וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו 308 החדשה במבחן דרכים

19.10.2014 / 8:02

איך תתקבל בישראל משפחתית עם 1.2 ל' ורק שלושה צילינדרים, עם 130 כ"ס ויותר מומנט מפולקסווגן גולף? היא תהיה תחרותית מאוד

מבחן פיג'ו 308 אוקטובר 2014. קובי ליאני
פיג'ו 308 החדשה במבחן: צרפתיה מודרנית/קובי ליאני

כמו שבשנים דחוקות כלכלית אנו צופים גזירות ומסים, כך גם כשהעולם מקשיח את הפיקוח על מה שיוצא למכוניות מהאגזוז - הסמ"קים מתאדים והצילינדרים נעלמים. כבר די התרגלנו לקבל במכוניות המשפחתיות שלנו מנועים קטנים עם מגדשי טורבו במקום מנועי ה-1.6 וה-2.0 ליטר ואפילו נהגנו בפיאט אחת קטנה שמסתפקת, כמו כמה אופנועים, בשני צילינדרים בלבד, אבל משפחתית עם 3 צילינדרים? זה בהחלט מעניין.

לפני חודשים אחדים השיקה פיג'ו הצרפתית את ה-308 החדשה - המשפחתית הקומפקטית שלה. המון מונח על הכף וגם לא מעט סיכונים לקחו ולכן פיג'ו מייעדים את ה-308 להוביל לא רק את קצב המכירות, אלא גם דרך חדשה להביט על משפחת הדגמים שלה. כבר לא סופרים את הקבוצות על פי הספרה המקדימה (2,3,4 וכו'), אלא כמשפחה אחת גדולה בסיומת 8 שכוללת את כל הדגמים מה-108 שתופיע בקרוב ועד הקרוסאובר הקומפקטי של החברה וכאמור, ה-308 בחוד.

אז עם המון ציפיות וגם נטל הוכחה רציני, מגיעה ה-308 לישראל כדי להתחרות ראש בראש מול היריבות מגרמניה וקוריאה. יצאנו למבחן בכבישי ישראל כדי לחוש בדיוק מה יש לה להציע.

מבחן פיג'ו 308 אוקטובר 2014. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 308 אוקטובר 2014/קובי ליאני

מנוע: חזק מכפי שניתן לחשוב

כדאי שנשים זאת ישר על השולחן - עם שלושה צילינדרים ורק 1.2 ליטר, קל לחשוד ביחידת כוח זו ובעיקר לפקפק ביכולותיה. אולם כבר כשמביטים במפרט הטכני של היצרן ומוצאים שם 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ולא פחות מ-23 קג"מ שזמינים כבר ב-1,750 סל"ד. כן, נתונים מרשימים ל-3 צילינדרים שמושגים בעזרת מגדש טורבו. את הכוח לגלגלים הקדמיים מעביר המנוע דרך תיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת אייזן היפנית ולה 6 הילוכים.

התרגום של הנתונים האלה לכביש בהחלט מעורר ומעודד. מנועי 3 צילינדרים ידועים בוויברציה הטורדנית שהם מפיקים, אבל את זו מנעו הצרפתים בעזרתו של גלגל איזון נוסף, כך שהמנוע הזה פועם לא רק בשקט מופתי, אלא גם באופן חלק והרמוני מאוד. יותר מכך, המנוע הקטן מרגיש נמרץ ופעיל מאוד - הרבה יותר מהמצופה. לחיצה על דוושת הדלק מניבה תגובה מידית, ללא השתהות או השהיית טורבו. הנכונות הזו להפיק כוח משאירה תחושה של עוצמה זמינה בכל רגע או לכל צורך. עקיפות? די בקלות. המדידות שלנו מצאו שמנוע זה צריך רק 7.5 שניות כדי לדחוף את ה-308 הזו מ-80 ל-120 קמ"ש. המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש פחות מרשים ועומד על 10 שניות. בצמוד לידית ההילוכים ישנו מתג S, ספורט והוא ממש מעורר את המנוע ותיבת ההילוכים. מצמד שעובד בניחותא, הם מגיבים יחד במהירות ומשכיחים עוד יותר את העובדה שמדובר במנוע קטן למדי.

צריך ממש לאמץ וללחוץ את המנוע הזה לקצה סקאלת הסל"ד כדי לקבל רמזים שמדובר במנוע בעל 3 צילינדרים בקול פעולתו, אך גם כשמשייטים בכבישים מהירים, הוא מרגיש כמעט חשמלי בתפוקתו. ליניארי, חלק ושקט כשהוא מסתובב ב-2,000 סל"ד ב-100 קמ"ש. גם צריכת הדלק מצוינת ובמבחן שלנו, למרות שדחקנו בו חדשות לבקרים, בתחנת הדלק גילינו צריכה של 13.7 קילומטרים לליטר. אין ספק שנהיגה רגועה יותר תניב נתון ידידותי אף יותר לארנק. עם זאת, לא אהבנו את הפעולה הגסה של מערכת לכיבוי והדלקת המנוע בעצירה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן פיג'ו 308 אוקטובר 2014. קובי ליאני
1.2 ליטר, רק 3 צילינדרים, אבל חזק/קובי ליאני

פנים וחוץ: לא לגמרי צרפתיה

ה-308 היא מכונית נוחה, בכל אתגר שמניחים בפניה

באירוע ההשקה המקומי של ה-308, ליד מכונית המבחן שלנו שצבועה בצבע בורדו, חנתה גם אחת קצת יותר בנאלית, הרבה יותר לבנה. לא, הצבע לא מהווה בעיה, אבל הוא כן גרם לה ברגע אחד להראות דומה עד מעוד ל-A קלאס החדשה של מרצדס מאחור, לפולקסווגן גולף מהצד ולשום דבר מוכר מלפנים. חזית מקורית? כן, אבל לא ממש מהסוג שעושה לך חשק להביט בו יותר מחמש שניות או יותר מפעמיים. גנרי כזה. כמו של כולם.

תא הנוסעים של ה-308 גם כן מיישר קו עם המקובל, אך עם מגע אישי יותר. המעצבים פינו את מרבית המתגים מהדשבורד והקונסולה ושילבו אותם בסביבת מסך המגע. המסך הזה שולט למעשה על הכל - על נתוני מחשב הדרך, על החיבור לסלולארי, על הרדיו, על המיזוג ועוד. אבל הניקוי הזה של המתגים, השאיר משטחים רבים של כלום בתא הנוסעים. קילומטרים רבועים של פלסטיק, איכותי, אבל עדיין פלסטיק ללא שום ייחוד או מעוף בעיצובו.

המושבים עצמם נוחים, לא חריגים באיכותם או בחיבוק של יושביהם, לפחות לא כפי המוניטין של המכוניות הצרפתיות של פעם. כבר לא כורסה מפנקת, אלא מושב, סביר לגמרי וזהו. בזמן הנהיגה ברכב מצאנו מיני פקשושים קטנים שנבעו מחשיבה לא מספיק מעמיקה שאחד מהם למשל נמצא במשענת היד שבין המושבים מלפנים. היא אמנם נעה לפנים על מסילה ואפילו מסוגלת לשנות מעט את הזווית, אבל היא מחליקה לאחור בהאצה וגם מפריעה לבלם היד במשיכתו - מגרעת קטנה במשענת הייתה מונעת זו אבל... וזה לא הכל כי עוד שטיקים פזורים מסביב, כמו מד סל"ד שעובד הפוך - מימין לשמאל, מד דלק בצדו השמאלי לעומת פתח תדלוק בצדו הימני של הרכב (לרוב יש התאמה בצדדים) וכן פקק תדלוק שנפתח רק עם מפתח הרכב, בקרת שיוט שחבויה מאחורי ההגה במתג זהה לזה שפעם הפעיל את מערכת השמע ועוד.

למרות הכל, תא הנוסעים של ה-308 נעים לשהייה גם בנסיעות ממושכות. הוא בולט ברמת בידוד הרעשים שלו, במיקום המוצלח של לוח המחוונים, בגלגל ההגה הקטן (עוד נחזור אל המכשיר הזה), במושב האחורי שמכיל בקלות ובנוחות שני מבוגרים ובתא המטען המרווח.

מבחן פיג'ו 308 אוקטובר 2014. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 308 אוקטובר 2014/קובי ליאני

על הכביש: נוחה וזריזה

אף אחד כבר לא ממש מחפש תכונות ספורטיביות או דינאמיות חריגות במכוניות משפחתיות שכאלה, אבל גם מבלי לחפש זאת, מוצאים כמה רגעים של אושר ב-308. המתלים שלה מכוילים מעט קשיח מהמקובל, אבל בדיוק במידה שתורמת להתנהגות ואחיזת הכביש ולא פוגמת בנוחות וביכולת לספוג מהמורות.

ה-308 היא מכונית נוחה, בכל אתגר שמניחים בפניה. בורות ביוב מוגבהים, אספלט קרוע ואפילו שבילים מהודקים נספגים ביעילות אי שם למטה. בלי צלילים מיותרים או חבטות, הנוסעים פשוט עוברים את המקום הבעייתי הלאה אל הקטע הסלול הבא. ובכבישים מפותלים? הצרפתיה נשענת על המתלים בקלות וממחישה את המשמעות הטובה של השלת 140 קילוגרמים ממשקלה במעבר הדורות.

מה שתורם לתחושה הזריזה, הוא גלגל ההגה. הוא לא רק קטן קוטר, אלא גם זריז בתגובותיו - די בהפניה קלה כדי לקבל אפקט משמעותי בגלגלים וזה כיף. אין בו את התחושה המאולחשת והמציקה של ההגאים החשמליים (למרות שגם הוא חשמלי) והוא מצליח במידת מה להחזיר אותנו אל הימים היפים של ההגאים של פעם. יש בו חדות, תגובה מהירה ולא צריך להשקיע מאמץ. הבלמים מיישרים קו עם יכולות המנוע, אך היינו שמחים למהלך פחות ספוגי של הדוושה.

מבחן פיג'ו 308 אוקטובר 2014. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 308 אוקטובר 2014/קובי ליאני

צריך לשלם יותר?

"החל מ-133 אלף שקל" אומרת הודעת היבואנית לישראל, בתשובה לשאלה, "כמה עולה?". 133 אלף שקל זהו סכום כלל לא מבוטל, וזה מה שדורשים על רמת הבסיס של ה-308 החדשה. אבל, בהתחשב בעובדה שהמתחרות שלה לא עולות פחות, לא בהכרח נותנות יותר ובעובדה שמחירי המכוניות המשפחתיות בישראל נמצאות בעליה מתמדת כבר שנים (זוכרים ששילמנו עליהן 100 אלף שקל?), אז מבינים לאן הולך הכסף - בעיקר למסים למדינה ובערך חצי למכונית עצמה. מילקי בברלין? מכוניות - לנו זה עולה יותר.

ועם כל התסכול, ה-308 החדשה מהווה קפיצת מדרגה ביחס לדור היוצא. זה בא לידי ביטוי כמעט בכל סעיף והתמורה למחיר משאירה את המאזנים בצד החיובי בסך הכל. את הקורולה היא לא ממש תביס ומול הגולף של פולקסווגן צפוי לה קרב תדמיתי והצפי של היבואנית ל-1,500 יחידות בשנה מלאה שמה את הכל בפרופורציה. היא לא תשבור את השוק, אלא תזרום איתו, אם תזרמו איתה.

עוד על פיג'ו בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully