול בהרבה מגודלה האמיתי של המריבה. אורכה עומד על 430 ס"מ, 4.5 ס"מ ארוכה יותר מפולקסווגן גולף ו-28 ס"מ קצרה ממאזדה3 חדשה ועדיין המריבה מצליחה להעניק תחושת מרחב גדולה משתיהן וגם לא רק בתחושה - במציאות.

ההתמקמות מאחורי ההגה קלה גם בזכות הכוונונים הרבים שיש למושב, גם בזכות היכולת לכוונן את ההגה לעומק ולגובה בטווח רחב וגם בזכות הדשבורד הנמוך והרחוק שלא כופה על הנוסעים תנוחת נהיגה מסוימת. אלה שאוהבים לנהוג קרוב ככל הניתן לרצפה וגם אלה שאוהבים לנהוג בתנוחה גבוהה יוכלו לעשות זאת בקלות, שכן הקבינה תומכת בכל שינוי שחפצים בו.

המרחב מלפנים טוב מאוד וגם מאחור, לא רק לברכיים (למרות בסיס גלגלים של 264.4 ס"מ - 270 במאזדה3), אלא בעיקר לרוחב. שני המושבים שקרובים לדלתות נראים קונבנציונאליים לגמרי וגם המרווח שבניהם, אך רק כאשר מתיישבים עליהם או כאשר ממקמים עליהם מושבי בטיחות לילדים, מבינים את הטריק. הם פשוט רחבים ומסוגלים לאכלס שלושה מושבים ללא קושי. כולם ייהנו כמובן מחגורות בטיחות עם 3 נקודות עיגון וזוג משענות ראש. את שני המושבים הקרובים לדלתות ניתן להניע על מסלילה לפנים או לאחור בהתאם לצורך וגם לצדדים כדי לקבל שורה של שני מושבים בלבד ומשענת היד של המושבים הקדמיים גם היא נעה על מסילה בהתאם לצורך.

גם כושר נשיאת המטען מצוינת כאן. בצורה הבסיסית, תא המטען מציע נפח של 400 ליטר (רק 14 פחות ממאזדה3) ובעזרת קיפול חכם של המושבים שמעניק משטח שטוח לכל אורכו, הנפח צומח לכדי 1,496 ליטר. לחובתה של המריבה נציין את רמת האבזור שמסירה ברמת הבסיס מערכת מולטימדיה או אפילו חיבורי בלו-טות' או USB. מערכת שכזו תוצע בקרוב, אך תגרור עלות נוספת של כ-3,000 שקלים. אולם זו עדיין כוללת בקרת אקלים מפוצלת, בלם חניה חשמלי ועוד.

מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014. קובי ליאני
מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014/קובי ליאני

חוזרת למקורות

בחזית של המריבה הותקן מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר של החברה, אולם כאן הוא מפיק במקום 140 סוסים רק 120 כ"ס (4,200-6,000 סל"ד), אך שומר על המומנט עם 17.85 קג"מ (1,750-4,800 סל"ד). עם נתונים כאלה אין לצפות שהמריבה תהיה חורכת אספלט והיא באמת שאינה כזו. המדידות שלנו הראו שהיא זקוקה ל-12 שניות כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש וגם ל-9.5 שניות כדי להאיץ ולצאת לעקיפה מ-80 ל-120 קמ"ש. המספרים האלה מקנים לה תחושה של כבדות בנסיעה, לפחות בהתחלתה וצריך ממש לתקוע לה את הדוושה לתוך השטיח כדי שהיא תאסוף קמ"שים בקצב משכנע.

אך מרגע שמתגלגלים, המריבה מתקדמת בנינוחות ובעיקר בשקט. תא הנוסעים שלה מבודד ברמה טובה לרעשי הסביבה ורק כאשר עולים על אספלט ישן, מוחזרים רעשים קולות מהצמיגים. במכונית משפחתית, היכולת לנוע בנעימות היא כמעט קריטית, גם כדי לא לגרום לילדים לבחילה מאחור וגם כדי לאפשר להם לתפוס תנומה בדרך ובכך היא מצוינת.

מקור תחושת הכבדות של המריבה נוגע לדוושת דלק נוקשה מהרגיל, אבל גם לצורך שנובע פתאום להפעיל כוח בידיים בסיבוב ההגה. תגבור ההגה של המריבה נעשה הידראולית ולא חשמלית כפי שהורגלנו בשנים האחרונות וברגעים הראשונים, לא מבינים מדוע צריך פתאום להפעיל שרירים ולא את הזרת בסיבוב ההגה. אבל אחרי כמה שעות של נהיגה ובעיקר, אחרי שמגלים מה המריבה יודעת לעשות עם כבישים מפותלים, לא רוצים לחזור לאחור אל התגבור החשמלי. להגה שלה יש משקל וגם תחושה וגם דיוק - תכונות שחשבנו שלא נמצא שוב במכוניות חדשות.

באותה נשימה, ממש כמו שהמריבה ידעה לייצר נסיעה נוחה בעיר ובכבישים מהירים, המתלים שלה מפגינים ריסון מצוין בקטעים המפותלים והם מאפשרים לנוע בקצב מהיר ביחס לכל משפחתית בביטחון מושלם. עם יכולות התנהגות שכאלה וגם יכולות בלימה, נראה שאופל דאגו לשמור על רף בטיחות גבוה וגם חשבו על ההורה חובב הנהיגה. במבחן שלנו הציגה המריבה צריכת דלק ממוצעת של 10 קילומטרים לליטר. בהתחשב בתנאים הקשים שבו הוא נערך (נהיגה רגועה יותר תשפר מאוד את הצריכה), מדובר בנתון טוב למרות משקל הרכב (1.5 טון) והצורך לדחוק במנוע כדי להאיץ חזק.

מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014. קובי ליאני
מבחן אופל מריבה אוגוסט 2014/קובי ליאני

לא הולכת אחרי העדר

ימי המבחן עם המריבה הראו לנו שוב שבעזרת תכנון חכם ואולי גם על ידי ויתור על טרנדים והקרבה עיצובית, אפשר להשיג המון ולקלוע בדיוק לצרכים של קהל היעד. אנחנו מצאנו בה פרטנרית טובה מאוד למשפחה עם שימושיות מצוינת, יכולת אמיתית להסיע שני הורים ושלושה ילדים וגם גמישות תפעולית במכוניות משפחתיות אחרות לא מציעות. עם הביצועים אנחנו יכולים לחיות (הם הופכים להיות משניים בשימוש משפחתי), כל עוד צריכת הדלק נשארת טובה.

המריבה מביאה עמה לא רק את החדשנות שלה בדלתות ההפוכות (אין מה לחשוש מהשוני) או בגמישות בתא הנוסעים, אלא בעיקר בזכות המחיר. בזמן שמרבית המשפחתיות הקונבנציונליות מתחילות לפגוש את הצרכנים ב-128 אלף שקלים (רובן מעל ל-130 אלף) והמיניוואנים הקומפקטיים דמות הרנו סניק ושות' נעים סביב ה-150 אלף שקל, המחיר שמוצמד למריבה הופך אותה לקניה אטרקטיבית מאוד - 112 אלף שקלים בלבד. במחירה של סופר מיני אירופית מאובזרת, אפשר לקנות משפחתית חריגה וסופר שימושית. אחרי שנוהגים בה, אין באמת סיבה להוסיף כמעט 20 אלף שקל כדי לקבל משפחתית הרבה פחות שימושית.

עוד על אופל בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי לכם לבקר כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אופל
  • שלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully