וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: טויוטה יאריס מחודשת

זו אמנם אחת הקטנות היקרות בישראל, אבל עם נוחות משופרת, אבזור עשיר ותא נוסעים משודרג, היא כבר לא אפורה וביישנית

מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014. קובי ליאני
טויוטה יאריס המחודשת. שינויים קטנים, הבדל גדול/קובי ליאני

מתיחות פנים, כפי שמכנים את עדכוני אמצע החיים של כלי רכב, נועדו כדי להכניס זריקת מרץ קלה בישבנה של מכונית. על ידי שורה של ליטושים ורענונים קלים, אפשר להפוך כמעט כל מכונית לרעננה ושוב לאטרקטיבית ביחס לתחרות הגוברת. לפני שנתיים, טויוטה הביאו לישראל את היאריס החדשה ולמרות שעבר זמן קצר יחסית מהשקתה, בצל האיומים מהמתחרים, טויטה שלחה אותה לריענון מקיף הרבה יותר מהמקובל בשלב זה של החיים.

כבר בהתנהלות הראשונה ברחובות העיר, היאריס החדשה מעבירה תחושה קלילה וצעירה. אם לשפוט על פי הזיכרון, בהחלט מדובר בשיפור לעומת הדגם המקורי. ההגה שלה מרגיש אחרת, המנוע פחות מוחשי בקולו וכמובן שתא הנוסעים המעודכן משאיר רושם איכותי יותר. רכב המבחן שניתן לנו גם הגיע ברמת האבזור הגבוהה סקיי ותוספות האבזור בהחלט תרמו לאווירה. אז יצאנו איתה לסוף שבוע ארוך בכבישים ואלו מסקנותינו.

מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014. קובי ליאני
מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014/קובי ליאני

מבט ראשון

העדכון של היאריס החדשה מתחיל בהופעתה החיצונית. היאריס השאירה רושם פושר ואולי אפילו מעט תפל כשהושקה. השמרניות של היצרנית היפנית השתלטו על כל פינה בה ולא הבחנו בה בשום תעוזה או שאר רוח, לא בעיצובה החיצוני ולא בפנימי. גם הבידול בין הדגם הבנזיני להיברידי לא תרם, שכן בעוד המכונית המחושמלת נהנתה מאי אילו תוספות עיצוביות, המכונית ה"רגילה" כאילו נשרה מלוח השרטוט מוקדם מהצפוי.

זה לא כך עוד. טויוטה הראו שבנגיעות קלות בלבד אפשר להפוך כל קוץ לפרח. הם קודם כל החליטו שלא יהיה עוד בידול בין הדגם ההיברידי לבנזיני (זה חוסך גם בעלויות הייצור, ואספקת חלפים כפולים לאותה מכונית) ולכן מלבד רקע כחול לגריל ולסמל מאחור, שתיהן די זהות ולמען האמת גם נראות טוב מאוד.

הפנסים החדשים (לא מגיעים בגרסת סול הבסיסית שמיועדת בעיקר לציי רכב) מקנים לה הבעה מודרנית והפגוש החדש שנוצר בהשראת ה-LF-A הספורטיבית של לקסוס, משדרג מאוד את החזות ממכונית שמתעלמים ממנה באופן טבעי, למכונית שנהנים להביט בה. רכב המבחן מוסיף כמובן לרושם עם צבע לבן פנינה שמקבל ניגוד נאה עם גג הזכוכית שמותקן ברמת גימור זו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014. קובי ליאני
מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014/קובי ליאני

איך בפנימיות?

גם כאן במקום להסתפק בשינוי במערכת השמע או בהכנסה של צבעוניות כמקובל, טויוטה הלכו על כל הקופה בעדכון זה. הדשבורד כולו הוחלף באחר שמציע סידור נעים יותר לעין וגם לתפעול של הפקדים והמתגים השונים, מכיל בתוכו כעת חלק מרכז בגוון שונה וגם רך ונעים יותר למגע וכעת גם משולבת בו מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע 7 אינץ'. לזו יש חיבורי בלו-טות', USB ועוד וגם מצלמת נסיעה לאחור בנוסף לחישני מרחק.

השינויים האלה מקבלים תוקף כמובן בנסיעה. תוספת של חומרי בידוד יוצרים סביבת נסיעה שקטה יותר מבעבר. אמנם עדיין אפשר לשמוע את בתי הגלגלים בכבישים בינעירוניים בהם האספלט באיכות ירודה, אבל את המנוע שומעים רק כשהוא מתקרב לקצה יכול הסל"ד המותרת שלו.

כל השאר, נותר ללא שינוי וזה טוב. תא הנוסעים שלה נותר מרווח למדי לארבעה נוסעים ובסיס הגלגלים של 251 ס"מ מאפשר מרחב טוב גם לברכי מבוגרים שיושבים מאחור. לא היינו ממליצים להכניס שם שלושה כאלה, אבל שני ילדים במושבי בטיחות ימצאו שם סביבה נעימה ומרווחת. תא מטען בנפח של 286 ליטר אולי לא יספיק לטיול קמפינג בכינרת, אבל ליום-יום ולקניות בסופר הוא בהחלט מספיק וגם עגלת תינוקות מוצאת שם מקום בטוח.

מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014. קובי ליאני
מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014/קובי ליאני

הכי חשוב האופי

כפי שכתבנו בתחילה, ישנה תחושה מאוד קלילה בהתנהלות עם היאריס החדשה. לו דווקא בכל הקשור לביצועים, שם מדדנו לה 13.4 שניות איטיות למדי להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש (12.3 שניות לפי נתוני היצרן) ו-9.7 שניות להאצה מ-80 ל-120 קמ"ש, אבל כן בתנועה עצמה. היאריס נדמית כנעה ללא מאמץ בתחום העירוני וגם בשיוט, כשהמנוע מסתובב ב-2,000 סל"ד נמוכים ב-100 קמ"ש, הנסיעה נינוחה ונעימה. רק כשלוחצים את המנוע לתחום הגבוה של הסל"ד הוא משמיע קול מוחשי, כך שרוב הזמן הנסיעה נשארת שקטה.

טויוטה מספרים כי ברמה הטכנית, מתליה של היאריס חדשים לגמרי ולא רק מכויילים אחרת וגם מערכת תגבור ההגה עברה עדכון לשיפור הקלות והדיוק. היאריס החדשה מתמודדת היטב עם כבישים שאינם מושלמים בסלילתם. המתלים מפגינים קשיחות קלה בתחילת מהלכם, אבל הם מצליחים להוציא את העוקץ מרוב סוגי המהמורות ובעיקר לשמור את המרכב יציב ונטוע גם במקרים קיצוניים של בלימות או פניות חדות במהירות גבוהה.

זו אינה מכונית ספורט או אפילו ספורטיבית, אבל את מלאכת היומיום היא מבצעת בצורה מאוד משכנעת ומרגיעה. ההגה מתוגבר חשמלית וזה אומר שקל מאוד להפנות אותו מבלי להשקיע מאמץ והוא גם מדויק בצורה טובה כדי להעביר תחושה בטוחה לידי הנהג\ת. למרות זאת, הוא הרגיש לנו רזה לאחיזה והיינו שמחים אילו החישור עצמו היה עבר יותר.

טויוטה מצהירים על צריכת דלק פנטסטית במכונית זו בשיעור של 19.6 קילומטרים לליטר (שיפור מ-18.9) בנסיעה משולבת. במבחן שלנו הצלחנו להשיג נתון של 15 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת רגועה למדי, עם מעט מאוד זמן בתוך פקקי התנועה של גוש דן. כשלחצנו אותה מאוד, ירדה הצריכה לכדי 11 קילומטרים לליטר.

מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014. קובי ליאני
מבחן טויוטה יאריס ספטמבר 2014/קובי ליאני

מדברים על כסף

יבואנית טויוטה לישראל לא שינתה אחת מחירי הגרסאות של היאריס לאחר העדכון, כך שהם עדיין לא נופלים למבצעים הדו-ספרתיים שמופיעים מדי פעם בישראל. אולם התמורה כאן שונה והיאריס מגיעה מאובזרת יותר מהמקובל. במיוחד רכב המבחן שהגיע ברמת הסקיי, שמוסיף גג פנורמי, שמשות כהות, חישוקים קלים על פני גרסת הסטייל שזולה ממנה ב-3,000 שקל בלבד. כמובן שבמחיר זה ישנן אופציות רבות ולכן גם צפי המכירות הצנוע של 4,000 יחידות בשנה מלאה.

עוד על טויוטה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully